Motor / Transmisie
Noutatea absolută apărută în gama Toyota RAV4 odată cu ultimul facelift adânc este apariția unei versiuni hibride despre care Automarket v-a povestit deja pe larg și care ar avea - teoretic - rolul de a elimina din gamă nevoia unui diesel. Vezi exemplul Lexus, brandul premium al celor de la Toyota, care mizează pe tehnologia hibridă în detrimentul volumelor mari aduse de diesel.
Dar, pentru că Europa este o piață pe care diesel-ul este rege - mai ales în zona SUV-urilor compacte și mai mari decât atât, Toyota nu a rezistat tentației de a rămâne cu un diesel în gamă. Și bine a făcut, pentru că vorbim probabil de versiunea care le va aduce japonezilor cele mai multe vânzări pe noul RAV4.
Nu mai vorbim însă de vechiul diesel de 2.2 litri, ci de un 2.0 D-4D pe care-l așteptam de ceva vreme în gama SUV-ului japonez. Apariția noului motor înseamnă și o mică retrogradare la nivel de putere și cuplu pentru RAV4, pentru că cei 150 CP și 340 Nm ai vechiului 2.2 diesel de 150 CP se transformă acum în 143 CP și 320 Nm. Partea bună este că nu veți simți apăsat diferențele, pentru că noul motor, cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, își face treaba mai mult decât decent la nivel dinamic, iar treptele 3 și 4 reprezintă rapoartele "de fugă" în cazul în care ai nevoie de putere pe șosea între 50 și 120 km/h. Asta și pentru că RAV4 are puțin peste 1500 de kilograme, fiind unul dintre cele mai ușoare modele din segment.
Dacă la rulare nu-i vom găsi multe păcate noului 2.0 diesel de sub capota lui RAV4, problemele apar la nivelul cutiei, al cărei levier se mișcă între trepte îndeajuns de zgomotos încât să n-o poți așeza în dicționar lângă termenul "rafinament". Zgomotul este o problemă și în cazul motorului de 2.0 litri, care devine destul de vocal atunci când urci peste 2000 de ture. Toyota ar putea spune că vorbim de un SUV și că, în aceste condiții, noul motor este oricum mai liniștit din punctul ăsta de vedere în raport cu vechea unitate de 2.2 litri. Noi spunem ca la nivel de finețe se mai puteau trage câteva sfori tehnice.
Dar marele semn de întrebare vine în zona tracțiunii, acolo unde Toyota a decis că RAV4 diesel poate să-și trăiască viața și fără 4x4. Așa că, dacă vreți un RAV4 cu integrală, nu prea vă rămâne decât să vă orientați spre benzină. Asta în condițiile în care toți concurenții din segment, fără excepție, oferă 4x2 ca opțiune pe versiunea de echipare de bază și 4x4 în rest pe motoarele lor diesel de peste 120 de cai putere.
cred ca noul rav4 hibrid este de preferat celui cu motorizare diesel