Interior
Unul dintre motivele pentru care Golful este atât de apreciat ține de familiaritate. Totul e cunoscut și predictibil. Cumperi o mașină fără surprize. De aceea, e riscant să aduci noutăți majore unui model care s-a impus ani la rând în Europa. Aparent, noua generație Golf aduce un design complet nou la interior, dar o privire în profunzime arată că majoritatea comenzilor precum și ergonomia sunt neschimbate.
Odată urcat la bordul noului hatchback descoperi o planșă de bord nouă și o consolă centrală redesenată. În spatele volanului stă acum un instrumentar digital, "unit" într-un mod plăcut de ecranul central.
Datorită integrării majorității comenzilor în cadrul sistemului de infotainment, consola centrală este acum mai aerisită. Totodată, tunelul median devine și el mai simplu și minimalist. Ai un buton dreptunghiular pentru pornirea motorului, selectorul de viteze minuscul și butoanele care acționează frâna de parcare și funcția Auto Hold. În rest, nimic să-ți atragă atenția.
Volkswagen a optat pentru materiale moi la atingere, în partea de sus a planșei de bord, însă le-a îmbinat cu plastice puțin mai tari și nu atât de prietenoase. Aceeași filozofie a fost aplicată și în cazul fețelor de uși. În tot acest amestec de senzații, Volkswagen a reușit să păstreze finisajele bune, atuul cu care Golf a câștigat clienții ani la rând.
În cazul modelelor GTE vei primi și un set de scaune specifice, cu tetiere înglobate în spătarele scaunelor față, numite Top Sport. Nu lipsește nici tapițeria „Scale Paper”, un tribut pentru modelele Golf din anii 1980. Iar aceste scaune sunt, cu siguranță, unele dintre cele mai confortabile pe care le-am experimentat pe un model de volum, oferind în același timp și o susținere laterală exemplară.
Fețele ușilor oferă destul loc pentru o sticlă de apă de un litru și diverse obiecte de dimensiuni mici și medii, suporturile pentru pahare sunt bine profilate, iar cotiera, deși nu foarte mare, dispune de un capac reglabil, care culisează. Volkswagen oferă un loc special pentru depozitarea cheii, dar și un spațiu cu încărcare wireless pentru telefoanele inteligente. În partea de jos a consolei, nemții au integrat două porturi USB-C, aceeași soluție fiind pregătită și pentru pasagerii din spate.
Pe bancheta lui Golf există spațiu bun la nivelul picioarelor, în timp ce spațiul pentru cap va fi suficient pentru cei cu o înălțime mai mică de 1.85 metri. Tunelul median rămâne în continuare ridicat și o să-i incomondeze pe cei care vor călători în zona centrală a banchetei.
Din păcate, portbagajul are un volum de 273 de litri, valoarea fiind mai mică cu 103 litri comparativ cu un model non-PHEV, din cauza bateriei sistemului hibrid. Din acest punct de vedere, Golf are de suferit comparativ cu rivalii săi, Astra oferind 352 de litri, iar 308 un total de 361 de litri.
Interesant. Îmi place faptul ca desenul tapițeriei aduce aminte de Golf 1