Toyota RAV4
Coordonate noi
În anul 1994, atunci când a fost lansată prima generație, numele său era o abreviere a cuvintelor Recreational Activity Vehicle. Cifra 4 venea de la faptul că modelul nipon putea fi comandat cu tracțiune integrală.
Dacă o să căutați o fotografie a primei generații, cei care încă nu vă născuserăți pe atunci, o să vedeți că mașina era complet diferită de ceea ce vedem astăzi. Dimensiuni de subcompactă, gardă la sol generoasă, masă totală redusă, tracțiune integrală, reductor și poftă de cățărat pe coclauri.
Rețeta a prins incredibil de repede, atât în Asia, cât și în Statele Unite și Europa și i-a ajutat pe cei de la Toyota să inaugureze un nou segment. De-a lungul celor patru generații, RAV4 a adunat peste 8 milioane de clienți, iar în 2017 a fost cel mai vândut SUV la nivel mondial, cu peste 800.000 de unități livrate.
Bineînțeles, în tot acest timp nu au întârziat să apară rivalii, însă RAV4 a reușit să se păstreze ca un produs dezirabil, în special pentru fiabilitatea sa.
A cincea generație, lansată recent și în țara noastră, a pierdut din spiritul de aventură al primei generații, însă a câștigat mult la capitolul confort, rafinament și grijă pentru mediul înconjurător. Dar despre asta citim în capitolul următor.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
joe, marţi, 27.08.2019 14:10
prefer un Outlander cu incarcare la priza si autonomie reala,in jur de 40 de km pur electric.Chaira daca nua are sprintul lui Rav 4
-
Kirotractor, marţi, 27.08.2019 14:59
Design reușit (OK, părere pur subiectivă), tehnologie de top, dar... departe de conceptul inițial odată cu *îmburghezirea ecologică* inevitabilă în epoca celor 3 C (primul C fiind de la Crăpelniță -- Comodă, evident. :-)) Zic asta -- la fel de subiectiv -- după ce am condus toate generațiile. Dintre care a doua mi-a părut cea mai polivalentă + distractivă, fiind și ultima având versiune *scurtă* cu două uși. Zgomotul motorului ICE al actualului hibrid nu mi s-a părut în orice caz asurzitor, cutia de viteze planetară fiind din nou optimizată. Clar însă că stilul de conducere tip *jurnalist auto* ar trebui să aibă un comutator dedicat... :-P P.S. Masa proprie nu poate fi de 2.225 kg -- poate doar greutatea maxim admisă. Știam că la gol (standard CE) hibridul are 1.680–1.720 kg.
-
pipo, marţi, 27.08.2019 16:06
@Kiro : ba, eu ii dau dreptate lui AM/Bogdan in privinta zgomotului motorului de 2,5 litri. Nu este deranjant, este ...de speriat chiar as putea spune, chiar si pe loc la relanti este extrem de zgomotos pt. un benzinar. Ai impresia ca nu ai capota .Cei de la dealer s-au scuzat cand am pornit Camry cum ca nu mai fusese pornita de mult , dar apoi cand am insistat sa porneasca si la RAV 4 si am dat de acelasi zgomot exagerat , si pe loc la relanti si cand apasai acceleratia. In rest, fara a intra in detalii, NU, eu zic ca NU merita 40 k euro aceasta masina, personal am fost cam dezamagit dupa vizita la dealer intrigat fiind de noul design exterior. Sunt multe detalii la interior care iti arata "indolenta" de neinteles a celor de la Toyota cand vine vorba de interioare si functionalitate. AM/Bogdan a aratat unele mai sus , dar mai sunt si altele. Cel mai mult am ramas socat (in sensul negativ) de portbagaj , care da, este ok ca si volum, dar ai impresia ca este ...nefinisat sau facut doar asa ca sa acopere puntea spate ..sau ceva de genu'. RAV4 nu ar trebui sa coste mai mult de 30-32 k chiar si in echiparile superioare, cu tot cu motorizarea lor hibrida. Poate CAMRY (care are exclusiv aceasta motorizare) sa te puna pe ganduri pt. un 35 k euro , dar RAV nu merita. Parerea mea !
-
dan_grc, marţi, 27.08.2019 18:50
Rama si butoanele din jurul ecranului sunt de anul 2000 cel mult, exteriorul este in regula, dar cu toata fiabilitatea Toyota, are multe minusuri la finisari pentru o masina de 40.000 euro.
