Motor / Transmisie

3.5

Subaru Outback este una dintre puținele mașini din prezent care nu se încurcă cu motoare mici. Modelul nipon poate fi comandat cu o singură motorizare, boxer, pe benzină, de 2.5 litri. Aspirată natural.

Pot număra pe degetele de la o singură mână mașinile care încă mai oferă o asemenea configurație. Și în viitorul nu foarte îndepărtat, probabil, vor dispărea complet. Din păcate.

Revenind, unitatea are numele de cod FB25D și, practic, este vechiul FB25B, regândit în proporție de 90%. Are o injecție directă și distribuție pe lanț, dar și alte câteva găselnițe pentru a fi mai prietenos cu mediul înconjurător și cu buzunarul proprietarului.

Motorul de 2.5 litri dezvoltă 169 de cai putere între 5.000 și 5.800 de rotații pe minut, iar cuplul maxim de 252 Nm este disponibil la o turație de 3.800 de rotații pe minut.

Mi-aș fi dorit un turbo și, poate, mai mulți cai putere, nu pot să mint. Dar nu m-a deranjat foarte mult nici configurația actuală. Propulsorul trage liniar, iar timbrul inconfundabil al unui boxer îl auzi mai ales în ture. Acolo unde acul vitezometrului va sta cel mai mult atunci când cauți puțin spirit sportiv.

Dar trebuie spus că dinamica lui Outback diferă de una clasică, pe care o găsim pe alte alte mașini. Adică singurul lucru pe care îl face modul Sport în cazul lui Outback este să crească puțin plaja de turații. Fără prea multe efecte, dar poate unii se simt mai bine dacă apasă un buton pe care scrie Sport. O fi vorba de efectul Placebo.

Transmisia este una automată cu variație continuă, sau CVT în limbaj de specialitate. Trecerea prin cele „așa zise” 7 trepte predefinite este extrem de lină și fluidă. În unele situații, spre exemplu, atunci când apeși fin pe pedala de accelerație, ai impresia că mașina nici nu este echipată cu o transmisie.

Dacă ții neaparat să numeri cele 7 rapoarte și să treci prin ele "manual", te poți folosi de padelele montate în spatele volanului.

Am remarcat, de asemenea, că transmisia lui Outback are un ritm propriu. Adică nu se grăbește mai deloc atunci când calci accelerația la podea. Oricât de "brutal" ai fi, cutia schimbă tot în ritmul ei.

  • ds, miercuri, 15.05.2024 13:20

    Pentru un 2.5 litri, cu 4 persoane și autostrada + off road și, nota bene, cu cvt care cam turează motorul în unele momente, mi se pare foarte ok consumul. Că atinge suta în 10.3 secunde nu-i bai, e mașină de familie, cine vrea senzații tari are de unde alege.

  • japan4ever, miercuri, 15.05.2024 14:33

    aproape 50k euro pt o masina aproape urata cu un interior plasticos si nu foarte dinamica mi se pare cam scump.. Mazda e Maybach pe langa asta

  • DanG, miercuri, 15.05.2024 20:45

    Întotdeauna mi-au plăcut genul ăsta de mașini înălțate, cu plastice pe ele, formă de combi, de la Golf Alltrack până la E Klasse All Terrain, și din punctul ăsta de vedere nici Subaru nu îmi displace. Dar performanțele sunt de anii 90, in nici un caz de 2024. Plus că în România ești și penalizat aiurea la impozite și asigurări pentru o astfel de cilindree. Ai 2500 cmc pentru ce?

  • quest, joi, 16.05.2024 10:42

    mare, grea, consum 10/14. oare de ce au renuntat rasaritenii la diesel? am condus un timp forester diesel, manual, si n-am reprosuri.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 17.05.2024 12:11

    In SUA Subaru se lauda ca dupa 10 ani 99% din masinile lor sunt inca pe sosea. Probabil de asta inca se vand si in ciuda tuturor neajunsurilor, unii clienti aleg inca Subaru. Aa si un alt motiv este sistemul 4x4 care e unul dintre cele mai bune si durabile din lume de pe o masina pamanteana si asta e un motiv serios cand vrei sa tii o masina mai mult de 5 ani.

  • Andrei, miercuri, 22.05.2024 16:25

    Eu nu inteleg cum masina asta are 4.4 punctaj, 5 stele la tinuta de drum, desi e o sicana mobila pe viraje. Nu prea inteleg cum mai poti vinde asa ceva in 2024, un motor astmatic, cuplat cu o cutie de scuter. Doar pentru nostalgici.

  • @andrei, marţi, 11.06.2024 15:53

    daca nu ai condus niciodata Subaru, mai bine te abtii!