4.4
de Alexandru Monenciu, miercuri, 22 mai

Cuceritor

În veșnica polemică Mitsubishi Lancer Evo versus Subaru Impreza WRX, eu m-am situat întotdeauna de partea celui din urmă. Fie că e vorba de legendarul 22B sau Bug Eye, am rezonat mai mult cu motorul boxer și cu aerul mistic pe care l-a avut acest model.

Asta nu înseamnă că Lancer Evo nu e o mașină la fel de impresionantă și că nu și-a câștigat, pe merit, o grămadă de fani de-a lungul timpului.

Din păcate nu am avut ocazia, cel puțin până acum, să urc la volanul unui Impreza WRX din zilele de glorie. În schimb, recent am condus noul Subaru Crosstrek, dar și Outback. Două mașini care mi-au demonstrat că flerul celor de la Subaru nu a dispărut.

Subaru Outback a ajuns la a șasea generație și, din fericire pentru unii, electrificarea nu l-a ajuns din urmă. Rămâne un break înălțat, cu tracțiune integrală și un motor boxer pe benzină, de 2.5 litri, aspirat natural. Un concept care se pierde tot mai mult în actuala industrie auto.

După ce am petrecut câteva zile alături de noul Outback, îl pot descrie într-un singur cuvânt: cuceritor. Nu doar în teren accidentat, ci și un cuceritor de inimi.

Pe lângă impresiile de la volan, avem și un clip video cu Subaru Outback în nivelul de echipare Platinum. Adică full-full, cu piele (adevărată) și trapă.

 

 
  • ds, miercuri, 15.05.2024 13:20

    Pentru un 2.5 litri, cu 4 persoane și autostrada + off road și, nota bene, cu cvt care cam turează motorul în unele momente, mi se pare foarte ok consumul. Că atinge suta în 10.3 secunde nu-i bai, e mașină de familie, cine vrea senzații tari are de unde alege.

  • japan4ever, miercuri, 15.05.2024 14:33

    aproape 50k euro pt o masina aproape urata cu un interior plasticos si nu foarte dinamica mi se pare cam scump.. Mazda e Maybach pe langa asta

  • DanG, miercuri, 15.05.2024 20:45

    Întotdeauna mi-au plăcut genul ăsta de mașini înălțate, cu plastice pe ele, formă de combi, de la Golf Alltrack până la E Klasse All Terrain, și din punctul ăsta de vedere nici Subaru nu îmi displace. Dar performanțele sunt de anii 90, in nici un caz de 2024. Plus că în România ești și penalizat aiurea la impozite și asigurări pentru o astfel de cilindree. Ai 2500 cmc pentru ce?

  • quest, joi, 16.05.2024 10:42

    mare, grea, consum 10/14. oare de ce au renuntat rasaritenii la diesel? am condus un timp forester diesel, manual, si n-am reprosuri.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 17.05.2024 12:11

    In SUA Subaru se lauda ca dupa 10 ani 99% din masinile lor sunt inca pe sosea. Probabil de asta inca se vand si in ciuda tuturor neajunsurilor, unii clienti aleg inca Subaru. Aa si un alt motiv este sistemul 4x4 care e unul dintre cele mai bune si durabile din lume de pe o masina pamanteana si asta e un motiv serios cand vrei sa tii o masina mai mult de 5 ani.

  • Andrei, miercuri, 22.05.2024 16:25

    Eu nu inteleg cum masina asta are 4.4 punctaj, 5 stele la tinuta de drum, desi e o sicana mobila pe viraje. Nu prea inteleg cum mai poti vinde asa ceva in 2024, un motor astmatic, cuplat cu o cutie de scuter. Doar pentru nostalgici.

  • @andrei, marţi, 11.06.2024 15:53

    daca nu ai condus niciodata Subaru, mai bine te abtii!