Interior
Dacă designerii nemți au fost convinși să nu propună modificări majore la exterior, pentru interior, lucrurile nu au mai fost atât de rezervate. Imediat ce deschizi portiera lui Arteon Shooting Brake vei descoperi scaunele sport cu tetiere intergrate și cu logo-ul R cusut pe spătar. În plus, scaunul șoferului a fost unul ergoComfort cu funcție de masaj și încălzire. La drum lung, acesta este confortabil, are un șezut moale și un suport lateral foarte bun.
De acum, break-ul german va fi echipat cu un volan nou. Acesta propune două suprafețe laterale care pot fi controlate și prin atingere. Există funcții care răspund unei comenzi de tip swipe (volumul sistemului multimedia, zona care schimbă postul de radio, setarea vitezei când sistemul de cruise control este activ sau modul de navigare prin meniul ecranului central), dar există și zone peste care trebuie să apeși (la fel cum o faci atunci când întâlnești butoane). Indiferent de modul în care comunici cu suprafețele tactile de pe volan, acestea vor oferi un răspuns haptic.
În spatele noului volan se află instrumentarul digital de 10.25 inch care propune mai multe moduri pentru vizualizarea informațiilor esențiale. Acestea pot fi modificate de pe volan și pot fi personalizate din meniul sistemului de infotainment.
Spre deosebire de Volkswagen Golf sau ID.3, Arteon Shooting Brake nu adoptă noul bloc digital pentru controlul luminilor. Break-ul rămâne la soluția clasică (cea cu selectorul rotativ) cu care nemții ne-au obișnuit până acum. Tot de aici se comandă și Head-up Display-ul (în cazul lui Arteon Shooting Brake avem o soluție cu informații proiectate pe o zonă din plastic)
În același timp, Volkswagen nu introduce și noul selector electronic minuscul prezent pe Golf, nemții oferind soluția clasică cu levier. Odată cu facelift-ul, Arteon trece la o comandă tactilă a sistemului de climatizare. Și în acest caz, șoferul și pasagerul din dreapta vor putea regla temperatura fie atingând extremitățile benzii tactile, fie printr-o mișcare de tip swipe.
În ceea ce privește materialele, constructorul german a optat pentru o serie de elemente din plastic moale, bine finisat, pe accesorii care imită fibra de carbon și, bineînțeles, pe zone îmbrăcate în piele. Buzunarele ușilor sunt căptușite cu material textil, însă tot la nivelul portierelor (în zona inferioară) vei întâlni și un plastic mai dur.
Per total, finisajele sunt bune, iar ergonomia a rămas la nivelul ridicat pe care îl cunoaștem deja.
Spațiile de depozitare pregătite de constructorul german sunt suficiente. Pe fețele portierelor vei putea transporta sticle mari și obiecte de dimensiuni medii, suporturile pentru pahare sunt adânci și bine profilate, iar la baza consolei centrale se află un suport pentru telefon cu încărcare wireless. Singurul neajuns, dacă îl pot numi așa, este accesul spre acest suport în momentul în care levierul transmisiei se află în modul Park.
În partea din spate vor putea călători fără probleme adulți, însă spațiul din mijlocul banchetei este alterat de tunelul median. Pe spatele scaunelor din față există două buzunare croite pentru depozitarea telefoanelor mobile și un al treilea spațiu, poziționat la nivelul genunchilor pentru transportul obiectelor mai mari. În funcție de pachetele de opționale bifate, Arteon Shooting Brake poate oferi pentru pasagerii din spate un sistem pentru reglarea temperaturii, o priză de 230V și un port USB.
În ceea ce privește portbagajul, Volkswagen anunță 595 de litri pentru Arteon Shooting Brake și 1.632 de litri cu bancheta rabatată. În segment, cu excepția modelelor Skoda Superb Combi (660 de litri) și Passat Variant (650 de litri), restul rivalilor propun valori mai mici.
Ai ai ce de bling, ce de roz, ce "evacuari"...the horror :)