Consum
După atâtea discuții despre eficiență și rulare în modul electric, ce rezultate concrete de consum am obținut cu Golf GTE? Se ridică la înălțimea cifrelor oferite de producător?
Conform celor de la Volkswagen, GTE ar trebui să consume, în medie, 1.2 litri de benzină pentru fiecare 100 de kilometri parcurși. Nu te aștepta ca aceste cifre să reflecte realitatea.
Autonomia electrică declarată este și ea un pic optimistă, adică 70 de kilometri. Printr-un București aglomerat, eu am reușit un maxim de 40 de kilometri parcurși până indicatorul din bord arăta încărcare zero a bateriei. Apoi, consumul afișat de mașină pentru primii 100 de kilometri parcurși în mediul urban a fost de 4.4 litri/100 kilometri. Nu e rău deloc pentru un model cu 245 de cai putere sub capotă. Însă, e destul de departe de estimarea oficială a celor de la Volkswagen.
Pe o secțiune de drum național, acest consum a urcat la 4.9 litri/100 kilometri, în timp ce pe autostradă lucrurile s-au stabilizat în jurul cifrei de 7 litri/100 kilometri. E normal, din moment ce pe autostradă, fără o baterie plină, nu vei beneficia de asistență din partea motorului electric, decât în accelerările puternice.
Dacă e să vorbim de rivalii lui Golf GTE, trebuie să ne uităm la ofertele de tip plug-in hybrid aflate în curțile producătorilor de volum: Opel, Peugeot, Ford sau Kia. Vom ignora oferta din curtea grupului VAG pentru că vorbim, practic, de fix aceeași tehnologie, doar cu sigle diferite.
Opel Astra L, de exemplu, are un model PHEV în gamă în acest moment, dar cu numai 180 CP. În viitor, vom primi și o versiune cu 225 CP. Versiunea pe care o poți achiziționa chiar acum are un consum mediu pretins de 1.1 litri/100 kilometri și o autonomie electrică estimată la 66 kilometri.
Din păcate, nici Kia Ceed, nici Ford Focus nu sunt disponibile cu versiuni PHEV în acest moment, dar mai avem un rival de care putem vorbi, sub forma lui Peugeot 308 PHEV. Acesta are 225 CP la dispoziție, un consum estimat la 1.2 litri/100 kilometri și o autonomie electrică de 62 de kilometri.
Prin urmare, cel puțin pe hârtie, Golf GTE promite o autonomie electrică superioară rivalilor săi și un consum apropiat.
Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1