Performante
Când te orientezi către un break de segment mediu, cu siguranță vei privi cu atenție și către performanțele modelului. Pentru că e clar că nu-ți dorești ca atunci când ai în mașină patru pasageri și un portbagaj plin să scoți untul dintr-un motor subdimensionat. Iar în dreptul acestui capitol, Arteon Shooting Brake echipat cu motorul diesel de 200 CP, tracțiune integrală și transmisie automată reușește să propună valori bune pentru segmentul său.
Nemții spun că break-ul poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde, iar viteza de top anunțată este de 230 km/h.
Cel mai agil dintre rivalii lui Arteon Shooting Brake este Audi A4 Avant 40 TDI quattro, modelul din Ingolstadt având nevoie de 7.1 secunde pentru 0-100 km/h. BMW Seria 3 (320d Touring xDrive), Mercedes-Benz Clasa C (C220d 4Matic T-Modell) au nevoie tot de 7.4 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, în timp ce Skoda Superb Combi (2.0 TDI, DSG și 4x4) este mai lentă cu 0.3 secunde decât Arteon Shooting Brake. În rest, rivalii producătorilor de volum propun valori de peste 9 secunde pentru accelerația 0-100 km/h.
De asemenea, doar Passat Variant (2.0 TDI, DSG, 4Motion) poate egala viteza de top a lui Arteon Shooting Brake. În rest, rivalii modelului german vin cu valori mai mici, însă toate trec de 210 km/h.
-
dan_grc, luni, 04.01.2021 11:27
Ultimul test din 2020, VW Tdi, primul din 2021, la fel, semne bune anul are :). Arata bine masina, mai putin pretul.
-
ds, luni, 04.01.2021 11:45
Cam scump... Personal aș opta pentru un Benz Clasa C T-Modell. Nu știu de ce aș da, să zicem despre varianta testată, aproape 60.000 de euro, știind faptul că această varianta de caroserie este destinată în principal familistilor cu 2-3 copii, chit că este vorba de R-line. Ca și dimensiuni în aceeași gama poți opta, pe bani mult mai puțini, pentru un Megane Estate care este cu doar 20 de cm mai scurt și are un consum mai omenesc. Deocamdată nu știu prețul pentru RS la Megane, asta dacă vrei neapărat și adrenalină dar, în niciun caz nu ajunge la sume ridicol de mari. Ma rog... gusturile nu se discuta.
-
Bixente, luni, 04.01.2021 12:34
@ds, Sa compari in 2021 un Arteon Shooting Brake(segment D) cu Megane Grandtour (segment C) nu face altceva decat ca tu, la un moment dat, sa poti trece cu vederea un paralelism intre modelul DS21 si, de ce nu, deloc mai putin notoriul 2CV. P.S. Notre @ds, joyeux anniversaire!
-
olteanu, luni, 04.01.2021 12:42
Scandalos de scump, nu face banii nici pe departe. Totusi este doar un Passat care se vrea premium.
-
Snow, luni, 04.01.2021 14:09
'Spre deosebire de vechea varianta motorul are in plus 10 CP'. Gresit: are in minus 40 CP si 100 Nm !!! (fata de 240 CP si 500 Nm) Daca nu s-a strecurat o eroare in fisa tehnica, intervalul de revizie de 36 de luni / 60.000 km e absolut revolutionar. Parca vad ce-or sa mai carcoteasca 'meseriasii' din service-uri: hai domne, cum sa faci revizia la trei ani ? vrei sa distrugi motorul ? suntem in Romania ! combustibilul e prost; si uleiul ? ce daca e Castrol si LL (long life)? e facut pt Romania, cu specificatii slabe ... orice numai sa treci des pe-acolo, sa marci banu' si baietii sa strice cat pot din bijuteria nemteasca ...
-
TDI, luni, 04.01.2021 15:55
VW TDI??? Astia sunt cei ce zic ca vor intrece in curand Tesla? :)) Daca si in 2021 tot TDI testati si dati ca exemple, e destul de interesant.
-
Nutz, luni, 04.01.2021 18:52
Care nu sunt interesați de acest test sa arunce un ochi pe restul articolelor cu electricele sunt destule momentan
-
inexorabil, luni, 04.01.2021 21:42
TDI, mon amour! Nota bene: pentru mine, MAS-eur 100 %.
-
@bixenete, luni, 04.01.2021 22:04
De ce sa nu compare,compara omul cu ce doreste,Arteon e un Golf umflat la tabla,acelasi sasiu,aceleasi motoare,acelasi fail la moose test doar ca costa triplu.
