Motor / Transmisie

4.0

Din punct de vedere al motorizării, Crosstrek utilizează sistemul prezent pe Forester e-Boxer. Acel "e" trădează natura electrificată a sistemului de propulsie, dar nu este un hibrid 100%, ci mai degrabă un mild-hybrid la 48V.

Așadar, avem un motor de 2.0 litri Boxer, aspirat natural, o unitate electrică (de 16.7 CP și 66 Nm) și o baterie de 0.6 kWh. Puterea întregului sistem a fost redusă la 136 CP, din motive de sustenabilitate. Altfel spus, pentru a avea emisii mai mici.

Puterea maximă este atinsă la 5.600 de rotații pe minut, iar cuplul maxim, de 182 Nm, la 4.000 de rotații pe minut.

Subaru Crosstrek a fost gândit pentru confort, tocmai de aceea mașina trage liniar. Chiar și atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație, motorul urcă foarte lin în ture, fiind aproape de nederanjat. La fel urcă și acul vitezometrului.

Unitatea Boxer este aspirată natural, așadar nu ai acele ruperi de ritm specifice unui propulsor turbo. Tocmai pentru că lipsește orice formă de supraalimentare, trebuie să îl duci destul de des în zona înaltă a turometrului, acolo unde zgomotul celor 4 cilindri devine ceva mai accentuat.

Cu toate acestea, motorul de 2.0 litri e-Boxer nu se simte subdimensionat pentru această caroserie. Pur și simplu așa l-au reglat japonezii de la Subaru.

Sistemul hibrid intervine în anumite momente, spre exemplu atunci când iei piciorul din accelerație. Asta înseamnă că, pentru câteva secunde sau câțiva metri, poți circula pur electric. Cu motorul termic oprit, mai corect spus.

O noutate este că motorul electric intervine și atunci când mergi cu spatele.

Trenul de rulare include și o transmisie Lineartronic, sau CVT pe înțelesul tuturor. Și ea contribuie la comportamentul liniar de care vorbeam mai sus. Pentru situațiile când ai nevoie de frână de motor, cutia de viteze are o treaptă L, care simulează retrogradarea într-o treaptă inferioară.

  • nsrei, joi, 18.01.2024 07:27

    nimic de comentat, nici macar pretul, pare masina perfecta insa cu 2 neajunsuri - Lineartronic, sau CVT sau moartea pasiunii pe înțelesul tuturor. - motorul de 2 litri si doar 136 cp, pai alea vechi aveau 150CP acu 15 ani. ce facem gogule ?

  • Marius XV, joi, 18.01.2024 18:03

    Au un Subie XV din 2019. Dupa aproape 5 ani in compania lui pot spune cu mana pe inima ca acesta nu va fi mostenitorul meu. 44k varianta full pentru 132 CP nu pot, pur si simplu nu pot

  • oricine, luni, 22.01.2024 14:30

    Decât să-i taie un cilindru ca la BMW sau Volvo mai bine că l-au strâns un pic de gât. Și au făcut asta pentru a se încadra în trendul prostiei mondiale care se cheamă down-size. În rest bag samă că tot patru roți are dar din păcate tableta este integrată prea frumos în bord față de trendul capac wc ridicat.