Motor / Transmisie
Pentru a nu-ți face alegerea complicată și pentru a nu te băga aiurea-n ceață, cei de la Suzuki au decis să ofere doar două motorizări, însă ele se încadrează fără probleme în cerințele dinamice ale clientului care vrea un SUV urban. E vorba de un 1.6 diesel și de un 1.6 benzină, ambele de 120 de cai putere și ambele regăsite și pe fratele ușor mai mare S-Cross.
În testul de presă din Portugalia am luat la puricat ambele versiuni de motorizare, iar în testul nostru ne oprim asupra variantei diesel, pe care o consider cea mai potrivită pentru nevoile unei familii restrânse atât din punctul de vedere al consumului, cât și din cel al performanțelor.
Nu e prima dată când testez acest motor de origine italiană în gama Suzuki, iar întâlnirea anterioară, de pe S-Cross, mi-a lăsat o impresie în general pozitivă. De această dată, lucrurile se schimbă ușor înspre bine. Din două motive.
Primul este faptul că pe toate versiunile 4x4 AllGrip ale lui Vitara există un mod de rulare Sport complementar cu clasicele Auto, Snow și Lock (da, are diferențial blocabil, revenim asupra acestui aspect). Cutia este o manuală cu șase trepte și nu prea are cum să devină mai rapidă sau să schimbe mai sus, așa cum o face o automată, astfel că dimensiunea sportivă rămâne una legată de răspunsul pedalei de accelerație. Chiar și așa, simți imediat că ai în mâini o mașină mai vioaie, iar cei 120 de cai și cuplul-record în segment (320 Nm regăsiți la 1750 rpm mai are doar Jeep Renegade, care vine practic cu același motor sub capotă, dar exclusiv cu 4x2) au îndeajuns de multe resurse pentru a face treabă bună.
O altă modificare mi s-a părut nivelul zgomotului pe care-l dezvoltă acest motor. E adevărat că pe S-Cross l-am chinuit prin București prin zăpezi, în timp ce Vitara mi-a fost companion prin primăvara superbă din Portugalia, dar am avut impresia că inginerii japonezi au lucrat între timp la acest detaliu așa cum au făcut-o la capitolul timonerie, cutia fiind mult mai fluidă decât pe S-Cross.
Foarte interesanta propunerea Suzuki. Probabil ca in tot-teren va fi depasit de putine modele printre care sigur Renegade (care e cel mai performant off-roader din clasa B). Ceea ce nu inteleg e de ce se incapataneaza japonezii sa ofere materiale tari la interior (mai ales pe modelele din clasele A, B si C). E chiar atat de greu sa mareasca pretul cu 5-10% si sa aiba materiale de calitate? Pana si Kia si Hyundai au materiale gumoase pe majoritatea modelelor noi.