Consum
Nu vă lăsați intimidați de deșert. Este aici, la noi, puțin mai sus de Dăbuleni. Am căutat deșertul pentru că zăpada este ceva tot mai rar la noi și am vrut să vedem cum se descurcă Symmetrical AWD. Dar testul l-am efectuat acum, iarna, pe temperaturi scăzute, mașina fiind echipată cu Michelin Pilot Alpin 5 SUV Runflat și nici prea mulți kilometri nu avea la bord.
În urbanul nostru bucureștean, consumul am fost undeva între 11 și 13 litri. În condițiile în care am întâlnit propulsoare turbo de un litru care au același consum urban, nu pot spune că sunt deranjat. Extraurban, aici vorbesc de drumuri care nu includ autostradă, Outback s-a mulțumit cu un minim de 6.8 litri. Cu trei persoane la bord plus bagaje. Pe autostradă valoarea este undeva la 8-9 litri./100 kilometri.
Acestea fiind spuse, pe cine punem alături de acest Subaru Outback, un model care, dacă facem abstracție de AMC Eagle, poate fi considerat părintele a tot ceea ce astăzi numim Allroad, Scout, Cross Country, Country Tourer, Alltrack sau All-Terrain. AMC Eagle s-a născut peste ocean în 1980, iar succesul său nu poate fi considerat o sursă de inspirație.
Totuși, am optat pentru Octavia Combi Scout 2.0 TSI DSG 4x4, și asta pentru că Superb Scout are ampatamentul cu aproape 10 cm mai mare. Nu am pășit pe teritoriul Volvo, Audi, Mercedes-Benz pentru că obrazul subțire cu mulți cai se ține, iar aici discuția începe de pe la 250 CP. Ar fi fost irelevantă comparația.
Deschid ușa și pentru un SUV: să zicem o Honda CR-V 2.0 e:HEV 4x4. Da, introducem în discuție și o electrificată. Și pentru că Passat Alltrack este oferit în România doar cu propulsor TDI, am optat pentru un Volkswagen Tiguan Elegance 2.0 TSI DSG 4Motion, de 190 CP.
Subaru declară un consum mediu de 7.3 litri pentru Outback. Honda anunță o valoare de 7.2 litri pentru CR-V, Skoda se laudă cu un consum de 7.3 litri, iar Volkswagen Tiguan își dorește 8.1 litri. Cum stau lucrurile în realitate, depinde de ”Bucureștiul” fiecăruia, de tonul soției la telefon și alți factori de risc.
cam barca pentru gustul meu, dar masina e lucratura de calitate, nu bataie de joc, suma ceruta se justifica. pt AM: baieti, am si eu o rugaminte: mai scuturati-va si voi pe picioare, ca nu e prima data cand umpleti interiorul masinii de pamant si noroi. un pic de atentie si bagare de seama, va rog. la fel, cand trageti poze cu compartimentul motor, dati si voi o carpa sau o perie pe acolo ca nu e mare scofala, nu sade bine unei masini noi cu praful de 2 degete pe capacul motor, ala tre sa luceasca in poze, sa mananci de pe el.