Motor / Transmisie
Spre deosebire de vechiul model, noul C-HR poate fi comandat numai alături de motorizări hibrid.
Chiar dacă C-HR a ajuns la a doua generație, sistemul de propulsie hibrid prezent pe SUV-ul nipon este deja la a cincea generație, o poveste începută odată cu Prius. De atunci, Toyota a perfecționat acest sistem de propulsie, iar acest lucru se simte mai ales din punct de vedere al calibrării.
Acum, intrarea în gamă se face cu un propulsor hibrid de 1.8 litri. Avem apoi o unitate de 2.0 litri hibrid, adică un agregat pe benzină asistat de un motor electric. Nu în ultimul rând, această ultimă configurație poate veni și cu tracțiune integrală.
Fix cu această versiune ne-am întâlnit și noi în cadrul testului cu noul C-HR GR Sport. Pe lângă motorul pe benzină și unitatea electrică de pe puntea față, mai este prezent un motor electric pe puntea spate.
Acesta din urmă dezvoltă 41 de cai putere și 84 Nm, însă aceste valori nu se regăsesc în puterea totală a sistemului. Chiar dacă motorul electric pune în mișcare roțile spate. Așadar, vei avea la dispoziție 197 CP.
Atunci care este rolul acestui motor electric de pe spate, te vei întreba. Ei bine, pe scurt, el este asemeni roților ajutătoare de la bicicletă. Bine, am cam exagerat cu această comparație, dar, acum vorbind serios, el este acolo să te ajute atunci când aderența este redusă sau când vrei să pleci mai hotărât de pe loc.
Și totul este automat, nu trebuie să apeși vreun buton sau să selectezi un anumit mod de rulare.
Deși vorbim despre o mașină de peste 1.5 tone, cei 197 de cai putere sunt mai mult decât suficienți pentru un condus sportiv, dacă vrei asta.
Spuneam că Toyota a perfecționat sistemul hibrid, el fiind mai rafinat decât în trecut. Totuși, în continuare, motorul termic este destul de gălăgios atunci când calci mai tare pedala de accelerație. Sau atunci când conduci în afara orașului, caz în care motorul termic este cel principal.
Pentru că vorbim despre un sistem de propulsie hibrid, va fi prioritizată rularea pur electrică. Pe lângă modurile de rulare clasice, adică Sport, Normal, Eco și Custom, ai și un buton EV Mode care face exact asta: menține motorul termic oprit pentru o perioadă cât mai lungă de timp.
Desigur, atâta timp cât ai destulă energie în baterie și atâta timp cât nu calci prea tare pedala de accelerație.
Transmisia este una eCVT și pune în valoare destul de bine cei 197 de cai putere. Pentru o recuperare cât mai eficientă a energiei, transmisia are și un mod B.
Singurul dezavantaj al acestui mod B este că, odată ce iei piciorul din accelerație, "frâna" de motor este foarte gălăgioasă. Așadar, cel mai probabil nu îl vei utiliza prea des sau, dacă o vei face, vei da muzica mai tare să nu îl auzi.
În ceea ce privește tracțiunea integrală, ea este acolo pentru un plus de siguranță, nu neaparat pentru a te lăuda cu ce poate mașina ta în off-road. Ca o completare, garda la sol măsoară doar 16 centimetri.
49000 euro - glumiti... cred ca pret real ar fi 30-35. Cind pui piciorul pe accelerator, tipa de parca l-ai pus pe coaste.... jale mare, nu masina.