Consum
Dacă ar fi să găsesc un motiv pentru care nu mi-aș cumpăra un SsangYong Torres, acesta ar fi consumul. Motorul de 1.5 litri nu are nicio formă de electrificare. Există totuși un sistem Start/Stop.
Așadar, consumul este unul destul de ridicat pentru cei 163 CP. Pe hârtie, Torres are un consum urban de 10.1 litri/100 de kilometri, unul extraurban de 6.1 l/100 de km și unul combinat de 7.5 l/100 de km.
Am menționat pe hârtie, pentru că în realitate lucrurile sunt puțin diferite. Spre exemplu, în cei 103 kilometri pe care i-am făcut în oraș, computerul de bord mi-a indicat un consum cuprins între 13.4 și 16.7 litri/100 de kilometri.
Pe autostradă, Torres a consumat 11.1 l/100 de km, cu două persoane în mașină și fără bagaje. După aproximativ 70 de kilometri făcuți pe DN1, fără trafic, consumul a scăzut la 9 litri/100 de km.
Dacă aruncăm o privire peste consumul rivalilor, observăm că SsangYong Torres nu este cel mai economic SUV de pe piață.
Spre exemplu, Toyota RAV4 (2.0 benzină, 4x4, 175 CP) are un consum de 7.1 l/100 de km, Volkswagen declară 5.7 litri/100 de km pentru Tiguan 1.5 TSI, 150 CP, iar Nissan X-Trail 1.5 MHEV, 163 CP, are un consum de 7.1 litri/100 de km.
Toyota RAV4, "melcul grupului" - cum spuneti voi, e de fapt cea mai rapida din comparativ, cu 8.1 secunde pentru 0-100 km/h. Nu stiu de unde ati scos 11 secunde.