Consum
În mod tradițional, unul dintre principalele motive pentru care milioane de clienți au ales modelele hibride a fost consumul. Nu degeaba vezi peste tot pe unde mergi, în Vest, că toate taxiurile au sigla producătorului japonez pe ele.
Astfel, chiar am fost curios să văd ce numere va afișa acest nou model, cu a cincea generație de trenuri de rulare hibride. Prin oraș, dupa parcurgerea a mai bine de 120 de kilometri, în regim de București, cu o viteză medie de 21 km/h, consumul afișat de mașină a fost de 5.2 litri/100 kilometri. Impecabil din punctul meu de vedere.
Pe DN1, pe secțiunea dintre București și Ploiești, cu o viteză medie de 72 km/h, consumul afișat a fost de 4.7 litri/100 kilometri, iar pe autostradă, la 135 km/h (viteză medie) acesta a urcat la 7.5 litri/100 kilometri parcurși.
Interesant este că în două dintre probele noastre, Corolla Cross a ieșit mai bine decât în estimările oficiale ale producătorului (5.3 litri/100 km mixt, WLTP), doar pe autostradă aceasta suferind o mică deviație.
Rivalii lui Corolla Cross sunt o gamă mixtă de modele. Teoretic, Corolla Cross face parte din segmentul compact, ceea ce o pune în competiție directă cu mașini precum Kia Sportage, Hyundai Tucson, Honda CR-V, Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai și multe altele. Acesta este, de altfel, cel mai disputat segment din industrie, în acest moment.
Așadar, pentru o comparație corectă, ar trebui să ne uităm la modelele full-hybrid din zonă, iar acestea sunt Nissan Qashqai e-Power, Kia Sportage HEV și Honda HR-V (să numim doar o parte dintre ele).
Pentru Nissan Qashqai e-Power, consumul estimat este de 5.4 litri/100 kilometri, Honda HR-V e:HEV AWD urcă la 7.1 litri/100 kilometri, în timp ce Kia Sportage HEV promite mediana, cu 6.6 litri/100 kilometri.
4 stele la interior???? cu indulgenta...3 Plasticele, probabil rezistente, dar vizual sunt sub orice critica, or fi luate la 10 lei punga din targul de vechituri (nu s-au deranjat sa mai lumineze butoanele pentru inchiderea/deschiderea geamurilor), suruburi la vedere (vezi usa portbagajului) manerul interior de inchidere a hayonului e facut si ala in zgarcenie maxima (iti aluneca degetele in el), design ul interior e cel de pe Corolla dar "pa sarachie". La orice pas nu poti sa nu observi cost-cutting-ul. Daca faci exceptie (pentru unii probabil e usor - pentru mine nu) ca interiorul, unde chiar trebuie sa te simti daca nu rasfatat macar bine, este de-a dreptul o bataie de joc. Interiorul e ca unui Logan in versiune japoneza. Dinamic iarasi nicio emotie, merge...bine. Si concurenta la fel. Urcandu-ma in Cross parca m-am intors in timp, acum 10 ani, cand am testat Auris. O masina ok dar care nu se evidentiaza prin nimic. Exista alternative...