Calitate / Pret
Capitolul preț este la fel de complicat de comparat cum este la capitolul consum sau la performanțe. Pentru că Golf GTE nu are rivali în rândul modelelor hibride clasice și nu este direct comparabil nici cu modelele hot hatch tradiționale, am ales o comparație cu câteva modele din ambele segmente, pe lângă frații săi de gamă - GTI și GTD.
Volkswagen Golf GTE nu este o mașină ieftină sau accesibilă. Costă aproape dublu față de un Golf obișnuit și cu peste 8.000 de euro față de un Golf GTI cu transmisie DSG. Vorbim despre un preț de pornire de 36.890 euro cu TVA inclus. În mod evident, diferența de cost dintre acest model și GTI sau GTD (cu 7.000 de euro mai ieftin) provine de la prezența sistemului hibrid plug-in.
De notat că există şi un bonus guvernamental la achiziţia unei astfel de maşini: 5000 de lei, deci cam 1100 de euro. Această sumă se scade din cea de mai sus.
Evident, dacă acest sistem este folosit într-un mod inteligent, diferența dintre un GTI sau un GTD poate să fie acoperită din facturi de carburant, în special în cazul comparației cu versiunea GTI, dar posibil într-o situație extremă cu un GTD (ai priză și acasă și la birou și mergi doar pe electric toată săptămâna, deci ai consum zero de benzină).
În comparație cu un alt model hibrid plug-in de clasă compactă, Opel Ampera, Volkswagen Golf GTE ajunge să fie mai ieftin și să ofere o putere mai mult decât dublă față de cea a hibridului plug-in de la Opel. Acesta nu are nici valențe sportive comparabile și suferă de pe urma costurilor pronunțate ale tehnologiei hibride la momentul dezvoltării sale și a lansării pe piață. Comparat cu generația proaspăt înlocuită a lui Toyota Prius, Volkswagen Golf GTE este mai scump, dar are aproximativ 70 CP suplimentari și o ținută de drum incomparabil superioară.
Dacă ne raportăm la cei 99 CP ai sistemului hibrid din dotarea lui Lexus CT200h, Volkswagen Golf GTE este o veritabilă afacere în materie de mașină hibridă plug-in cu 204 CP.
Pe lângă modelele hot hatch clasice, Volkswagen Golf GTE este o mașină mai scumpă, fiind cu câteva mii de euro mai scump la achiziție decât un Ford Focus ST sau un Renault Megane RS, cele mai populare exemple din această clasă.
Exemplarul testat de noi a avut un preț de achiziție de 47.100 de euro, fiind dotat cu opționale de peste 10 mii de euro.
Deci 4 stele jumate pentru un consum anuntat de 1.6l/100 km, iar reali au fost defapt 7.6l/100 km (poate cu bateria full, scade pe la 6.5-7), cu toate astea mi se pare mare consumul chiar si pentru puterea si performantele furnizate, sunt sigur ca nu isi justifica pretul.