Motor / Transmisie
E foarte greu să concepi că la un dealer Toyota ai putea să vezi, în același plan, un Prius și o Supra. Și totuși, se poate.
Comparativ cu restul modelelor Toyota, Supra are o rețetă diferită sub capotă. Nu e neapărat una care nu s-a mai văzut la producătorul japonez, care, într-o vreme, avea destul de multe motoare cu 6 cilindri în linie în gamă. Doar că, astăzi, Supra e singura care a rămas cu o astfel de arhitectură sub capotă.
Și asta mulțumită celor de la BMW. Ce vedeți acolo este un motor B58, 3 litri, cu 6 cilindri în linie, supraalimentat, capabil să dezvolte până la 340 de cai putere și un maxim de 500 Nm cuplu. Iar acest propulsor este considerat de mulți drept cel mai bun „6 în linie” din istorie. Eu cred că e un pic prea devreme să ne pronunțăm.
Cert este că sub capota lui Supra se descurcă absolut impecabil. De la prima plecare de pe loc vei recunoaște sunetul clasic de 6 cilindri al motoarelor BMW și cuplul livrat de la 1.600 RPM te va țintui de spătarul scaunului dacă exagerezi cu accelerația.
Pe partea de transmisie e important să notez că există două opțiuni: manuală cu 6 rapoarte sau automată cu 8. Alegerea mea ar fi cea din urmă, cea pe care am și experimentat-o aici, pentru nivelul de rafinament pe care îl are această cutie dezvoltată de ZF.
Schimburile de treaptă sunt făcute aproape telepatic, iar confortul în trafic greu este suprem. Având în vedere cât de repede livrează resursele către roțile spate noua Supra, o cutie manuală probabil ar face modelul japonez destul de greu de stăpânit, mai ales pe suprafețe umede cum erau cele navigate de noi în timpul testului.
BMW Z4 coupe