-
@pipo, marţi, 27.08.2019 19:23
unbrutus- ai ajuns si aici, nu te mai multumesti sa se rada de tine pe SPF? Motorul este ff. silentions, ar trebui sa va urcati intr-o pedarda diesel de genul Tiguan sau 3008 sa vedeti ce inseamna zgomot la accelerari.
-
Hybrid_Power, marţi, 27.08.2019 19:52
In sfarsit si astia au recunoscut ca Dieselul a cam dat-o in muci cu consumu.. PS: Tiguan bi-TDI de 240 cai face 7s 0-100 in realitate, si asta cu Launch, Fara launch face 8s...iar dupa 100km/h in acceleratie RAV4 il ucide ;) Adio Diesel. Isi merita banii de 35-40k. Nu ca in Tiguan finisajele is mai ok )))
-
Kirotractor, marţi, 27.08.2019 19:56
@pipo: Depinde și din ce mașină cobori la dealer. :-) Fiindcă SSS-ul meu (73-74 dBA la accelerații sau 130 km/h) e cazan hip-hop pe lângă cei 68-69 dBA ai RAV4 Hybrid. Nu mai zic că mi-am tras și altă tobă, dar rămâne-ntre noi asta. :-P Deși, repet, nu-s fan SUV, nici pro-Toyota și pro-hybrid nici atât, obiectiv-măsurabil nu-i extrem de silențioasă, dar nici scandalos de zgomotoasă. Cât despre calitatea percepută -- a interiorului, clar -- se pare că și la capitolul ăsta-s deformat în vizuina viziunii :-) din cauză de Suzy, fiindcă mi-a lăsat o impresie bună. OK, în raport cu precedenta generație, dar tot bună rămâne. Interesant e-n orice caz consumul mixt (real) mai mic cu cca. 1 l/100 km comparativ cu al fostului hibrid de 197 CP - 5,6 l în testul ADAC, în ciuda clindreei de 2,5 l actuale (tot ciclu Atkinson, dar raport compresie drastic majorat, de la 9,3:1 la 14,0:1, de unde și randamentul crescut.) Concluzie (la fel de strict personală): dacă era cu 80 cm mai scurtă, ar fi intrat în lista mea -- tot scurtă. :-P
-
Andrei, marţi, 27.08.2019 20:00
Exterior este urata (lateral arata oribil), interiorul e comparabil cu ce facea concurenta acum 7 ani, plina de ''toyotisme" (lucruri care nu merg cum trebuie, nu au ce cauta pe masina, nu au fost suficient studiate), CVT absolut execrabil cu zgomot asurzitor in accelerare, pret foarte mare pentru ce ofera, dotari bune pe hartie, dar slabe in exploatare (vezi JBL), insa consuma putin (in oras). Merita? evident, nu.
-
@Andrei, marţi, 27.08.2019 21:47
Ia-ti tu o masina germana cu un design "studiat" acum 20 de ani si cu motoare care pot normele doar trisand. Numai manelisti si mancatori de seminte pe aici...
-
Scrooge, marţi, 27.08.2019 23:55
Am fost in showroom acum ceva timp si l-am vazut...atins. Ce-i drept era o varianta intermediara nu de top ca cea din test. Urata masina. Vechea generatie chiar daca nu era nici ea o lumina era din multe puncte peste. Ce m-a frapat cel mai tare a fost interiorul. Rudimentar, cum zicea cineva mai sus de anii 2000. Pacat.
-
Toyo, miercuri, 28.08.2019 10:05
F misto masina. Imi place interiorul, dar nici exteriorul nu este de lepadat (masculin, cu muchii drepte). Comparativ cu masinile prefereate de europenii pussies gen Tiguan sau 3008 asta este masina de barbati.
-
Teo, miercuri, 28.08.2019 10:09
Mie imi place masina. Ai consum mic, interiorul pare foarte durabil (ceea ce nu prea mai vezi la modelele actuale care sunt facute sa tina doar cat este garantia), ai spatiu generos si din cate am auzit Toyota nu sunt scumpi la revizii.
