Interior

3.5

Volkswagen Transporter Caravelle este disponibil atât cu ampatament scurt, cât și cu ampatament lung. Prima variantă oferă un ampatament de 3.100 milimetri, cu 97 mm mai mult decât înainte, în timp ce ampatamentul lung este de 3.500 milimetri.

Noi am condus varianta cu ampatament lung, ceea ce înseamnă că spațiul interior este foarte generos, putând găzdui până la 9 pasageri. Cele 3 locuri din față nu sunt cele mai încăpătoare, dar ai, totuși, o podea plată pentru a trece mai ușor dintr-o parte în alta.

În spate, pot sta lejer 6 persoane. Pe al doilea rând există 3 scaune individuale, iar al treilea rând de scaune este, de fapt, o banchetă fixă, potrivită pentru 3 persoane. Și acum, nu pot să nu fac o paralelă cu Tourneo Custom.

Dacă modelul american vine cu locurile din spate montate pe șine, fiind modulare, în cazul lui e-Caravelle scaunele sunt fixe. Desigur, le poți rabata și le poți scoate definitiv, dacă ai de cărat obiecte mai voluminoase. Dar nu le poți roti, de exemplu.

Așadar, dacă vrei un monovolum mai practic, probabil T7 Multivan este o alegere mai potrivită.

Pentru un acces mai facil, există o treaptă laterală integrată, iar înălțimea podelei este mai mică, datorită noii arhitecturi.

Scaunele sunt confortabile, dar nu oferă un suport lateral foarte bun. Habitaclul este bine antifonat, iar zgomotul care intră, totuși, la viteze mari, nu este deranjant.

Spațiile de depozitare sunt numeroase și generoase ca volum. Buzunarele portierelor pot găzdui chiar și sticle mari, iar la nivelul bordului nu ai un singur torpedou, ci două. Pentru că airbag-ul pasagerului din dreapta a fost mutat în plafon, în locul său a răsărit un spațiu de depozitare, de 13 litri, numai bun pentru diverse acte.

Spațiul de încărcare, în spatele celui de-al treilea rând de scaune, ajunge până la un metru cub, pentru versiunea cu ampatament lung. În spatele celui de-al doilea rând de scaune, spațiul de încărcare este de până la 2.3 metri cubi.

La fel ca în cazul corespondentului din portofoliul Ford, selectorul transmisiei îl regăsești pe coloana de direcție, în dreapta volanului. Astfel, toate funcțiile au fost mutate pe maneta din stânga și îți ia puțin să te obișnuiești cu acest aspect.

Așa cum spuneam, noi am testat versiunea electrică e-Caravelle, dar am avut ocazia să acoperim câțiva kilometri și cu Transporter diesel. Era echipat cu transmisie automată, care avea și mod manual de schimbare a treptelor. Apeși butonul M și apoi rotești de capătul manetei: în sus pentru trepte superioare, în jos pentru inferioare.

Trebuie să recunosc că m-a surprins soluția, neobișnuită, aleasă de Volkswagen.

Mașina testată de noi a fost în nivelul de echipare de top, Style, dar chiar și așa am regăsit destul de mult plastic în habitaclu. Ce-i drept, mai ai câte o inserție metalică pe ici pe colo, și diverse texturi, deci nu e chiar interiorul "spartan" regăsit pe Transporter.

  • ;-(((, marţi, 25.02.2025 13:09

    Una dintre cele mai insipide generatii