Motor / Transmisie
Auris este propunerea Toyota în segmentul compact, acolo unde are de înfruntat modele ca VW Golf, Ford Focus sau Opel Astra. Nu este ușor pentru un model cu accente asiatice, mai ales după ce Toyota a renunțat la numele Corolla pentru varianta hatchback a modelului propus în acest segment. Astăzi, Corolla este un sedan compact, iar Auris se adresează celor care preferă cinci portiere și două volume în loc de trei.
Pentru versiunea cu propulsie hibridă, sau HSD cum se numește ea oficial, Toyota a păstrat soluția cunoscută. A asociat un motor pe benzină cu patru cilindri de 1.8 litri cu un motor electric alimentat de un set de acumulatori.
Motorul de 1.798 cmc cu patru cilindri dezvoltă 99 CP atinși la 5.200 rpm și un cuplu motor de 142 Nm la 4.000 rpm. Sistemul hibrid este completat de un motor electric de 82 CP. Cele două motoare lucrează la unison, întregul sistem fiind numit Hybrid Synergy Drive. Primul sistem de acest gen a fost folosit de Toyota pe prima generație a modelului Prius lansat în 1997.
Puterea combinată a celor două motoare este de 136 CP, iar experiența celui de la volan este una suficient de plăcută. Ca orice sistem hibrid, cele două motoare pot funcționa pe rând sau la unison, în funcție de puterea solicitată de către cel de la volan și de condițiile de trafic.
Puterea este transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze CVT cu un singur raport variabil de transmisie. Comanda cutiei a fost împrumutată de la modelul Prius, în locul levierului clasic fiind preferat un mini joystick cu ajutorul căruia putem selecta sensul de mers și treapta B (Brake), care simulează frâna de motor.
Pentru alegerea modului P (Parking), este necesară acționarea unui buton separat amplasat lângă joystick. Sistemul este intuitiv și ușor de folosit, dar acest lucru nu substituie modul diferit în care o cutie CVT trimite puterea către roți. Turometrul a fost înlocuit cu un indicator analogic care îi semnalizează celui de la volan atunci când conduce eco, când acumulatorii se încarcă sau când solicită puterea maximă. Ca o mică găselniță, acul acestui indicator se colorează în portocaliu când ajunge în zona de power.
Coolness efect: interesanta. Daca si asta e o masina interesanta, inseamna ca nu mai avem proprietatea termenilor...