Tinuta de drum
Golf GTE este, de departe, cel mai manevrabil și dinamic model compact hibrid plug-in. Şi e și mai performant decât compactele hibride care nu sunt plug-in. Acest lucru se întâmplă datorită suspensiei și direcției preluate direct de la Golf GTI, cu adaptări minime. Aceste adaptări sunt necesare, din moment ce GTE este mai greu cu 250 de kilograme decât un GTI, diferență de care este responsabil sistemul hibrid din dotare.
Cele 250 de kilograme suplimentare se simt la frânare, la accelerare, în viraje și la momentele în care vrei să schimbi rapid direcția. Deși n-am mers cu generația actuală a lui Golf GTI, este evident că o parte din agilitatea acestui model se pierde în cele 1.6 tone pe care le anunță în fișa tehnică.
Rezultatul este că un GTE nu va fi la fel de rapid pe viraje cum va fi un GTI sau un alt hot hatch comparabil, cu toate că va opri mai rar la stațiile de alimentare cu carburant și ar avea mai multe ocazii de depășire pe liniile drepte (doar în fața unor modele) datorită cuplului motor generos disponibil pe o plajă largă.
În mod evident, progresul hibrizilor plug-in cu veleități sportive depinde de succesul inginerilor care dezvoltă acumulatori și sisteme de propulsie hibride, pentru că doar reducerea masei la un nivel adecvat pentru un hot hatch i-ar acorda acestui model șanse de izbândă la o înfruntare pe viraje cu un model consacrat din această clasă. De notat că în raport cu hibrizii de clasă compactă, fie ei de volum sau premium, GTE nu are nimic de discutat, fiind câștigător decisiv la acest capitol.
Direcția este ușoară la viteze mici, dar rămâne precisă și fermă pe măsură ce crește viteza. Subvirarea apare mai rapid decât la un hot hatch tradițional, iar lipsa unui diferențial autoblocant mecanic se simte chiar și la 204 CP atunci când aderența nu este prielnică. Suspensia sport filtrează destul de bine denivelările, Golf GTE fiind un model neașteptat de confortabil pe drumuri asfaltate la calitate mioritică (dar nu distruse).
Deci 4 stele jumate pentru un consum anuntat de 1.6l/100 km, iar reali au fost defapt 7.6l/100 km (poate cu bateria full, scade pe la 6.5-7), cu toate astea mi se pare mare consumul chiar si pentru puterea si performantele furnizate, sunt sigur ca nu isi justifica pretul.