Volkswagen Arteon Shooting Brake

Interior

4.5

Dacă designerii nemți au fost convinși să nu propună modificări majore la exterior, pentru interior, lucrurile nu au mai fost atât de rezervate. Imediat ce deschizi portiera lui Arteon Shooting Brake vei descoperi scaunele sport cu tetiere intergrate și cu logo-ul R cusut pe spătar. În plus, scaunul șoferului a fost unul ergoComfort cu funcție de masaj și încălzire. La drum lung, acesta este confortabil, are un șezut moale și un suport lateral foarte bun.

De acum, break-ul german va fi echipat cu un volan nou. Acesta propune două suprafețe laterale care pot fi controlate și prin atingere. Există funcții care răspund unei comenzi de tip swipe (volumul sistemului multimedia, zona care schimbă postul de radio, setarea vitezei când sistemul de cruise control este activ sau modul de navigare prin meniul ecranului central), dar există și zone peste care trebuie să apeși (la fel cum o faci atunci când întâlnești butoane). Indiferent de modul în care comunici cu suprafețele tactile de pe volan, acestea vor oferi un răspuns haptic.

În spatele noului volan se află instrumentarul digital de 10.25 inch care propune mai multe moduri pentru vizualizarea informațiilor esențiale. Acestea pot fi modificate de pe volan și pot fi personalizate din meniul sistemului de infotainment.

Spre deosebire de Volkswagen Golf sau ID.3, Arteon Shooting Brake nu adoptă noul bloc digital pentru controlul luminilor. Break-ul rămâne la soluția clasică (cea cu selectorul rotativ) cu care nemții ne-au obișnuit până acum. Tot de aici se comandă și Head-up Display-ul (în cazul lui Arteon Shooting Brake avem o soluție cu informații proiectate pe o zonă din plastic)

În același timp, Volkswagen nu introduce și noul selector electronic minuscul prezent pe Golf, nemții oferind soluția clasică cu levier. Odată cu facelift-ul, Arteon trece la o comandă tactilă a sistemului de climatizare. Și în acest caz, șoferul și pasagerul din dreapta vor putea regla temperatura fie atingând extremitățile benzii tactile, fie printr-o mișcare de tip swipe.

În ceea ce privește materialele, constructorul german a optat pentru o serie de elemente din plastic moale, bine finisat, pe accesorii care imită fibra de carbon și, bineînțeles, pe zone îmbrăcate în piele. Buzunarele ușilor sunt căptușite cu material textil, însă tot la nivelul portierelor (în zona inferioară) vei întâlni și un plastic mai dur.

Per total, finisajele sunt bune, iar ergonomia a rămas la nivelul ridicat pe care îl cunoaștem deja.

Spațiile de depozitare pregătite de constructorul german sunt suficiente. Pe fețele portierelor vei putea transporta sticle mari și obiecte de dimensiuni medii, suporturile pentru pahare sunt adânci și bine profilate, iar la baza consolei centrale se află un suport pentru telefon cu încărcare wireless. Singurul neajuns, dacă îl pot numi așa, este accesul spre acest suport în momentul în care levierul transmisiei se află în modul Park.

În partea din spate vor putea călători fără probleme adulți, însă spațiul din mijlocul banchetei este alterat de tunelul median. Pe spatele scaunelor din față există două buzunare croite pentru depozitarea telefoanelor mobile și un al treilea spațiu, poziționat la nivelul genunchilor pentru transportul obiectelor mai mari. În funcție de pachetele de opționale bifate, Arteon Shooting Brake poate oferi pentru pasagerii din spate un sistem pentru reglarea temperaturii, o priză de 230V și un port USB.

În ceea ce privește portbagajul, Volkswagen anunță 595 de litri pentru Arteon Shooting Brake și 1.632 de litri cu bancheta rabatată. În segment, cu excepția modelelor Skoda Superb Combi (660 de litri) și Passat Variant (650 de litri), restul rivalilor propun valori mai mici.

