Tinuta de drum
Plăcut impresionat de suspensia mașinii. În condițiile în care vorbim despre +2 tone, suspensia reușește să filtreze plăcut o bună parte din denivelările suprafeței de rulare. Și asta cu mașina goală, doar cu naratorul la volan. Pe măsură ce se vor adăuga kilograme în mașină, probabil aceasta va câștiga grade de agreabil. Plus un control bun al ruliului, care oricum este aproape inexistent.
Direcție precisă și o manevrabilitate de invidiat. Mașina asta are nevoie de numai 10.2 metri pentru a întoarce. Pentru comparație, un Passat are nevoie de 11.7 metri. Deci fără probleme în parcările strâmte.
Nu știu cât de multă acoperire are eticheta SUV atunci când vorbim despre tracțiune spate. Sincer, nu cred că poate face minuni în afara asfaltului fără o tracțiune integrală. În schimb, poți miza pe grade bune de libertate, grație gărzii la sol generoase: 21 de centimetri.
Frânarea este însă ușor stranie. Până la 15-10 km/h este perfectă, nu am ce reproșa dozării sau capacității de decelerare. În schimb, în jurul vitezei de 10 km/h zici că cineva ți-a furat pedala. Ai un gol în frânare cauzat de trecerea la frânarea exclusiv cu discurile față și tamburii spate. Mi-a crescut pulsul de câteva ori, am sărit pe pedala de frână, iar rezultatul a fost o frânare puternică spre violentă, care te surprinde atât pe tine, cel de la volan, cât și pe cel care rulează nevinovat în spatele tău. Nu am avut parte de vreun incident, dar în mod sigur am ridicat câteva sprâncene în trafic.
Probabil mai există și întrebarea firească: tamburi pe puntea spate? Da. În condițiile în care o mare parte din frânare se realizează de către motorul electric, nu văd o problemă cu acești tamburi. Poate una legată de orgoliu: o mașină de 45.900 de euro cu tamburi pe spate.
"La curent alternativ, adică prize AC, ID. 4 știe să înmagazineze până la 11 kW." Adica dupa ce a inmagazinat 11kw, s-a oprit incarcarea. Ca "rata de incarcare" s-ar masura in kW/h. Daca tot vor predomina masinile electrice, invatati putina terminologie sa nu va mai faceti de ras, cum faceati si pana acum...