Siguranta

5.0

Subaru XV avea deja un pachet generos de sisteme de siguranță, tocmai de aceea, în urmă cu 6 ani, a fost recompensat cu 5 stele Euro NCAP la testele de siguranță. Noul Crosstrek nu a trecut, încă, pe la belgieni, dar cu siguranță va egala sau chiar întrece rezultatele lui XV.

Adică 94% protecție pentru adulți, 89% protecție pentru copii, 84% protecție pentru pietoni și bicicliști și cu 68% au fost notate sistemele de asistență oferite în standard.

Revenind la Crosstrek, noul model a preluat câteva dintre sistemele lui XV, cum ar fi Blind Spot Detection, Lane Change Assist și Rear Cross Traffic. Unele au fost îmbunătățite, inclusiv Pre-Collision Braking System, Lane Departure Prevention și Adaptive Cruise Control.

Pe lângă toate acestea, noua generație a pachetului EyeSight plusează cu Front Pre-Collision Braking, Autonomous Emergency Steering, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Emergency Lane Keep Assist, Eyesight Assist Monitor, Manual Speed Limiter și Driver Monitoring System.

Trebuie să menționez că sistemele își fac bine treaba, ba chiar sunt puțin cam prea sensibile. Mai ales sistemul de monitorizare a șoferului, care parcă este un Big Brother care te urmărește și te atenționează imediat ce ți-ai luat ochii de la drum.

Să nu mai pomenim că noul model al niponilor are 10 airbag-uri distribuite prin tot habitaclul.

  • nsrei, joi, 18.01.2024 07:27

    nimic de comentat, nici macar pretul, pare masina perfecta insa cu 2 neajunsuri - Lineartronic, sau CVT sau moartea pasiunii pe înțelesul tuturor. - motorul de 2 litri si doar 136 cp, pai alea vechi aveau 150CP acu 15 ani. ce facem gogule ?

  • Marius XV, joi, 18.01.2024 18:03

    Au un Subie XV din 2019. Dupa aproape 5 ani in compania lui pot spune cu mana pe inima ca acesta nu va fi mostenitorul meu. 44k varianta full pentru 132 CP nu pot, pur si simplu nu pot

  • oricine, luni, 22.01.2024 14:30

    Decât să-i taie un cilindru ca la BMW sau Volvo mai bine că l-au strâns un pic de gât. Și au făcut asta pentru a se încadra în trendul prostiei mondiale care se cheamă down-size. În rest bag samă că tot patru roți are dar din păcate tableta este integrată prea frumos în bord față de trendul capac wc ridicat.