-
adi_10, miercuri, 28.08.2019 11:44
Asteptam de FOARTE mult timp un test drive cu masina asta. Mie mi-a placut de la primele poze. O masina fiabila, eco-friendly, de familie, 4x4, consum foarte bun si dotari de ultima generatie. asta cu motorul zgomotos e o gluma proasta, voi ati auzit cum suna dieselurile VAG? dar dieselurile Renault? in final intrebare pt AM - Sunteti siguri ca nu are Apple CarPlay? cei din America spun ca are (test drive site american)
-
pipo, miercuri, 28.08.2019 12:55
@Kiro : te asigur ca ar fi si pe lista mea scurta ,daca ar fi cu ..8-10 k mai ieftin. Asa cum am dat de inteles mai sus , imi place cum arata, are un look mai barbatesc , dar totusi cand ceri intre 30 si 40 k pe o masina trebuie sa oferi si tehnologie, design si materiale de ultima generatie, chiar daca nimeni nu se asteapta la ceva premium. Eu raman la parerea ca motorul de 2,5 litri este foarte zgomotos pt. un benzinar din zilele noastre si nu are legatura cu ce masina am ajuns la dealer ( ca BKD-ul de pe deja batrina mea Octavie e departe de a fi un monument de silentiozitate) dar recunosc ca poate am fost influentat de toate celelalte teste pe care le-am facut in ultima vreme- toate cu benzinare- si inclusiv unul de curand cu o Corolla (tot hibrid) la care nu am sesizat o problema de zgomot exagerat chiar daca si acolo motorul parea ca "se umfla muschii pe el" fara motive la orice acceleratie ( oricum, nu mi-a facut nici-o placere sa conduc masina aia). @@pipo : ??? .Ma confunzi mestere , ma gandeam daca sa-ti raspund sau nu ( ca de obicei nu ma bag / raspund la interpelari de genul asta) , dar ma gandesc ca ala cu care ma confunzi nu are nici-o vina saracu'. Te asigur ca nu sunt dintre cei care l-au injunghiat pe Cezar si habar nu am nici macar ce inseamna "SPF" ! De altfel "pt. linistea ta" , nu am cont si nici nu postez pe nicaieri altundeva , pt. simplul motiv ca nu sunt adeptul "socializarii/expunerii" pe internet ( da, spre surprinderea ta probabil, mai exista inca si d-astia). P-aici am luat decizia sa-mi scriu impresiile doar fiindca chiar ma pasioneaza domeniul ( din pozitia de amator doar) si mi s-a parut singurul site romanesc mai nepartinitor si cu un format chiar ok , iar la vremea respectiva era si ceva (mult) mai linistit , fara prea multi "interpelatori" ca tine pe care-i pasioneaza mai mult comenturile altora decat subiectul in sine si nu se pot abtine sa nu-si expuna dezacordul cu impresiile altora intr-un mod civilizat. Revenind la subiect, eu raman la parerea mea ( formata la volanul masinilor in cauza) ca motorul de 2,5 litrii( strict numai cel de 2,5) de la Toyota este foarte zgomotos.
-
@adi10, miercuri, 28.08.2019 14:04
Motorul pe benzina de la Toyota este aproape la fel de zogomots ca un diesel cu 4 cilindri de la Renault sau VAG, ce este atat de greu de crezut ?
-
Kirotractor, miercuri, 28.08.2019 15:10
@pipo: Crede-mă că-ți înțeleg pdv-ul decibelic, dar numai la modul relativ. Mai ales după ce am testat de curând și așa-zisa nouă Elantra de la Hyundai, o mostră de silențiozitate în ciuda prețului abordabil -- am fost pe punctul să-nvârt din nou cheia-n contact, că motorul părea mort la relanti. La capitolul preț trebuie să fiu însă de acord cu tine. Mai clar, versiunea 2.0 MT 4x4 175 CP (pe care aș prefera-o... teoretic ca retrograd non-eco și non-automatic ce mi-s) ar trebui să coste-n listă cât aia 4x2 de bază (și cu AC manual), adică max. 27K în loc de +31.000 €. Ce-i drept japii mai fac oarece discounturi, dar nu-s mărețe ca la coreeni. ...Dar mă opresc din vorbit discuții :-) fiindcă versiunea cu două uși, sub 4 m lungime și eventual sub 22-23K € n-o să existe vreodată.
