Cuceritor
În veșnica polemică Mitsubishi Lancer Evo versus Subaru Impreza WRX, eu m-am situat întotdeauna de partea celui din urmă. Fie că e vorba de legendarul 22B sau Bug Eye, am rezonat mai mult cu motorul boxer și cu aerul mistic pe care l-a avut acest model.
Asta nu înseamnă că Lancer Evo nu e o mașină la fel de impresionantă și că nu și-a câștigat, pe merit, o grămadă de fani de-a lungul timpului.
Din păcate nu am avut ocazia, cel puțin până acum, să urc la volanul unui Impreza WRX din zilele de glorie. În schimb, recent am condus noul Subaru Crosstrek, dar și Outback. Două mașini care mi-au demonstrat că flerul celor de la Subaru nu a dispărut.
Subaru Outback a ajuns la a șasea generație și, din fericire pentru unii, electrificarea nu l-a ajuns din urmă. Rămâne un break înălțat, cu tracțiune integrală și un motor boxer pe benzină, de 2.5 litri, aspirat natural. Un concept care se pierde tot mai mult în actuala industrie auto.
După ce am petrecut câteva zile alături de noul Outback, îl pot descrie într-un singur cuvânt: cuceritor. Nu doar în teren accidentat, ci și un cuceritor de inimi.
Pe lângă impresiile de la volan, avem și un clip video cu Subaru Outback în nivelul de echipare Platinum. Adică full-full, cu piele (adevărată) și trapă.
Pentru un 2.5 litri, cu 4 persoane și autostrada + off road și, nota bene, cu cvt care cam turează motorul în unele momente, mi se pare foarte ok consumul. Că atinge suta în 10.3 secunde nu-i bai, e mașină de familie, cine vrea senzații tari are de unde alege.