Tehnologie

5.0

Am menționat și anterior sistemul EyeSight, dar dacă tot suntem la capitolul Tehnologie, aș dori să mă opresc din nou puțin asupra lui. Acest sistem este mândria celor de la Subaru, tocmai de aceea îl oferă încă din standard.

Pe scurt, sistemul EyeSight integrează două camere color care permit o vedere stereoscopică, asemănătoare omului. Tocmai de aici și numele EyeSight. În consecință, tehnologia reacționează mult mai natural, spre exemplu atunci când detectează un vehicul pe care șoferul nu l-a observat sau un pieton.

Tot aici vreau să punctez sistemul de monitorizare a șoferului, pentru că acesta nu are doar rol de siguranță. Pe lângă faptul că se comportă ca un fel de Big Brother atunci când nu ești cu ochii la drum, lucru care poate fi ușor iritant, acest sistem permite înregistrarea a până la 5 profiluri de șofer.

Cu alte cuvinte, atunci când urci la volan, sistemul îți scanează chipul, te recunoaște și încarcă automat setările și reglajele corespunzătoare: poziția oglinzilor, poziția scaunului, posturile de radio etc.

Sistemul multimedia rulează pe un display de 11.6 inch și are 2 procesoare pentru o mișcare mai fluidă și o procesare mai rapidă. Meniul nu este deloc complicat, iar pictogramele sunt mari pentru a putea fi selectate cu ușurință.

Ecranul în sine este împărțit în 3 zone: în partea superioară sunt afișate informații despre navigație, sistemul audio, informații de la computerul de bord sau modul de rulare ales. Apoi, circa 80% din ecran este dedicat sistemului multimedia propriu zis.

În partea inferioară, ai o zonă similară ca lățime cu cea de sus, prin intermediul căreia poți interacționa cu sistemul de climatizare. Pentru a nu-ți lua ochii prea mult de la drum, dacă vrei să modifici temperatura din habitaclu, Subaru a instalat și butoane fizice pentru această funcție.

Tot o serie de butoane fizice ai și pentru a controla volumul sistemului audio, schimbarea frecvenței postului de radio și acces la camerele video.

Ca orice mașină care se respectă, Subaru Outback oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto.

  • ds, miercuri, 15.05.2024 13:20

    Pentru un 2.5 litri, cu 4 persoane și autostrada + off road și, nota bene, cu cvt care cam turează motorul în unele momente, mi se pare foarte ok consumul. Că atinge suta în 10.3 secunde nu-i bai, e mașină de familie, cine vrea senzații tari are de unde alege.

  • japan4ever, miercuri, 15.05.2024 14:33

    aproape 50k euro pt o masina aproape urata cu un interior plasticos si nu foarte dinamica mi se pare cam scump.. Mazda e Maybach pe langa asta

  • DanG, miercuri, 15.05.2024 20:45

    Întotdeauna mi-au plăcut genul ăsta de mașini înălțate, cu plastice pe ele, formă de combi, de la Golf Alltrack până la E Klasse All Terrain, și din punctul ăsta de vedere nici Subaru nu îmi displace. Dar performanțele sunt de anii 90, in nici un caz de 2024. Plus că în România ești și penalizat aiurea la impozite și asigurări pentru o astfel de cilindree. Ai 2500 cmc pentru ce?

  • quest, joi, 16.05.2024 10:42

    mare, grea, consum 10/14. oare de ce au renuntat rasaritenii la diesel? am condus un timp forester diesel, manual, si n-am reprosuri.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 17.05.2024 12:11

    In SUA Subaru se lauda ca dupa 10 ani 99% din masinile lor sunt inca pe sosea. Probabil de asta inca se vand si in ciuda tuturor neajunsurilor, unii clienti aleg inca Subaru. Aa si un alt motiv este sistemul 4x4 care e unul dintre cele mai bune si durabile din lume de pe o masina pamanteana si asta e un motiv serios cand vrei sa tii o masina mai mult de 5 ani.

  • Andrei, miercuri, 22.05.2024 16:25

    Eu nu inteleg cum masina asta are 4.4 punctaj, 5 stele la tinuta de drum, desi e o sicana mobila pe viraje. Nu prea inteleg cum mai poti vinde asa ceva in 2024, un motor astmatic, cuplat cu o cutie de scuter. Doar pentru nostalgici.

  • @andrei, marţi, 11.06.2024 15:53

    daca nu ai condus niciodata Subaru, mai bine te abtii!