-
pipo, joi, 29.08.2019 10:49
@Kiro : imi permit iar o mica corectie : "n-o sa MAI existe" ! Fiindca primele 2 generatii se pliau perfect pe dorintele tale , sunt sigur ca iti aduci aminte de ele. Prima generatie in mod special eu unul mi-o aduc aminte perfect . Ce valuri a facut ! Avea un farmec deosebit , 3 usi , iar a3-a =hayonul se deschidea tot in lateral , imi e dor de chestia asta chiar daca poate suna umpic nepractic. Ca sa nu mai spun ca era si varianta "cabrio" daca vroiai. Ehee, ce vremuri, ajungeau pe-atunci 120 cai si un cuplu de 150 ca sa puna 4x4 pe ele si inca unul bunicel chiar. P.S. : in legatura cu "silentiozitatea" motorului acestui nou hybrid RAV 4 de la Toyota , iata mai jos 2 citate din NUMAI primele 2 review-uri pe care le-am deschis pe net si fac asta doar in speranta ca exista oameni interesati direct de acest model si pt. care orice detaliu este important , ca de altfel despre asta sper ca este tot ce se intampla pe AM . Nu fac asta ca sa-mi confirm mie cele spuse , ca eu stiu foarte bine ce am simtit in spatele volanului si sper ca si cei care cred mai sus ca "bat campii" ( nu e pt. tine Kiro) ma contrazic tot din aceeasi postura - adica au vazut/testat sau mers cu masina : BBC / TOP GEAR :" Have you recently trapped under the bonnet a trombonist with a vendetta? Ah no, it’s just the Toyota hybrid system being driven aggressively. You’re assailed by crazed oscillations of revs and pitch. Your every right-foot twitch is audibly relayed to your whole audience in the car. The RAV4 might have a largely new 2.5-litre engine, but at wide throttle it sounds old and coarse and sends vibrations through the steering wheel." WHAT CAR :" Put your foot down and the RAV4's petrol engine immediately starts revving hard, almost as though you’re stuck in first gear, except the car keeps accelerating and the revs only start to subside when ease off with your right foot. This is due to the RAV4's CVT automatic gearbox. It isn’t what you’d call a relaxing experience, especially since the petrol engine sounds rather coarse and channels vibrations up through the soles of your feet. There’s also considerable tyre noise and wind intrusion at motorway speeds that will have you cranking the radio volume up. The rival CR-V hybrid's petrol engine is noticeably less intrusive and that car also suffers from a bit less tyre roar on the motorway."
-
adi_10, joi, 29.08.2019 15:39
@@adi - nu este nici o problema, exact cum ai spus tu. Motoarele VAG si Renault diesel sunt mai zgomotoase. de aici vine si intrebarea, de ce este o problema zgomotul unui motor la o masina cand este mai putin zgmotos fata de alte motoare? doar ca este hybrid?
-
Bobo, joi, 29.08.2019 23:05
Cam mica nota, desi este un sector ultrapopulat.Mai multe reviste au scos suta in 7.5s, deci e destul de rapida. La faza cu galagia motorului, nu stiu ce e mai deanjant- sa auzi permanent un tacanit de diesel sau in 10% din timp un aspirator? Cat despre consum, sunt foarte multi care scot 5% cu noul Rav, diferenta fata de vechiul model fiind deci mult mai importanta si cu mult sub orice fumegatoare VAG. Sunt si teste cu sistemul de tractiune 4x4 pe net, destul de laudat. Singurul minus este absenta Apple car play care se pare ca va fi instalat ( sa vedem daca gratis) din toamna.
-
dinu, marţi, 10.09.2019 09:01
depasită
-
@pentru cativa colegi, miercuri, 11.09.2019 15:00
colegi...comparăm un amărât de rav care face 0-100 în 8,x secunde cu un tiguan de 250 de cai care face 0-100 în 6.2-6.5...numai numai să nu iasă acest rav penibil. comparați cu 190 de cai care este și mai rapid și va consuma tot atât....
-
Băi tu de sus, vineri, 01.11.2019 00:22
Tiguan in ipostaza "2.0tsi de 220cai" face cu launch control 7,0 0-100. Fără launch face 8. Deja e in zona lui rav4 care nu are launch (ca nici nu-i trebe). Oricum dupa 100 incolo, il papă pe tiguan
Un interior de masina cand face si Toyota?