4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, luni, 12 iunie

Ieșit din tipar

Dacă stai să te gândești la reputația Toyota, sunt foarte slabe șansele să îți amintești de succesele de la Le Mans sau cele din WRC. De ce? Nu pentru că ar fi o conspirație la mijloc să le țină departe de atenția publicului, ci mai degrabă pentru că producătorul japonez a ales să promoveze alte valori.

Marea majoritate a publicului știe despre Toyota că este un brand care a ales să meargă pe calea sustenabilității cu mult înainte ca acest curent să devină mainstream. Și pe bună dreptate. Hibridizarea întregii game Toyota a arătat că japonezii vor să ofere mai întâi fiabilitate și costuri reduse de exploatare și abia apoi ceva mai ... picant!

Mi se pare fascinant, însă, cum o companie poate fi atât de bună la atât de multe lucruri. Acum nu foarte mult timp experimentam Toyota GR Yaris, un monstru compact care mi-a dat toate preconcepțiile peste cap. Apoi am văzut lansarea lui Corolla GR, un model care nu va ajunge aici, și deja salivam la cele două litere din acronimul diviziei sportive un pic prea mult.

Înainte ca aceste două modele hatchback să ajungă în prim plan, însă, Toyota a dezvăluit și a cincea generație Supra, un model care pur și simplu pare preluat de la extratereștri. Atât de atipic în gamă, comparativ cu o Corolla sau un CH-R sau poate un RAV-4.

Iar această nouă generație promite multe, mai ales din moment ce e singura mașină din gamă cu propulsie spate, dar și cu numai două locuri.

PREZENTAREA MAȘINII TESTATE

  • Alin, luni, 12.06.2023 19:48

    BMW Z4 coupe

  • Andrei, duminică, 18.06.2023 20:36

    Comparatia cu Cayman e fortata, sasiul lui 718 este din cu totul alt film, iar precizia acestuia nu are nicio legatura cu Supra sau Z4. Si, da, o manuala e fix ce trebuie pe masina asta, tocmai pentru ca e greu de stapanit si te implica serios in conducere. Strivesti acceleratia la 80km/h in treapta a treia si spatele ar vrea sa se joace. Chiar si in linie dreapta.