Motor / Transmisie
Ca de obicei, așa cum ne-a obișnuit pe parcursul a 8 generații de Golf, Volkswagen a pregătit o gamă uriașă de motorizări din care poți. De la unități de un litru până la monstrul de 2 litri cu 320 sau 333 CP.
În cazul modelului GTE vorbim despre un tren de rulare hibrid, cu încărcare la priză. Practic, sub capotă avem un propulsor de 1.4 litri, turbo, pe benzină, capabil să dezvolte 150 CP, ajutat de un motor electric, încastrat în cutia de viteze cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj. El mai poate adăuga 110 CP la acest mix.
Așa cum ne-am obișnuit deja pe anumite modele hibride, ansamblul de față nu poate livra puterea maximă a celor două propulsoare în același timp. Astfel, GTE se poate baza pe maxim 245 CP și un cuplu de 400 Nm. Cifre identice cu ceea ce oferă Golf GTI, de exemplu, dar cu o abordare diferită.
Fiind vorba de un model PHEV, trebuie să discutăm și de bateria necesară pentru deplasarea electrică. Aceasta are 10.4 kWh și este poziționată în portbagaj, ceea ce, bineînțeles, va avea un impact, atât asupra ținutei de drum, cât și asupra practicalității.
Livrarea resurselor către asfalt este una liniară, chiar și atunci când mașina decide să treacă de pe modul de rulare electric, pe cel clasic, termic. Practic, GTE va pleca întotdeauna electric de pe loc, indiferent cât de încărcată este bateria. Asta, bineînțeles, pentru a reduce, pe cât posibil, consumul de combustibil.
Fiind vorba de un model PHEV, scopul acestuia este să fie exploatat pe cât posibil „pe electroni”, iar asta presupune încărcarea mașinii zilnic. Acestea fiind spuse, mașina este setată să plece în modul de rulare „Auto”, de fiecare dată când o pornești. Acest mod va încerca să folosească resursele stocate în baterie până la epuizare. În funcție de cât de încărcată este aceasta, mașina va parcurge o distanță mai mare sau mai mică fără a emite noxe.
În acest mod de condus, răspunsul în pedala de accelerație va fi instantaneu, așa cum te-ai aștepta de la un motor electric. Sigur, te vei baza doar pe cei 110 CP și 330 Nm ai motorului electric, dar prin oraș aceștia se vor dovedi suficienți. O apăsare până la fund a pedalei de accelerație va activa și motorul termic. Tot la nevoie vei putea merge în modul electric cu o viteză maximă de 130 km/h. Aceasta, probabil, este o funcție utilă în țările unde rutina zilnică te poate purta ocazional și pe autostradă. La acea viteză, și autonomia electrică a mașinii va fi drastic redusă.
Cutia de viteze se comportă bine în majoritatea timpului, atunci când motorul termic este pornit. Aceasta are însă și unele probleme, mai ales la viteze mici, unde, ocazional, vei observa anumite trepidații transmise prin podea, direct în scaunele pasagerilor.
Partea cea mai plăcută cu privire la trenul de rulare al noului GTE este faptul că nu trebuie să îți faci griji cu privire la trecerile de pe un mod de rulare pe altul. Totul este controlat de un computer aflat la bordul mașinii. Este setat perfect pentru a face modelul hibrid cât mai eficient.
Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1