Consum
Teoretic, Vitara are mulți concurenți în segment și va avea și mai mulți ceva mai târziu în 2015, an în care multe alte mărci - implicit Ford, Fiat, Honda și Mazda - vor scoate SUV-uri de segment mic. Cu toate acestea, puține sunt modelele care oferă și tracțiune integrală ca opțiune. Iar tracțiunea integrală (denumită AllGrip la Vitara) ca alternativă la orice motorizare și orice echipare este o noutate absolută în această parte a lumii auto.
De exemplu, Renault Captur poate fi considerat un concurent serios al lui Vitara, însă modelul Renault vine cu un singur diesel, de 90 de cai, iar tracțiunea integrală e inexistentă în lista de opțiuni. Deci pică din listă. La Peugeot 2008 și Juke regăsim parțial aceeași poveste. Chiar dacă vorbim de motoare diesel apropiate ca putere, tracțiunea integrală e un punct de bifat probabil în viitor. În aceste condiții, în comparația efectivă rămâne doar Opel Mokka 4x4 (cu un motor nou-nouț 1.6 CDTI de 136 CP care înlocuiește chiar în această lună vechiul 1.7 CDTI). Nici măcar noul Jeep Renegade nu are 4x4 în această zonă de putere, deși beneficiază de un motor de origine comună cu cel al lui Vitara, 1.6 diesel de 120 CP.
Pentru că sunt atât de puține mașini diesel 4x4 în clasă, vom include în comparațiile din acest test și Skoda Yeti 2.0 TDI de 110 CP 4WD.
Revenind la consum, subiectul acestui capitol, observăm că Suzuki notează un mediu mixt de 4.2 litri/100 km, cifră clar mai bună decât restul concurenților 4x4 din această zonă de putere, care nu scad sub 4.5 litri și ajung chiar la 6.1 în cazul lui Yeti. Ca să vă faceți o idee legată de acest motor în versiunea 4x2, aflați că vorbim de cifre oficiale de 4.0 litri, aceleași pe care le vedem pe Juke 1.5 dCi și pe Peugeot 2008 1.6 e-HDI.
În regim normal de mers, pe un traseul extraurban care a inclus toate tipurile de șosele portugheze, computerul de bord a afișat 4.8 litri/100 km. În oraș nu am avut ocazia să testăm consumul lui Vitara, dar apariția mașinii în România ne va oferi și această oportunitate. Să nu uit: pachetul Start-Stop e standard pe Vitara și poate fi dezactivat de pe bord.
Foarte interesanta propunerea Suzuki. Probabil ca in tot-teren va fi depasit de putine modele printre care sigur Renegade (care e cel mai performant off-roader din clasa B). Ceea ce nu inteleg e de ce se incapataneaza japonezii sa ofere materiale tari la interior (mai ales pe modelele din clasele A, B si C). E chiar atat de greu sa mareasca pretul cu 5-10% si sa aiba materiale de calitate? Pana si Kia si Hyundai au materiale gumoase pe majoritatea modelelor noi.