Consum
Sistemul hibrid folosit de către Toyota permite scăderea consumului prin folosirea motorului electric în anumite perioade. De exemplu, la plecarea de pe loc, dacă aceasta nu se face extrem de brusc, doar motorul electric va acționa roțile. Apoi, cele două motoare lucrează pe rând sau în tandem, în funcție de cerințele celui de la volan.
Datorită sistemului hibrid, consumul oficial raportat de Toyota este de 3.6 litri/100 km. Trebuie spus însă că în cazul automobilelor cu propulsie hibridă consumul este foarte ușor influențat de stilul de condus și de condițiile meteo. Toyota mai spune că în mediul urban consumul este de 3.5 litri/100 km.
În timpul testului nostru am înregistrat cifre interesante, destul de apropiate de cele oficiale. Pe un traseu mixt alcătuit din drumuri naționale și oraș, computerul de bord a înregistrat o medie de 4.1 litri/100 km. Atunci când drumurile au fost efectuate exclusiv în oraș, consumul a urcat la 5.5 litri/100 km, cifre foarte bune pentru un automobil al cărui motor principal este totuși un propulsor pe benzină de 1.8 litri.
Nu prea există concurență directă pentru a pune în perspectivă aceste cifre. Toyota Prius, generația anterioară - pentru că cea nouă încă nu a ajuns la noi pe piață - avea o medie oficială de 4 litri/100 km, iar noul VW Golf GTE se laudă cu o medie de 1.6 litri/100 km, dar aici avem de-a face cu un hybrid plug-in, a cărui baterie este mult mai mare.
Același lucru poate fi spus și despre Opel Ampera cu al său consum mediu de 1.2 litri/100 km. Iar dacă ne uităm și la două dintre cele mai eficiente modele cu motoare diesel de aproximativ 120 CP (Ford Focus 1.5 TDCI și Volvo V40 D2, ambele cu cutie de viteze automată) constatăm medii oficiale de consum de 3.9 și 4.2 litri/100 km.
Coolness efect: interesanta. Daca si asta e o masina interesanta, inseamna ca nu mai avem proprietatea termenilor...