-
@dan_grc, marţi, 05.01.2021 05:40
Are semne bune anul pentru MG. Parca de la ei ziceau VW (care se vrea unul din cele mai mari grupuri auto) sa cumpere credite de emisii. https://24auto.ro/2020/10/pentru-evita-amenzile-co2-volkswagen-cumpara-credite-de-la-alti-constructori/ Daca astea sunt semne bune, atunci sa plateasca.
-
ds, marţi, 05.01.2021 09:21
@Bixente Nu știu de pe unde ai scos-o pe asta cu segmente diferite. Conform oricărei clasificări fie Americana, ce ia in calcul volumul interior, fie europeana' și Megane Estate și VW Areton sunt în clasa D. Adică, clasificarea Comisiei Europene zice ca segmentul C este cuprins între 4400 și 4600 cm dacă este cabrioletă, berlină sau Break. Cum Megane Estate are 4625 cm automat intră în clasa D ca și WV.
-
Bixente, marţi, 05.01.2021 11:20
Daca o astfel de absurditate sustine clasificarea Comisiei Europene atunci chiar se impune sa o trecem cu vederea. Dimensiunile exterioare ale autoturismelor definesc segmentele (clasele) din care fac parte acestea. Tocmai de aceea, o comparatie la limita tolerabilului cu Arteon Shooting Brake TDI 200 4 Motion este amintirea modelului Talisman Estate dCi 200 (4,87m) din gama Renault, asta chiar daca lipsa tractiunii integrale coroborata cu designul destul de obedient raportat la tonusul estetic etalat de VW Arteon fac din acest model francez o alegere mult prea putin acceptabila atunci cand ne propunem sa nu eludam notiunea de exigenta, de obiectivitate daca doresti, intr-un comparativ.
-
M_Frank, marţi, 05.01.2021 18:06
@ds.. Talisman Estate in ce segment se incadreaza? Megane, ca si Golf, Octavia, i30, Ceed, Civic, Focus, etc (toate cu varianta tourer) vor ramane in clasa compacta; medium cars (C). Nu poti reaseza masina in alt segment doar pentru ca in varianta tourer aceasta depaseste 4600cm. Pentru Europa nu exista nici o clasificare atestata, inca. Vezi doc:(https://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/decisions/m1406_en.pdf)
-
AD, marţi, 05.01.2021 18:56
Intrebare pentru "test driver": consumul este cel afisat in CB? Nu de alta, dar VW are obiceiul sa minta si acolo cu cel putin 1l la 100km ...vorbesc din experienta.
-
ds, miercuri, 06.01.2021 09:14
Ca sunt clasa D si clasa D premium nu este important, sunt aceeasi clasa. Cum nu este important nici ca una are motor 1.6 iar alta 2.0. Clasele sunt aceleasi si sunt niste criterii bine stabilite. Fie ca ne convine, sau nu. @Bixente Poti propune Comisiei Europene o alta clasificare. Spre exemplu dupa presiunea din roti, dupa forma manerului de la usi sau dupa lungimea schimbatorului de viteze. @M_Frank Pana una alta asta este clasificarea oficiala pe segmente. Ca in ultimii ani a aparut oarecum o subclasificare este alta mancare de peste. In linii mari astea sunt criteriile si structura de clasificare, scheletul, ca sa zic asa.
-
Bixente, miercuri, 06.01.2021 14:49
@ds, C'est pas bon signe...... Cu o ironie stravezie la adresa mea chiar n-ai cum sa-ti acoperi pentru prea multa vreme bagajul restrictiv de informatii auto pe care-l posezi in prezent. Ce-ai spune daca ti-as ridica la fileu, pentru a doua oara in decurs de numai 24 ore, tocmai modelul V60 D4(190 CP) AWD, un posibil rival pentru Arteon-ul aflat mai sus si care a fost trecut cu vederea de autorul acestui test-drive, asta numai pentru o comparatie care sa nu fie niciun moment straina de notiunea de comprehensibilitate cu numitul VW Arteon Shooting Brake TDI 200 4M ?!? Cum cataloghezi persistarea mea in *greseala* ?!? Au revoir, @ds!
-
Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 09.01.2021 18:58
Umm... Tocmai ati comparat WV cu BMW Audi si Skoda? Are you serious??? Mai exista cineva la voi in redactie care intelege domeniul auto? Mi-ar placea sa ne explice si noua autorul de ce comparatia asta.
Ai ai ce de bling, ce de roz, ce "evacuari"...the horror :)