Consum
Chiar dacă vorbim despre un motor de mici dimensiuni și de o mașină ușoară, tot se fac eforturi pentru a reduce consumul. Pentru asta, intervine sistemul mild-hybrid, la 12V, pe care l-au pregătit japonezii pe toate versiunile. Are un mic motor de 3 cai putere și 60 de Nm, care susține în fazele de accelerare. Sistemul mild-hybrid ajută la recuperarea energiei și înmagazinarea ei în bateria litiu-ion.
Cum se oglindesc aceste eforturi în cifre? În jurul orașului Bordeaux, care nu ne-a pregătit trafic infernal, consumul a fost de 6.7 litri/100 de km. În afara orașului, valoarea a scăzut aproape de 5 litri/100 de km.
În fișa oficială, Suzuki Swift vrea să ne demonstreze că motoarele aspirate încă pot fi economice. Spun asta, pentru că valoarea medie de consum este de numai 4.4 litri. Dacă ne uităm în segment, vedem că o Skoda Fabia de 80 de cai putere promite 5.4 litri/100 de km. Rivalul Dacia Sandero promite 4.8 litri/100 de km.
O mașină mai mult decentă, de oraș, old school în sensul bun, care în varianta 4x4 manuală e chiar fun de condus.