Interior
Platforma care asigură înrudirea cu modele precum Golf 8 și Skoda Octavia îi aduce noului Caddy, dincolo de portiere, un aer contemporan. Vorbim despre o arhitectură nouă pentru planșa de bord, precum și despre tehnologii noi. Foarte important de reținut este faptul că avem în continuare o mulțime de spații de depozitare extrem de bine gândite și esențiale pentru un model utilitar.
Culmea, ele vor fi utile atât pentru cei care comandă varianta de transport marfă, cât și pentru cei care comandă varianta de pasageri.
Ergonomia a avut de suferit dacă erai un fan al butoanelor. Spun asta pentru că opțiunea unui sistem multimedia avansat mută acum toate comenzile climatizării pe ecranul de 10 inch (standard este de 6.5 inch). Pe volan, lucrurile au rămas destul de clare, însă panoul de control al luminilor a devenit acum tactil și presupune o minimă acomodare.
Materialele păstrează duritatea cu care ne-au obișnuit și generațiile anterioare, însă aspectul auster pare a fi estompat de textura interesantă a plasticului. Scaunele au devenit și ele mai confortabile și promit o poziție la volan îmbunătățită.
Ca și în cazul vechii generații, Volkswagen Caddy poate fi comandat cu două variante de caroserie: Caddy standard și Caddy Maxi. Acesta din urmă are un ampatament cu 21 de centimetri mai mare și poate fi comandat cu 7 locuri. Eu am avut la test o variantă standard, adică cu 5 locuri și o capacitate de încărcare de 3.3 metri cubi în portbagaj. În cazul lui Maxi, capacitatea crește la 4 metri cubi, iar lungimea obiectelor transportate poate ajunge până la 2.1 metri.
Asemeni tuturor modelelor Volkswagen de nouă generație, și Caddy renunță la clasicele niveluri de echipare Trendline, Comfortline și Highline. Locul lor a fost luat de Caddy, Life și Style. Ușor debusolant, dar ne vom obișnui cu ele. Exemplarul meu de test a fost echipat cu nivelul Caddy, plus alte câteva opționale. Dar vom vorbi despre asta la capitolul preț.
Ușurința în utilizare pare să se fi îmbunătățit și ea. Portierele glisante sunt acum mai ușoare și pot fi deschise facil de către oricine. Ușa portbagajului este în continuare destul de greoaie la deschidere.
Dacă aveți niște bani uitați prin cont și vreți că faceți din Caddy o mașină de familie cu un habitaclu inundat în lumină, puteți comanda opțional și un acoperiș panoramic de 1.4 metri pătrați, cel mai mare din segment.
Bordul e de-a dreptul horror pare de maxi-taxi rural.