Motor / Transmisie
Nu pot nega: există un oarecare stereotip, când spui Subaru. Îți fuge mintea la o berlină albastră, cu eleron uriaș și evacuare ce ne amintește de calibrul furtunului de vidanjă. Acea berlină joacă un rol important în virusarea mea, în pasiunea pentru automobil.
Dar Subaru și-a fidelizat clienții cu alte valori. Și mare parte din aceste valori nu au nimic de-a face cu comoția provocată de plecarea de loc a unui STI din 7.000 rpm. Apropo, Sport este nivel de echipare, nu are nimic a face cu apucăturile acestui model.
Sub capotă un boxer de 2.5 litri, aspirat, nume de cod FB25D. Adică vorbim despre un propulsor nou în proporție de 80%-90%, conform declarațiilor Subaru. Practic, vechiul FB25B lansat în 2011 a fost într-o bună măsură redesenat, a primit injecție directă, distribuți pe lanț. Comparativ cu vechiul motor, se poate observa, în funcție de piață, o pierdere de aproximativ 5 CP, un câștig de 15 Nm, dar și mai important, o scădere a consumului.
Așadar, un boxer de 2.498 cmc, care dezvoltă 169 CP între 5.000 și 5.800 rpm și un cuplu motor de 252 Nm la 3.800 rpm. Old school. Un propulsor căruia, personal, am puține lucruri să-i reproșez, mai ales că vine la pachet cu timbrul inconfundabil al unui boxer.
Vorbim puțin și despre cutia automată cu variație continuă. Da, probabil aici vor fi multe sprâncene ridicate. În test am identificat cam trei moduri de a „consuma” această cutie.
- Modul „talpă grea”, în care lipești pedala de podea, motorul urlă și aștepți să se întâmple lururi.
- Mai există un mod care necesită o mică perioadă de acomodare, o apăsare ușor fermă, care să ducă propulsorul până în zona de 3.000 rpm și vei descoperi că mașina oferă reprize agreabile fără a mai fi acompaniat de sunetul motorului la +5.000 rpm. Iar dacă mai ajuți cutia și cu padelele din spatele volanului, pentru că ea oferă 7 rapoarte predefinte, experiența se apropie de cea a unei automate clasice.
- Al treilea mod este cel cuminte, firesc, în care te miști odată cu traficul, iar aici uiți că mașina este echipată cu o cutie.
Chiar dacă vorbim despre un CVT, pot spune că are și un mare atu: este extrem de lină și fluidă în schimbarea rapoartelor. În plus, la viteze de 90-110 km/h rulezi la un regim de puțin peste 1.500 rpm. În plus este un CVT cu convertizor de cuplu.
cam barca pentru gustul meu, dar masina e lucratura de calitate, nu bataie de joc, suma ceruta se justifica. pt AM: baieti, am si eu o rugaminte: mai scuturati-va si voi pe picioare, ca nu e prima data cand umpleti interiorul masinii de pamant si noroi. un pic de atentie si bagare de seama, va rog. la fel, cand trageti poze cu compartimentul motor, dati si voi o carpa sau o perie pe acolo ca nu e mare scofala, nu sade bine unei masini noi cu praful de 2 degete pe capacul motor, ala tre sa luceasca in poze, sa mananci de pe el.