Interior

4.0

Platforma care asigură înrudirea cu modele precum Golf 8 și Skoda Octavia îi aduce noului Caddy, dincolo de portiere, un aer contemporan. Vorbim despre o arhitectură nouă pentru planșa de bord, precum și despre tehnologii noi. Foarte important de reținut este faptul că avem în continuare o mulțime de spații de depozitare extrem de bine gândite și esențiale pentru un model utilitar.

Culmea, ele vor fi utile atât pentru cei care comandă varianta de transport marfă, cât și pentru cei care comandă varianta de pasageri.

Ergonomia a avut de suferit dacă erai un fan al butoanelor. Spun asta pentru că opțiunea unui sistem multimedia avansat mută acum toate comenzile climatizării pe ecranul de 10 inch (standard este de 6.5 inch). Pe volan, lucrurile au rămas destul de clare, însă panoul de control al luminilor a devenit acum tactil și presupune o minimă acomodare.

Materialele păstrează duritatea cu care ne-au obișnuit și generațiile anterioare, însă aspectul auster pare a fi estompat de textura interesantă a plasticului. Scaunele au devenit și ele mai confortabile și promit o poziție la volan îmbunătățită.

Ca și în cazul vechii generații, Volkswagen Caddy poate fi comandat cu două variante de caroserie: Caddy standard și Caddy Maxi. Acesta din urmă are un ampatament cu 21 de centimetri mai mare și poate fi comandat cu 7 locuri. Eu am avut la test o variantă standard, adică cu 5 locuri și o capacitate de încărcare de 3.3 metri cubi în portbagaj. În cazul lui Maxi, capacitatea crește la 4 metri cubi, iar lungimea obiectelor transportate poate ajunge până la 2.1 metri.

Asemeni tuturor modelelor Volkswagen de nouă generație, și Caddy renunță la clasicele niveluri de echipare Trendline, Comfortline și Highline. Locul lor a fost luat de Caddy, Life și Style. Ușor debusolant, dar ne vom obișnui cu ele. Exemplarul meu de test a fost echipat cu nivelul Caddy, plus alte câteva opționale. Dar vom vorbi despre asta la capitolul preț.

Ușurința în utilizare pare să se fi îmbunătățit și ea. Portierele glisante sunt acum mai ușoare și pot fi deschise facil de către oricine. Ușa portbagajului este în continuare destul de greoaie la deschidere.

Dacă aveți niște bani uitați prin cont și vreți că faceți din Caddy o mașină de familie cu un habitaclu inundat în lumină, puteți comanda opțional și un acoperiș panoramic de 1.4 metri pătrați, cel mai mare din segment.

  • Daddy, luni, 22.03.2021 15:17

    Bordul e de-a dreptul horror pare de maxi-taxi rural.

  • Fanel_, luni, 22.03.2021 15:45

    viitoarea mea masina de colectie

  • gabi_o, luni, 22.03.2021 16:05

    2.0 TDI - 102 CP si 5.4% extern, 2.0 TDI - 102 CP, de la 27.000e, 2.0 TDI - 75 CP, Wow, toate astea in 2021?

  • Rov, luni, 22.03.2021 18:03

    Design-ul e horror, parca VW se intoarce in timp si copiaza Hyundai-urile de acum 10 ani. La fel id3 si id4. In schimb noul Ioniq5 e ce ar fi trebuit sa faca VW... Cred ca s-au plictisit de succese, designerii si managerii nemti, urmeaza epoca Coreana si Chineza se pare.

  • Laur, luni, 22.03.2021 21:09

    Arata excelent. Iar ptr cei care comenteaza in privinta CP, acum ce vreti, si noxe cat mai mici, si putere mare? Nu mai merge. Las ca va obisnuiti cat de curand cu baterii.

  • PMC, luni, 22.03.2021 21:40

    E cam scumpa, da, dar daca te gandesti ca o iei pe 10 ani sau mai mult, o sa care marfa in siguranta si pe tine in confort tot timpul asta, merita banii. Motoarele Diesel de 2 L si 100 CP cred ca merg forever. N-o sa tina caroseria cat o sa duca acel motor. Pentru o mica afacere, problema se pune in cifre reci, nu design. Cat timp o sa vrei sa folosesti masina asta, cat de mult o sa mearga, cate economii faci cu o masina noua vs. o rabla SH samd samd. Cine ia asa ceva nu se uita la design. Ala e secundar. Cred ca e o varianta foarte buna daca stii sa calculezi si stii care ti-s prioritatile.

  • ds, marţi, 23.03.2021 09:08

    Cam scump. Dar văd că pe situl lor prețul pleacă de la 20.300, ceea ce e mai omenesc, mai ales dacă ne gandim că firmele care au flote nu se omoară cu confortul șoferilor. Cred că varianta cu toate dotările va prinde doar la micii întreprinzători. @Laur și ți se pare că 123 g/km CO2 este puțin?

  • Laur, marţi, 23.03.2021 11:18

    @ds Ai dreptate, nu e fantastic. Dar asta e tendinta, deja nimeni nu mai merge pe motoare mari. La modelul anterior, aveau undeva la 130 - 140 g/km conform noilor norme de calcul. Oricum vanzarile in acest segment se fac ptr transportul de marfa, nu pentru plecat cu ea in concediu cu familia. Dar masina ramane emblematica in segmentul ei. Motorul de 2 litri este genial.

  • ironie!?, miercuri, 24.03.2021 10:32

    Avand in vedere ca aceast autoturism a fost creat pentru o anumita categorie de "profesionisti", sau pentru ei, mi-ar fi placut ca pozele (o poza face cat o mie de cuvinte) sa reprezinte utilitatea acestuia(pozele nr. 12 si 13 sunt de rasu-plansu). Sunt ferm convins ca cei care o cumpara o achizitioneaza pentru capacitatea de incarcare si nu pentru Sigla marcii (vezi poza nr. 15), sau pentru bara fata(vezi poza nr. 16). In alta ordine de informatii prezentate constat ca cuplu acestui motor este 280 Nm si 320 Nm, in functie de "piciorul soferului".

  • l, joi, 01.04.2021 10:40

    "Priceput la toate" si totodata la nimic. Nu exceleaza la nimic. Cum zicea fanel, viitoare masina de colectie. Cine vrea sa transporte isi ia o duba mai mare la banii astia.

  • Mihai, sâmbătă, 24.07.2021 07:33

    Bună ziua, poate sunt poate nu unul dintre persoanele care au achiziționat un caddy maxi 2021, pro și contra, confort acceptabil, consum bun, cred ca sunt făcute pt autostrada la drum se așează foarte bine bine, trapta 6 calmează motorul, dacă mergi pe un drum din România bordul trancane de zică ca îl tragi duma masina, ușile spate sunt super la fel și cea culisanta, presurile sunt foita de hârtie și nu au un suport de pridere și fug tot timpul, în rest pare ok, am doar 400 km, timpul rezolva totul.

  • Ioan josanu, miercuri, 04.10.2023 06:26

    am cumpărat un vw caddy din 2012, 2.0, benzina+CNG. Am inteles ca nu avem in țara stații de alimentare cu CNG, și ca ar trebui transformat pentru GPL, știe cineva ce presupune aceasta transformare și unde anume se poate face?