Tinuta de drum
Orice ar spune comunicatele de presă, greutatea contează. Mai ales atunci când vorbim despre mașini și ținuta lor de drum. Iar pentru că Toyota a reușit să limiteze kilogramele lui bZ4X undeva în jurul a 1.9 tone, asta se simte atunci când ieși la plimbare și cauți limitele sale.
De altfel, acesta cred că este și cel mai mare atu al produsului nipon, comparativ cu multe dintre rivalele sale. Suspensia de tip McPherson, pe față, și independentă, cu basculă dublă, pe spate, reușește să te izoleze de imperfecțiunile din asfalt. Totul este aproape impecabil, chiar și cu jante de 20 de inch. Nu vei auzi niciun zgomot suspect, niciun fel de protest din zona pasajelor roților.
Această atmosferă liniștită poate fi întreruptă doar de un stil ceva mai alert. De altfel, bZ4X, în ciuda dimensiunilor sale, este una dintre cele mai distractive modele Toyota în acest moment. Asta datorită faptului că nu mai ai o transmisie de tip CVT la mijloc, iar răspunsul în pedala de accelerație este instantaneu.
Mai mult decât atât, în ciuda cuplului livrat instant, puntea față reușește să pună puterea jos extrem de eficient, cu foarte puține sincope. Și chiar dacă suspensia este pasivă, virajele nu vor pune bZ4X într-o situație dificilă, centrul de greutate coborât lucrând în avantajul tău tot timpul. Rareori am simțit subvirare de la volanul modelului japonez.
Chiar și așa, mi-aș fi dorit ceva mai mult feedback în volan, precum și un mod de condus cu o singură pedală, pentru sesiunile de condus în traficul aglomerat. Aici câștigă puncte Nissan Ariya cu al său e-pedal. Deși la bordul lui bZ4X vei găsi un buton care va activa frânarea regenerativă (surprinzător, este aproape inexistentă în mod normal), aceasta nu te aduce la 0 km/h. Tot tu va trebui să apeși pedala de frână pentru a te opri la semafor.
Nu v-a placut consumul ridicat de energie, pai normal ca are consum ridicat fiindca e o masina foarte grea, autonomia aia scoasa pe dn cu viteza medie de 66 km/h e lux, in realitate ati vazut si voi ca faceti in jur de 230 de km, penibil, sa dai 60.000 euro sa mergi 200 si ceva de km, se mai mira cineva de ce prefera oamenii termicele?