Motor / Transmisie

4.0

Noul Swift nu are nevoie de prea multe artificii. Promite o rețetă simplă, pe care știe să o livreze cel mai bine. Așa se face că sub capotă avem o singură opțiune de motorizare, adică un agregat pe benzină, de 1.2 litri, aspirat, care poate oferi 86 de cai putere.

Cuplul motor e de modă veche. Nu e foarte generos și e livrat târziu, caracteristic unui motor aspirat. Vorbim despre 111 Nm, disponibili pe la 4800 de rotații. Așadar, pe hârtie, nimic impresionant. Cu toate acestea, trebuie să nu uităm faptul că vorbim despre o mașină foarte ușoară.

Chiar și cu un nou arsenal de sisteme de siguranță, japonezii au reușit să mențină masa totală sub o tonă. Indiferent de ce versiune alegi. Și, apropo de versiuni, trebuie să vă spun că, deși Swift poate fi comandat cu un singur motor, există altfel de opțiuni: o cutie CVT și... tracțiune integrală. Da, încă puteți alege un Swift 4x4.

Eu am avut de partea mea versiunea de bază, adică o cutie manuală cu 5 rapoarte. Are o etajare scurtă pentru primele două trepte și destul de lungă pentru treptele 4 și 5. Cel mai plăcut raport de exploatare rămâne al treilea, pe care îl și recomand pentru depășiri pe drumuri naționale.

Resursele sunt bune, iar Swift se dovedește o mașină fâșneață în oraș și pe drumurile naționale. Pe autostradă, motorul aspirat își arată limitele și gâfâie dacă îi ceri acte de bravură.

Cât privește insonorizarea habitaclului, motorul pe benzină este prezent la datorie, cu tot cu sunet, după vreo 3000 de rotații. Însă, e un sunet de motor aspirat, care e plăcut.

Aș vrea să fac o mențiune legată și de postul de conducere: deși totul a fost gândit pentru a ușura sarcinile șoferului și pentru a fi accesibil, cele trei pedale, pe versiunea cu transmisie manuală, sunt destul de mici și apropiate. Dacă ai picioarele mari, s-ar putea să apeși în același timp pe frână și accelerație.

 

 
  • dopdecada, marţi, 02.04.2024 21:39

    O mașină mai mult decentă, de oraș, old school în sensul bun, care în varianta 4x4 manuală e chiar fun de condus.

  • @dopdecada, miercuri, 03.04.2024 10:43

    chiar ca old school, mai ales cand vine vorba de motor pe benzina aspirat, cutie cu 5 trepte si echipare denumita GLX. imi da asa un vibe de cielo din anii 95-97. subiectiv, designul masinutei nu ma atrage in vreun fel deosebit, mai mult imi placeau iteratiile anterioare, dar, dpdv tehnic, ar trebui sa se dovedeasca fiabila, ca orice suzuki, de altfel.

  • ds, miercuri, 03.04.2024 11:24

    Comparația privind consumul mediu ar fi trebuit făcută cu Sandero SCE 65 cp, nu cu varianta turbo. De văzut prețul, probabil în jurul a 15.000

  • nsrei, vineri, 12.04.2024 07:55

    asa cum au zis si ante-comentatorii mei, masina mi se pare demodata tare. Rusinos sa lansezi asa ceva in 2024. Dar sa nu uitam ca masina asta e adresata in mod special pentru piata indiana, si mai putin europeana, asa ca pentru indieni o fi buna.