Consum

5.0

Chiar dacă vorbim despre un motor de mici dimensiuni și de o mașină ușoară, tot se fac eforturi pentru a reduce consumul. Pentru asta, intervine sistemul mild-hybrid, la 12V, pe care l-au pregătit japonezii pe toate versiunile. Are un mic motor de 3 cai putere și 60 de Nm, care susține în fazele de accelerare. Sistemul mild-hybrid ajută la recuperarea energiei și înmagazinarea ei în bateria litiu-ion.

Cum se oglindesc aceste eforturi în cifre? În jurul orașului Bordeaux, care nu ne-a pregătit trafic infernal, consumul a fost de 6.7 litri/100 de km. În afara orașului, valoarea a scăzut aproape de 5 litri/100 de km.

În fișa oficială, Suzuki Swift vrea să ne demonstreze că motoarele aspirate încă pot fi economice. Spun asta, pentru că valoarea medie de consum este de numai 4.4 litri. Dacă ne uităm în segment, vedem că o Skoda Fabia de 80 de cai putere promite 5.4 litri/100 de km. Rivalul Dacia Sandero promite 4.8 litri/100 de km. 

  • dopdecada, marţi, 02.04.2024 21:39

    O mașină mai mult decentă, de oraș, old school în sensul bun, care în varianta 4x4 manuală e chiar fun de condus.

  • @dopdecada, miercuri, 03.04.2024 10:43

    chiar ca old school, mai ales cand vine vorba de motor pe benzina aspirat, cutie cu 5 trepte si echipare denumita GLX. imi da asa un vibe de cielo din anii 95-97. subiectiv, designul masinutei nu ma atrage in vreun fel deosebit, mai mult imi placeau iteratiile anterioare, dar, dpdv tehnic, ar trebui sa se dovedeasca fiabila, ca orice suzuki, de altfel.

  • ds, miercuri, 03.04.2024 11:24

    Comparația privind consumul mediu ar fi trebuit făcută cu Sandero SCE 65 cp, nu cu varianta turbo. De văzut prețul, probabil în jurul a 15.000

  • nsrei, vineri, 12.04.2024 07:55

    asa cum au zis si ante-comentatorii mei, masina mi se pare demodata tare. Rusinos sa lansezi asa ceva in 2024. Dar sa nu uitam ca masina asta e adresata in mod special pentru piata indiana, si mai putin europeana, asa ca pentru indieni o fi buna.