Tehnologie
Din 2022, Volkswagen promite că vehiculele sale electrice vor migra pe a doua generație a platformei MEB, iar modelele vor avea și tehnologia V2G (vehicle to grid), adică vor avea capacitatea de a urca energie în rețea. Dar mai e până atunci. Haideți să deslușim harta tehnologică a noului ID.4.
Sistemul multimedia este intuitiv structurat, grafica este plăcută, rezoluția display-ului foarte bună, dar cred că ar avea nevoie de un update pentru remedierea unor mici bugg-uri. Sistemul oferă câteva funcții extrem de agreabile, cum ar fi presetări pentru sistemul de climatizare sau faptul că știe să oprească automat ventilația pasagerului dacă acesta coboară din mașină.
Totuși, modelul este echipat cu tehnologia V2x, tehnologie care permite mașinii să trimită informații în rețea sau altor mașini echipate cu această tehnologie privind starea drumului, obstacole întâlnite pe traseu. Tehnologia permite avertizarea șoferului cu până la 30 de secunde înainte de întâlnirea potențialei situații periculoase. Mai mult, folosindu-se d einformație, tehnologia îi oferă vehiculului timp suficient să intervină din timp pentru evitarea unei coliziuni.
Recunosc, la început am fost puțin derutat de procedura de acces în mașină. Modelul testat se deschidea, bineîțeles din cheie. Trebuia să apeși fizic pe buton. Odată deschisă, mașina era gata de pornire. Urci la volan, apeși frâna, pui selectorul în Drive și la drum. Nu pot spune că m-a deranjat această procedură, doar că puterea obișnuinței m-a determinat la primele plecări să apăs butonul de start. Reușeam astfel să opresc mașina. Ușor confuz, dar cu binele te obișnuiești repede. La oprire, dacă selectezi ”P” și cobori din mașină, totul s-a oprit.
Am încercat să-mi explic existența display-ului din spatele volanului, dar nu am reușit. Un mic ecran care afișează doar viteza, autonomia și alte câteva detalii mărunte. Pentru restul informațiilor trebuie să te transformi în mic explorator de sub-meniuri pe display-ul sistemului multimedia. Sau să plătești pentru un Head-Up Display uriaș, cu multe informații.
Era să uit. Am avut la dispoziție și un sistem audio care m-a bucurat.
"La curent alternativ, adică prize AC, ID. 4 știe să înmagazineze până la 11 kW." Adica dupa ce a inmagazinat 11kw, s-a oprit incarcarea. Ca "rata de incarcare" s-ar masura in kW/h. Daca tot vor predomina masinile electrice, invatati putina terminologie sa nu va mai faceti de ras, cum faceati si pana acum...