Consum
Odată cu trecerea la 2.0 diesel și 143 CP, Toyota RAV4 coboară - cumva normal - nivelul consumul anunțat în lista de cifre oficiale. Dacă anterior vorbeam de o medie mixtă de 5.0 litri, acum observăm o medie de 4.7 litri/100 km la testele omologate la nivelul Uniunii Europene.
Cum RAV4 diesel nu este disponibil în versiune 4x4, suntem nevoiți să comparăm aceste cifre cu cele ale variantelor asemănătoare ale modelelor din segment. Acolo unde există, pentru că în unele cazuri (precum Honda CR-V sau Subaru Forester) motoarele diesel de peste 130 de cai nu pot fi comandate fără integrală.
La o comparație directă între testele de consum oficiale (singurele care comportă o paralelă corectă, fiind realizate în condiții identice), RAV4 diesel se așează în media segmentului. Am notat 10 rivali direcți pentru RAV4 diesel 4x2 cu transmisie manuală și cu puteri care variază între 120 CP (Honda CR-V 1.6) și 150 CP. Lista completă poate fi consultată AICI.
Dintre aceștia, cei mai economi pe hârtie sunt Renault Kadjar 1.6 dCi 130 CP (4.3 litri/100 km) și sus-numitul Honda CR-V 1.6 120 CP (4.4 litri/100 km). De cealaltă parte, există concurenți asiatici care vin cu prețuri excelente, dar cu cifre de consum deloc onorante: medie de 6.8 litri pentru Great Wall Hover 6 2.0 diesel de 243 CP și 5.8 litri pentru Ssangyong Korando 2.0 e-XDI de 149 CP.
La aproximativ același nivel precum RAV4 diesel se află însă rivali tradiționali precum Ford Kuga 2.0 TDCI de 150 CP (același consum, 4.7 litri), Tiguan 2.0 TDI de 150 CP (4.8 litri) sau Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D de 150 CP, ultimul cu 4.6 litri/100 km.
Dacă scoatem nasul din fișele oficiale și urcăm în RAV4, consumul real al mașinii este acceptabil. Am notat 6.5-7.0 litri/100 km în oraș și între 4.5 și 5.0 litri în regim extraurban la o rulare normală, fără excese.
cred ca noul rav4 hibrid este de preferat celui cu motorizare diesel