Interior

4.0

Odată cu lansarea noii generații, Skoda Superb a trecut printr-o modificare radicală a habitaclului. Despre cele două display-uri vom vorbi mai încolo.

Dar, până atunci, o să spun doar că cehii au optat pentru un design curat, fără aglomerări de butoane și cu multe spații de depozitare, generoase. De fapt, în tot habitaclul, ai doar 4 butoane fizice, grupate în jurul noilor butoane configurabile Smart Dials.

În ceea ce privește materialele, pielea naturală a dispărut complet din ofertă, iar acum ai la dispoziție mai multe variante de materiale ecologice. În funcție de nivelul de echipare selectat. Noi l-am avut pe cel de top, Laurin&Klement, dar chiar și așa am avut o tapițerie din piele prietenoasă cu mediul înconjurător.

Bordul este traversat de un "riflaj" din plastic, partea superioară este din material moale, ai o inserție din piele ecologică sau Alcantara în partea mediană, iar mai apoi o inserție dintr-un material care imită lemnul. Destul de multe texturi, dacă mă întrebi pe mine, iar calitatea finisajelor ar putea fi îmbunătățită puțin.

Pe nivelul de echipare de top primești scaune Ergo, certificate AGR. Acestea sunt confortabile, au funcție de memorie, încălzire, ventilație și masaj cu 19 perne controlate pneumatic.

Volanul este cu două spițe, iar în dreapta lui, pe coloana de direcție, regăsim selectorul transmisiei automate. Astfel, toate funcțiile (lumini, semnalizare, ștergătoare) le accesezi acum de la maneta din partea stângă a volanului. Îți ia puțin timp să te obișnuiești, ce-i drept.

După cum spuneam, sunt multe zone de depozitare generoase în habitaclu, inclusiv în buzunarele portierelor (pot găzdui chiar și sticle de 1.5 litri), în cotiera centrală și în torpedou. Tunelul median integrează două suporturi pentru pahare. Și cotiera din spate integrează suporturi pentru pahare și un suport pentru telefonul mobil sau tabletă.

În condiții de lumină slabă, habitaclului noului Superb este animat de sistemul de iluminare ambientală cu 10 nuanțe individuale.

Spațiul interior a fost tot timpul un atu pentru Superb. Noua generație evoluează din acest punct de vedere și plusează cu 11 milimetri în dreptul spațiului la cap pentru pasagerii din față și cu 6 milimetri pentru pasagerii din spate.

Aceștia din urmă au spațiu mai mult decât suficient pentru genunchi, dar pentru că plafonul este puțin mai coborât în spate, din motive care țin de aerodinamică, spațiul la cap are puțin de suferit, comparativ cu generația precedentă. Dar, chiar și la o înălțime de 1.92 metri, mai aveam un centimetru sau doi până la plafon.

Volumul portbagajului a crescut cu 20 de litri. Astfel, cu bancheta în poziție normală, volumul de încărcare este de 645 de litri, iar cu ea rabatată obții aproape doi metri cubi pentru bagaje.

Să nu uităm de cele 28 de soluții Simply Clever. Lista include, printre altele, coș de gunoi în portiera din față (partea dreaptă), racletă pentru gheață în capacul bușonului (acum confecționată din materiale reciclabile), umbrelă, realizată și ea din materiale reciclabile și integrată în portiera șoferului, și suporturi pentru tablete pe tetierele scaunelor față.

  • nsrei, vineri, 14.03.2025 11:08

    oh vai , cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați... la pretul de 49999 euro. Zau ? De banii astia luai acum cativa ani Ford focus RS 2.3 ecoboost 350CP. si ti mai ramaneau si bani de adapat caii...

  • Seriff, vineri, 14.03.2025 12:01

    @nsrei, ai ramas in urma, masina merita banii, focus RS nu se mai fabrica de ceva timp, zi-mi tu un sedan de astfel dimensiuni cu 265 de cai mai ieftin.

  • ds, vineri, 14.03.2025 13:41

    Poate să adapi calu' lu' Georgescu, că RS nu se mai fabrică din 2018...

  • mult, mult prea scumpă, vineri, 14.03.2025 15:50

    pentru ce oferă!

  • Andrei, vineri, 14.03.2025 16:06

    Mult pentru o Skoda, iar motorul de 265CP e o risipa, sasiul nu ii face fata decat pe drumuri drepte. Skoda merita atunci cand ai nevoie de spatiu si dotari de baza si asteptari realiste de la sasiu, care e sub un VW.

  • eu, vineri, 14.03.2025 16:08

    usor invechit conceptul pentru 2025. majoritatea producatorilor au renuntat la sedan. insa avantajul major al superbului e ca doar arata a sedan, in timp de deschiderea portbagajului e larga si practica, cu tot cu luneta, ca la octavia. si desigur, faptul ca per total a fost mereu si inca este o masina foarte solida si fiabila, bine primita si apreciata de public. toate astea nu sterg insa imaginea de invechit, ca si concept. daca ai peste 50 ani si esti foarte conservator in preferinte si sobru/discret in atitudine, superb sedan ar putea totusi sa ti se potriveasca manusa. personal, daca ar fi sa am nevoie de o masina atat de ... interminabila interior/exterior, as alege versiunea combi. cine are combi stie ca marginea aia joasa de incarcare face totii banii.

  • eu, vineri, 14.03.2025 17:44

    cred ca din putinii concurenti ramasi in segmentul asta, merita amintit si de Toyota Camry...

  • grila aia, vineri, 14.03.2025 18:11

    parcă e Gheorghe Doja după ce a luat o sapă în dinți la răscoală

  • parere, vineri, 14.03.2025 18:52

    Skoda este un low cost, acum la pret de semi-premium.

  • Dino, sâmbătă, 15.03.2025 03:06

    Care "piele ecologica" fraților? Ce naiba o face să fie așa "ecologică" și "prietenoasă cu mediul"? Doar nu e făcută tot din fosile lichide, la fel ca sucul "ecologic" cu care ne umplem rezervoarele? Hai să fim serioși! Piele mai ecologică ca cea naturală NU există!

  • Ryce, sâmbătă, 15.03.2025 12:43

    Corporațiile aprobă