  • cos, luni, 04.01.2021 11:13

    Ai ai ce de bling, ce de roz, ce "evacuari"...the horror :)

  • dan_grc, luni, 04.01.2021 11:27

    Ultimul test din 2020, VW Tdi, primul din 2021, la fel, semne bune anul are :). Arata bine masina, mai putin pretul.

  • ds, luni, 04.01.2021 11:45

    Cam scump... Personal aș opta pentru un Benz Clasa C T-Modell. Nu știu de ce aș da, să zicem despre varianta testată, aproape 60.000 de euro, știind faptul că această varianta de caroserie este destinată în principal familistilor cu 2-3 copii, chit că este vorba de R-line. Ca și dimensiuni în aceeași gama poți opta, pe bani mult mai puțini, pentru un Megane Estate care este cu doar 20 de cm mai scurt și are un consum mai omenesc. Deocamdată nu știu prețul pentru RS la Megane, asta dacă vrei neapărat și adrenalină dar, în niciun caz nu ajunge la sume ridicol de mari. Ma rog... gusturile nu se discuta.

  • Bixente, luni, 04.01.2021 12:34

    @ds, Sa compari in 2021 un Arteon Shooting Brake(segment D) cu Megane Grandtour (segment C) nu face altceva decat ca tu, la un moment dat, sa poti trece cu vederea un paralelism intre modelul DS21 si, de ce nu, deloc mai putin notoriul 2CV. P.S. Notre @ds, joyeux anniversaire!

  • olteanu, luni, 04.01.2021 12:42

    Scandalos de scump, nu face banii nici pe departe. Totusi este doar un Passat care se vrea premium.

  • Snow, luni, 04.01.2021 14:09

    'Spre deosebire de vechea varianta motorul are in plus 10 CP'. Gresit: are in minus 40 CP si 100 Nm !!! (fata de 240 CP si 500 Nm) Daca nu s-a strecurat o eroare in fisa tehnica, intervalul de revizie de 36 de luni / 60.000 km e absolut revolutionar. Parca vad ce-or sa mai carcoteasca 'meseriasii' din service-uri: hai domne, cum sa faci revizia la trei ani ? vrei sa distrugi motorul ? suntem in Romania ! combustibilul e prost; si uleiul ? ce daca e Castrol si LL (long life)? e facut pt Romania, cu specificatii slabe ... orice numai sa treci des pe-acolo, sa marci banu' si baietii sa strice cat pot din bijuteria nemteasca ...

  • TDI, luni, 04.01.2021 15:55

    VW TDI??? Astia sunt cei ce zic ca vor intrece in curand Tesla? :)) Daca si in 2021 tot TDI testati si dati ca exemple, e destul de interesant.

  • Nutz, luni, 04.01.2021 18:52

    Care nu sunt interesați de acest test sa arunce un ochi pe restul articolelor cu electricele sunt destule momentan

  • inexorabil, luni, 04.01.2021 21:42

    TDI, mon amour! Nota bene: pentru mine, MAS-eur 100 %.

  • @bixenete, luni, 04.01.2021 22:04

    De ce sa nu compare,compara omul cu ce doreste,Arteon e un Golf umflat la tabla,acelasi sasiu,aceleasi motoare,acelasi fail la moose test doar ca costa triplu.

  • @dan_grc, marţi, 05.01.2021 05:40

    Are semne bune anul pentru MG. Parca de la ei ziceau VW (care se vrea unul din cele mai mari grupuri auto) sa cumpere credite de emisii. https://24auto.ro/2020/10/pentru-evita-amenzile-co2-volkswagen-cumpara-credite-de-la-alti-constructori/ Daca astea sunt semne bune, atunci sa plateasca.

