Calitate / Pret
Suzuki reușește să facă mici minuni de fiecare dată când privim comparativ listele de prețuri în segmentele în care se află marca japoneză. Și subliniez "marcă japoneză" tocmai pentru că atunci când vorbim de obicei de niponi ne-am obișnuit să aducem în discuție prețuri aflate în zona superioară a segmentelor.
Ei bine, Suzuki reușește inversul și oferă produse croite pe nevoile clienților săi la prețuri care bat în unele cazuri chiar și cele mai optimiste presupuneri. Luați de exemplu comparația între versiunea de bază a lui Vitara pe benzină și cele ale concurenților din segment publicată într-un articol dedicat pe Automarket. Veți oberva imediat diferențe de 2000 de euro în favoarea modelului Suzuki în raport cu principalii rivali. E enorm într-o epocă în care plângem după prețurile mici de altă dată.
În cazul mașinii testate de noi, dieselul de 1.6 litri și 120 de cai putere în versiunea de echipare de top cu 4x4 AllGrip, prețul acesteia ajunge la 23.000 de euro. Chiar dacă pare mult, o simplă privire în curtea concurenților ne arată un minus de 1500 de euro față de un Opel Mokka echivalent, în timp ce Yeti și eventual Renegade sunt deja departe, la mii de euro depărtare. Apropo, Jeep îl poziționează pe Renegade ca model premium, apropiat ca preț de Mini Countryman. Riscant.
Ca să vă faceți o idee despre raportul calitate/preț în cazul lui Vitara, ne uităm la un 4x2 în versiunea de echipare Spirit (3/4) și obervăm că la 20.000 de euro te afli mult sub un Nissan Juke echivalent (22.000 de euro) sau un Peugeot 2008 echivalent (21.100).
Singurele alternative accesibile rămân, astfel, Renault Captur, care însă nu are diesel decât pe 90 de cai putere, și eventual Dacia Duster, care deși e mai mare reușește să se califice foarte bine ca preț și va fi unul dintre rivalii de showroom ai lui Vitara. Cert e că Duster nu-ți oferă nici motorul lui Vitara, nici confortul interior și nici paleta de culori exterioare și interioare pe care o vezi pe modelul japonez. În plus, scaune încălzite pe față în dotarea standard nu am mai văzut decât pe limuzinele de lux. Și la Vitara.
Foarte interesanta propunerea Suzuki. Probabil ca in tot-teren va fi depasit de putine modele printre care sigur Renegade (care e cel mai performant off-roader din clasa B). Ceea ce nu inteleg e de ce se incapataneaza japonezii sa ofere materiale tari la interior (mai ales pe modelele din clasele A, B si C). E chiar atat de greu sa mareasca pretul cu 5-10% si sa aiba materiale de calitate? Pana si Kia si Hyundai au materiale gumoase pe majoritatea modelelor noi.