Valori japoneze
Suzuki Swift a fost introdus în forma pe care o știm cu toții în anul 2004. Până atunci, numele a mai fost folosit în anii '80 pentru alte modele din Japonia. Identitatea sa europeană se conturează, așadar, în urmă cu 20 de ani, atunci când devine și un concurent important în segmentul subcompact, acolo unde îl așteptau deja Toyota Yaris, Volkswagen Polo, Renault Clio și Mazda2.
Chiar dacă a ajuns ceva mai târziu la petrecere, Suzuki Swift a recuperat rapid, fiind vândut pe un total de 169 de piețe. Pare mult? Imaginați-vă că brandul se vinde în peste 200 de piețe la nivel mondial.
În cei 20 de ani de activitate, Swift a reușit să își atragă peste 9 milioane de clienți, o cifră impresionantă pentru un outsider. Sunt multe elemente care au ajutat la atingerea acestei borne, multe dintre ele fiind acum regăsite și pe a patra generație, pe care am testat-o recent, la Bordeaux, în Franța.
Dar până intrăm în disecția completă a mașinii, haideți să urmărim și clipul de prezentare al noului Swift.
PREZENTAREA MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O
O mașină mai mult decentă, de oraș, old school în sensul bun, care în varianta 4x4 manuală e chiar fun de condus.