  • ds, marţi, 05.01.2021 09:21

    @Bixente Nu știu de pe unde ai scos-o pe asta cu segmente diferite. Conform oricărei clasificări fie Americana, ce ia in calcul volumul interior, fie europeana' și Megane Estate și VW Areton sunt în clasa D. Adică, clasificarea Comisiei Europene zice ca segmentul C este cuprins între 4400 și 4600 cm dacă este cabrioletă, berlină sau Break. Cum Megane Estate are 4625 cm automat intră în clasa D ca și WV.

  • Bixente, marţi, 05.01.2021 11:20

    Daca o astfel de absurditate sustine clasificarea Comisiei Europene atunci chiar se impune sa o trecem cu vederea. Dimensiunile exterioare ale autoturismelor definesc segmentele (clasele) din care fac parte acestea. Tocmai de aceea, o comparatie la limita tolerabilului cu Arteon Shooting Brake TDI 200 4 Motion este amintirea modelului Talisman Estate dCi 200 (4,87m) din gama Renault, asta chiar daca lipsa tractiunii integrale coroborata cu designul destul de obedient raportat la tonusul estetic etalat de VW Arteon fac din acest model francez o alegere mult prea putin acceptabila atunci cand ne propunem sa nu eludam notiunea de exigenta, de obiectivitate daca doresti, intr-un comparativ.

  • M_Frank, marţi, 05.01.2021 18:06

    @ds.. Talisman Estate in ce segment se incadreaza? Megane, ca si Golf, Octavia, i30, Ceed, Civic, Focus, etc (toate cu varianta tourer) vor ramane in clasa compacta; medium cars (C). Nu poti reaseza masina in alt segment doar pentru ca in varianta tourer aceasta depaseste 4600cm. Pentru Europa nu exista nici o clasificare atestata, inca. Vezi doc:(https://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/decisions/m1406_en.pdf)

  • AD, marţi, 05.01.2021 18:56

    Intrebare pentru "test driver": consumul este cel afisat in CB? Nu de alta, dar VW are obiceiul sa minta si acolo cu cel putin 1l la 100km ...vorbesc din experienta.

  • ds, miercuri, 06.01.2021 09:14

    Ca sunt clasa D si clasa D premium nu este important, sunt aceeasi clasa. Cum nu este important nici ca una are motor 1.6 iar alta 2.0. Clasele sunt aceleasi si sunt niste criterii bine stabilite. Fie ca ne convine, sau nu. @Bixente Poti propune Comisiei Europene o alta clasificare. Spre exemplu dupa presiunea din roti, dupa forma manerului de la usi sau dupa lungimea schimbatorului de viteze. @M_Frank Pana una alta asta este clasificarea oficiala pe segmente. Ca in ultimii ani a aparut oarecum o subclasificare este alta mancare de peste. In linii mari astea sunt criteriile si structura de clasificare, scheletul, ca sa zic asa.

  • Bixente, miercuri, 06.01.2021 14:49

    @ds, C'est pas bon signe...... Cu o ironie stravezie la adresa mea chiar n-ai cum sa-ti acoperi pentru prea multa vreme bagajul restrictiv de informatii auto pe care-l posezi in prezent. Ce-ai spune daca ti-as ridica la fileu, pentru a doua oara in decurs de numai 24 ore, tocmai modelul V60 D4(190 CP) AWD, un posibil rival pentru Arteon-ul aflat mai sus si care a fost trecut cu vederea de autorul acestui test-drive, asta numai pentru o comparatie care sa nu fie niciun moment straina de notiunea de comprehensibilitate cu numitul VW Arteon Shooting Brake TDI 200 4M ?!? Cum cataloghezi persistarea mea in *greseala* ?!? Au revoir, @ds!

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 09.01.2021 18:58

    Umm... Tocmai ati comparat WV cu BMW Audi si Skoda? Are you serious??? Mai exista cineva la voi in redactie care intelege domeniul auto? Mi-ar placea sa ne explice si noua autorul de ce comparatia asta.