Motor / Transmisie

4.5

Ca de obicei, așa cum ne-a obișnuit pe parcursul a 8 generații de Golf, Volkswagen a pregătit o gamă uriașă de motorizări din care poți. De la unități de un litru până la monstrul de 2 litri cu 320 sau 333 CP.

În cazul modelului GTE vorbim despre un tren de rulare hibrid, cu încărcare la priză. Practic, sub capotă avem un propulsor de 1.4 litri, turbo, pe benzină, capabil să dezvolte 150 CP, ajutat de un motor electric, încastrat în cutia de viteze cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj. El mai poate adăuga 110 CP la acest mix.

Așa cum ne-am obișnuit deja pe anumite modele hibride, ansamblul de față nu poate livra puterea maximă a celor două propulsoare în același timp. Astfel, GTE se poate baza pe maxim 245 CP și un cuplu de 400 Nm. Cifre identice cu ceea ce oferă Golf GTI, de exemplu, dar cu o abordare diferită.

Fiind vorba de un model PHEV, trebuie să discutăm și de bateria necesară pentru deplasarea electrică. Aceasta are 10.4 kWh și este poziționată în portbagaj, ceea ce, bineînțeles, va avea un impact, atât asupra ținutei de drum, cât și asupra practicalității.

Livrarea resurselor către asfalt este una liniară, chiar și atunci când mașina decide să treacă de pe modul de rulare electric, pe cel clasic, termic. Practic, GTE va pleca întotdeauna electric de pe loc, indiferent cât de încărcată este bateria. Asta, bineînțeles, pentru a reduce, pe cât posibil, consumul de combustibil.

Fiind vorba de un model PHEV, scopul acestuia este să fie exploatat pe cât posibil „pe electroni”, iar asta presupune încărcarea mașinii zilnic. Acestea fiind spuse, mașina este setată să plece în modul de rulare „Auto”, de fiecare dată când o pornești. Acest mod va încerca să folosească resursele stocate în baterie până la epuizare. În funcție de cât de încărcată este aceasta, mașina va parcurge o distanță mai mare sau mai mică fără a emite noxe.

În acest mod de condus, răspunsul în pedala de accelerație va fi instantaneu, așa cum te-ai aștepta de la un motor electric. Sigur, te vei baza doar pe cei 110 CP și 330 Nm ai motorului electric, dar prin oraș aceștia se vor dovedi suficienți. O apăsare până la fund a pedalei de accelerație va activa și motorul termic. Tot la nevoie vei putea merge în modul electric cu o viteză maximă de 130 km/h. Aceasta, probabil, este o funcție utilă în țările unde rutina zilnică te poate purta ocazional și pe autostradă. La acea viteză, și autonomia electrică a mașinii va fi drastic redusă.

Cutia de viteze se comportă bine în majoritatea timpului, atunci când motorul termic este pornit. Aceasta are însă și unele probleme, mai ales la viteze mici, unde, ocazional, vei observa anumite trepidații transmise prin podea, direct în scaunele pasagerilor.

Partea cea mai plăcută cu privire la trenul de rulare al noului GTE este faptul că nu trebuie să îți faci griji cu privire la trecerile de pe un mod de rulare pe altul. Totul este controlat de un computer aflat la bordul mașinii. Este setat perfect pentru a face modelul hibrid cât mai eficient.

  • ds, joi, 12.01.2023 10:19

    Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1

  • unsirb, joi, 12.01.2023 11:36

    N-ati avut voie sa si scrieti de ce puteti da doar 3.5 stele la interior? "Datorită integrării majorității comenzilor în cadrul sistemului de infotainment, consola centrală este acum mai aerisită." ... serios? Nimic despre ergonomia distrusa si pericolul pe care il reprezinta umblatul la setarile climatizarii pe un ecran, in mers?

  • adi_10, joi, 12.01.2023 12:00

    aproape 50k de euro pentru o masinuta cu motor de 1.4 si portbagaj de Matiz. ne mai spuneti in test si de faptul ca suspensia e rigida si zgomotoasa...la banii astia iti iei masini mult mai spatioase, confortabile, 4x4 etc

  • dan_grc, joi, 12.01.2023 17:55

    Varianta pe benzină 1.5 tfsi, 150 cai, R Line, mild hybrid este până în 30.000 euro, cu dotări standard decente, de ce ar da cineva 50.000 pe această variantă, pentru 95 de cai și câteva dotări în plus ?

  • Mike, joi, 12.01.2023 18:31

    Pentru ca merge si electric, pentru oras e vis, iar in rest termic.. ce stii matale!?

  • Vericu, joi, 12.01.2023 19:00

    Vând Golf 4

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:58

    totusi, ce faci cu 4x4, in afara de plouare? nu toti ne-am nascut pe ulite inamolite....

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:59

    meh, innamolite pt AI...

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 09:42

    @Mircea Badea, daca tu te duci doar pana la Lidl si inapoi cu masina nu inseamna ca toti fac acelasi lucru, sunt oameni care urca pe munte iarna si au nevoie de un 4x4, nu iti mai da tu cu parerea despre nevoile altora, ca nu esti tu in masura sa spui nimanui ce sa isi cumpere si ce nu, de Mike, nu mai zic, mai distrus ca el nu exista.

  • Anonim, vineri, 13.01.2023 09:53

    Masina strict de oras , la drum lung mers pe autostrada are consum ff mare . La ora actuala pentru consum in regim de autostrada nimica nu bate un diesel . Si la incarcat la o astfel de masina pierzi mult timp nu suporta incarcari rapide . Plus pretul care este urias pentru o masina de genul asta cu motorizarea o motorizare asa de mica

  • PMC, vineri, 13.01.2023 12:23

    Deci toate bune si frumoase pana la pret. :) Mda... Daca mai e cineva lucid p'aici, as avea o intebare: de ce nu era bun Dieselul? :)

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 15:16

    @PMC fiindca s-au gasit niste terminati sa spuna ca polueaza si moare lumea de la el, cand de fapt nu moare nimeni si nu se intampla nimic, dar fraierii au pus botul si uite asa au reusit sa faca sa dispara unul dintre cele mai eficiente si fiabile motorizari din istorie.

  • nume, vineri, 13.01.2023 19:46

    Vad ca prostia persevereaza la automarket: https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/47140

  • Andrei, luni, 16.01.2023 14:36

    Ne-a placut: consumul redus de carburant. Nu ne-a placut: consumul mare pe autostrada. Presa romanesca nu poate sa spuna nimic rau despre un producator auto, doar lucruri nevinovate