Tehnologie
Prin definiție, un model hibrid plug-in este un ansamblu tehnologic extrem de complex. Fără excepții până acum, toate mașinile din această categorie îți dădeau senzația de navetă spațială la interior și trebuia să fii puțin Jean Luc Picard ca să te descurci cu toate comenzile din prima.
În cazul lui Golf GTE n-ai problema asta, pentru că arată la interior aproape identic cu un Golf obișnuit, dar foarte bine dotat. Cu excepția câtorva mici butoane și a tahometrului diferit, varianta GTE a lui Golf arată la fel la interior precum un Golf în echiparea de vârf. Chestiune observată de noi, de altfel, şi în testul pe larg pe care-l facem în această perioadă cu versiunea full-electrică a lui Golf.
Asta înseamnă că avem o dotare tehnologică generoasă și completă, cu aproape tot ce ți-ai putea dori de la o compactă de aproape 40 de mii de euro în anul 2015.
O rapidă trecere în revistă a sistemelor din dotare ne arată că mașina testată are tempomat adaptiv, suspensie adaptivă, sistem audio mai performant, acces și pornire fără cheie (era păcat să n-ai asta la un hibrid plug-in), servicii mobile online Car-Net e-Remote (aplicaţie prin care vezi pe telefon ce nivel de încărcare are bateria şi poţi porni climatizarea sau dezgheţarea parbrizului de acasă), sistem front assist, sistem de navigație cu hard-disk pentru stocarea galeriei audio a șoferului și multe altele.
Deși am criticat prețul de achiziție al acestui model, nu există nicio dotare tehnologică la care am fi renunțat la configurarea acestui exemplar, iar aici este inclusă până și trapa electrică din sticlă.
Deci 4 stele jumate pentru un consum anuntat de 1.6l/100 km, iar reali au fost defapt 7.6l/100 km (poate cu bateria full, scade pe la 6.5-7), cu toate astea mi se pare mare consumul chiar si pentru puterea si performantele furnizate, sunt sigur ca nu isi justifica pretul.