Motor / Transmisie
Noul SsangYong Torres este disponibil, momentan, cu o singură motorizare. Este vorba despre o unitate turbo, pe benzină, de 1.5 litri, care dezvoltă 163 de cai putere (între 5.000 și 5.500 de rotații pe minut) și 280 Nm cuplu, între 1.500 și 4.000 de rotații pe minut.
Fiind vorba despre un motor pe benzină, unitatea cu 4 cilindri este destul de silențioasă, mai ales la turații joase. Dar fiindcă începe să tragă, practic, de pe la 2.000 rpm, iar puterea maximă se găsește pe la 5.000 rpm, vei fi nevoit să menții turațiile ceva mai sus, dacă vrei să faci o depășire. Iar aici intervine și puțin zgomot din partea motorului. Nimic deranjant, însă.
Deși ai crede că unitatea de 1.5 litri cu 163 CP este prea puțin pentru un SUV de 1.6 tone, lucrurile nu stau deloc așa. Motorizarea este suficientă pentru gabaritul lui Torres și nu pare subdimensionată. Cu toate acestea, nu te aștepta la performanțe sportive din partea SUV-ului asiatic. Își face bine treaba în rularea urbană și pe drumuri naționale.
În standard, acest propulsor vine alături de o transmisie manuală și tracțiune față. Dar, mașina testată de noi a fost echipată cu o cutie de viteze automată Aisin, cu 6 trepte, și cu tracțiune integrală.
Transmisia schimbă destul de lin, dar parcă simțeam nevoia unei trepte în plus, mai ales pe autostradă. Acest lucru ar ajuta și la consum, un criteriu pe care îl voi dezvolta mai jos.
Ai și padele pe volan, dacă vrei să schimbi "manual", dar în acest caz vei remarca o mică întârziere a transmisiei.
Toyota RAV4, "melcul grupului" - cum spuneti voi, e de fapt cea mai rapida din comparativ, cu 8.1 secunde pentru 0-100 km/h. Nu stiu de unde ati scos 11 secunde.