Interior
Imediat după ce intri în Suzuki Vitara îți dai seama că ai nimerit în cea mai colorată mașină creată vreodată de marca japoneză. Și prin "colorat" mă refer la sensul propriu al termenului.
Probabil pentru a atrage în showroom-uri mai mulți clienți care nu au avut până acum Suzuki, japonezii au recurs la metode diferite de cele tradiționale atunci când au gândit noul Vitara. Nu mai avem același sentiment practic și atât de pe modelele anterioare, ci unul de mașină în care, după dorințe, poți să asortezi elementele glossy din interior (turcoaz, portocalii, albe sau piano black) cu vopseaua exterioară, poți să-ți alegi textura zonelor cromatice de pe bord sau să decizi ce fel de ceas analog vrei să stea în fața pasagerilor: cu cifre arabe sau kanji.
Chiar dacă e mai mic și mai ieftin, Vitara este pus la punct cu tehnologia mai bine decât fratele mai mare S-Cross. De exemplu, noul model al celor de la Suzuki vine cu un display touch de șapte inch care găzduiește un sistem de navigație exact, radioul, pachetul de setări și elementele de conexiune cu telefonul mobil. Nu e cel mai reușit display multimedia din lume, dar e extrem de simplu de folosit și e peste multe alte display-uri asemănătoare ale unor modele cu pretenții.
Mi-au plăcut scaunele confortabile și acoperite cu Alcantara - suportul lateral lipsește, dar nu ai nevoie de așa ceva pe un astfel de model - dar am observat că la bordul lui Vitara nu există alte materiale moi în afară de volan, de schimbător și de scaune, iar asta penalizează în punctaj un model care altfel e plin de viață.
La nivel de spațiu, noul Vitara stă bine spre foarte bine pentru segmentul din care face parte, ampatamentul lung față de concurenți traducându-se prin mai mult spațiu pentru picioarele celor din spate. În plus, faptul că designerii nu și-au imaginat o mașină cu alură de coupe îi ajută pe cei din spate să stea bine pe banchetă fără a avea grija lipsei de spațiu vertical. Bun și portbagajul (375 de litri), care pierde prima poziție ca volum în segment la mustață în favoarea celui de pe Renault Captur (377 de litri).
Foarte interesanta propunerea Suzuki. Probabil ca in tot-teren va fi depasit de putine modele printre care sigur Renegade (care e cel mai performant off-roader din clasa B). Ceea ce nu inteleg e de ce se incapataneaza japonezii sa ofere materiale tari la interior (mai ales pe modelele din clasele A, B si C). E chiar atat de greu sa mareasca pretul cu 5-10% si sa aiba materiale de calitate? Pana si Kia si Hyundai au materiale gumoase pe majoritatea modelelor noi.