Consum

4.5

După atâtea discuții despre eficiență și rulare în modul electric, ce rezultate concrete de consum am obținut cu Golf GTE? Se ridică la înălțimea cifrelor oferite de producător?

Conform celor de la Volkswagen, GTE ar trebui să consume, în medie, 1.2 litri de benzină pentru fiecare 100 de kilometri parcurși. Nu te aștepta ca aceste cifre să reflecte realitatea.

Autonomia electrică declarată este și ea un pic optimistă, adică 70 de kilometri. Printr-un București aglomerat, eu am reușit un maxim de 40 de kilometri parcurși până indicatorul din bord arăta încărcare zero a bateriei. Apoi, consumul afișat de mașină pentru primii 100 de kilometri parcurși în mediul urban a fost de 4.4 litri/100 kilometri. Nu e rău deloc pentru un model cu 245 de cai putere sub capotă. Însă, e destul de departe de estimarea oficială a celor de la Volkswagen.

Pe o secțiune de drum național, acest consum a urcat la 4.9 litri/100 kilometri, în timp ce pe autostradă lucrurile s-au stabilizat în jurul cifrei de 7 litri/100 kilometri. E normal, din moment ce pe autostradă, fără o baterie plină, nu vei beneficia de asistență din partea motorului electric, decât în accelerările puternice.

Dacă e să vorbim de rivalii lui Golf GTE, trebuie să ne uităm la ofertele de tip plug-in hybrid aflate în curțile producătorilor de volum: Opel, Peugeot, Ford sau Kia. Vom ignora oferta din curtea grupului VAG pentru că vorbim, practic, de fix aceeași tehnologie, doar cu sigle diferite.

Opel Astra L, de exemplu, are un model PHEV în gamă în acest moment, dar cu numai 180 CP. În viitor, vom primi și o versiune cu 225 CP. Versiunea pe care o poți achiziționa chiar acum are un consum mediu pretins de 1.1 litri/100 kilometri și o autonomie electrică estimată la 66 kilometri.

Din păcate, nici Kia Ceed, nici Ford Focus nu sunt disponibile cu versiuni PHEV în acest moment, dar mai avem un rival de care putem vorbi, sub forma lui Peugeot 308 PHEV. Acesta are 225 CP la dispoziție, un consum estimat la 1.2 litri/100 kilometri și o autonomie electrică de 62 de kilometri.

Prin urmare, cel puțin pe hârtie, Golf GTE promite o autonomie electrică superioară rivalilor săi și un consum apropiat.

  • ds, joi, 12.01.2023 10:19

    Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1

  • unsirb, joi, 12.01.2023 11:36

    N-ati avut voie sa si scrieti de ce puteti da doar 3.5 stele la interior? "Datorită integrării majorității comenzilor în cadrul sistemului de infotainment, consola centrală este acum mai aerisită." ... serios? Nimic despre ergonomia distrusa si pericolul pe care il reprezinta umblatul la setarile climatizarii pe un ecran, in mers?

  • adi_10, joi, 12.01.2023 12:00

    aproape 50k de euro pentru o masinuta cu motor de 1.4 si portbagaj de Matiz. ne mai spuneti in test si de faptul ca suspensia e rigida si zgomotoasa...la banii astia iti iei masini mult mai spatioase, confortabile, 4x4 etc

  • dan_grc, joi, 12.01.2023 17:55

    Varianta pe benzină 1.5 tfsi, 150 cai, R Line, mild hybrid este până în 30.000 euro, cu dotări standard decente, de ce ar da cineva 50.000 pe această variantă, pentru 95 de cai și câteva dotări în plus ?

  • Mike, joi, 12.01.2023 18:31

    Pentru ca merge si electric, pentru oras e vis, iar in rest termic.. ce stii matale!?

  • Vericu, joi, 12.01.2023 19:00

    Vând Golf 4

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:58

    totusi, ce faci cu 4x4, in afara de plouare? nu toti ne-am nascut pe ulite inamolite....

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:59

    meh, innamolite pt AI...

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 09:42

    @Mircea Badea, daca tu te duci doar pana la Lidl si inapoi cu masina nu inseamna ca toti fac acelasi lucru, sunt oameni care urca pe munte iarna si au nevoie de un 4x4, nu iti mai da tu cu parerea despre nevoile altora, ca nu esti tu in masura sa spui nimanui ce sa isi cumpere si ce nu, de Mike, nu mai zic, mai distrus ca el nu exista.

  • Anonim, vineri, 13.01.2023 09:53

    Masina strict de oras , la drum lung mers pe autostrada are consum ff mare . La ora actuala pentru consum in regim de autostrada nimica nu bate un diesel . Si la incarcat la o astfel de masina pierzi mult timp nu suporta incarcari rapide . Plus pretul care este urias pentru o masina de genul asta cu motorizarea o motorizare asa de mica

  • PMC, vineri, 13.01.2023 12:23

    Deci toate bune si frumoase pana la pret. :) Mda... Daca mai e cineva lucid p'aici, as avea o intebare: de ce nu era bun Dieselul? :)

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 15:16

    @PMC fiindca s-au gasit niste terminati sa spuna ca polueaza si moare lumea de la el, cand de fapt nu moare nimeni si nu se intampla nimic, dar fraierii au pus botul si uite asa au reusit sa faca sa dispara unul dintre cele mai eficiente si fiabile motorizari din istorie.

  • nume, vineri, 13.01.2023 19:46

    Vad ca prostia persevereaza la automarket: https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/47140

  • Andrei, luni, 16.01.2023 14:36

    Ne-a placut: consumul redus de carburant. Nu ne-a placut: consumul mare pe autostrada. Presa romanesca nu poate sa spuna nimic rau despre un producator auto, doar lucruri nevinovate