Interior

3.5

Unul dintre motivele pentru care Golful este atât de apreciat ține de familiaritate. Totul e cunoscut și predictibil. Cumperi o mașină fără surprize. De aceea, e riscant să aduci noutăți majore unui model care s-a impus ani la rând în Europa. Aparent, noua generație Golf aduce un design complet nou la interior, dar o privire în profunzime arată că majoritatea comenzilor precum și ergonomia sunt neschimbate.

Odată urcat la bordul noului hatchback descoperi o planșă de bord nouă și o consolă centrală redesenată. În spatele volanului stă acum un instrumentar digital, "unit" într-un mod plăcut de ecranul central.

Datorită integrării majorității comenzilor în cadrul sistemului de infotainment, consola centrală este acum mai aerisită. Totodată, tunelul median devine și el mai simplu și minimalist. Ai un buton dreptunghiular pentru pornirea motorului, selectorul de viteze minuscul și butoanele care acționează frâna de parcare și funcția Auto Hold. În rest, nimic să-ți atragă atenția.

Volkswagen a optat pentru materiale moi la atingere, în partea de sus a planșei de bord, însă le-a îmbinat cu plastice puțin mai tari și nu atât de prietenoase. Aceeași filozofie a fost aplicată și în cazul fețelor de uși. În tot acest amestec de senzații, Volkswagen a reușit să păstreze finisajele bune, atuul cu care Golf a câștigat clienții ani la rând.

În cazul modelelor GTE vei primi și un set de scaune specifice, cu tetiere înglobate în spătarele scaunelor față, numite Top Sport. Nu lipsește nici tapițeria „Scale Paper”, un tribut pentru modelele Golf din anii 1980. Iar aceste scaune sunt, cu siguranță, unele dintre cele mai confortabile pe care le-am experimentat pe un model de volum, oferind în același timp și o susținere laterală exemplară.

Fețele ușilor oferă destul loc pentru o sticlă de apă de un litru și diverse obiecte de dimensiuni mici și medii, suporturile pentru pahare sunt bine profilate, iar cotiera, deși nu foarte mare, dispune de un capac reglabil, care culisează. Volkswagen oferă un loc special pentru depozitarea cheii, dar și un spațiu cu încărcare wireless pentru telefoanele inteligente. În partea de jos a consolei, nemții au integrat două porturi USB-C, aceeași soluție fiind pregătită și pentru pasagerii din spate.

Pe bancheta lui Golf există spațiu bun la nivelul picioarelor, în timp ce spațiul pentru cap va fi suficient pentru cei cu o înălțime mai mică de 1.85 metri. Tunelul median rămâne în continuare ridicat și o să-i incomondeze pe cei care vor călători în zona centrală a banchetei.

Din păcate, portbagajul are un volum de 273 de litri, valoarea fiind mai mică cu 103 litri comparativ cu un model non-PHEV, din cauza bateriei sistemului hibrid. Din acest punct de vedere, Golf are de suferit comparativ cu rivalii săi, Astra oferind 352 de litri, iar 308 un total de 361 de litri.

  • ds, joi, 12.01.2023 10:19

    Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1

  • unsirb, joi, 12.01.2023 11:36

    N-ati avut voie sa si scrieti de ce puteti da doar 3.5 stele la interior? "Datorită integrării majorității comenzilor în cadrul sistemului de infotainment, consola centrală este acum mai aerisită." ... serios? Nimic despre ergonomia distrusa si pericolul pe care il reprezinta umblatul la setarile climatizarii pe un ecran, in mers?

  • adi_10, joi, 12.01.2023 12:00

    aproape 50k de euro pentru o masinuta cu motor de 1.4 si portbagaj de Matiz. ne mai spuneti in test si de faptul ca suspensia e rigida si zgomotoasa...la banii astia iti iei masini mult mai spatioase, confortabile, 4x4 etc

  • dan_grc, joi, 12.01.2023 17:55

    Varianta pe benzină 1.5 tfsi, 150 cai, R Line, mild hybrid este până în 30.000 euro, cu dotări standard decente, de ce ar da cineva 50.000 pe această variantă, pentru 95 de cai și câteva dotări în plus ?

  • Mike, joi, 12.01.2023 18:31

    Pentru ca merge si electric, pentru oras e vis, iar in rest termic.. ce stii matale!?

  • Vericu, joi, 12.01.2023 19:00

    Vând Golf 4

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:58

    totusi, ce faci cu 4x4, in afara de plouare? nu toti ne-am nascut pe ulite inamolite....

  • Mircea Badea, joi, 12.01.2023 21:59

    meh, innamolite pt AI...

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 09:42

    @Mircea Badea, daca tu te duci doar pana la Lidl si inapoi cu masina nu inseamna ca toti fac acelasi lucru, sunt oameni care urca pe munte iarna si au nevoie de un 4x4, nu iti mai da tu cu parerea despre nevoile altora, ca nu esti tu in masura sa spui nimanui ce sa isi cumpere si ce nu, de Mike, nu mai zic, mai distrus ca el nu exista.

  • Anonim, vineri, 13.01.2023 09:53

    Masina strict de oras , la drum lung mers pe autostrada are consum ff mare . La ora actuala pentru consum in regim de autostrada nimica nu bate un diesel . Si la incarcat la o astfel de masina pierzi mult timp nu suporta incarcari rapide . Plus pretul care este urias pentru o masina de genul asta cu motorizarea o motorizare asa de mica

  • PMC, vineri, 13.01.2023 12:23

    Deci toate bune si frumoase pana la pret. :) Mda... Daca mai e cineva lucid p'aici, as avea o intebare: de ce nu era bun Dieselul? :)

  • Seriff, vineri, 13.01.2023 15:16

    @PMC fiindca s-au gasit niste terminati sa spuna ca polueaza si moare lumea de la el, cand de fapt nu moare nimeni si nu se intampla nimic, dar fraierii au pus botul si uite asa au reusit sa faca sa dispara unul dintre cele mai eficiente si fiabile motorizari din istorie.

  • nume, vineri, 13.01.2023 19:46

    Vad ca prostia persevereaza la automarket: https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/47140

  • Andrei, luni, 16.01.2023 14:36

    Ne-a placut: consumul redus de carburant. Nu ne-a placut: consumul mare pe autostrada. Presa romanesca nu poate sa spuna nimic rau despre un producator auto, doar lucruri nevinovate