Motor / Transmisie
Sub capotă... Pardon, pe puntea din spate (încă un element în comun cu bătrânul Bulli), lucrurile sunt foarte simple. Volkswagen nu s-a complicat cu prea multe versiuni. Ai un singur motor, de 204 cai putere, pe care fanii gamei ID (nu chicotiți, deja există un grup mare de fani ai diviziei) îl cunosc foarte bine.
Motorul vine la pachet și cu un cuplu motor generos, de 310 Nm. Ar fi putut imprima chiar și dinamism dincolo de 100 de km/h, dacă mașina nu ar fi cântărit cu mult peste două tone. Da, e ceva cam mult, iar asta se simte atunci când ești pe autostradă. Nu mai ai aplombul acela când calci pedala de accelerație. Chiar dacă alegi să treci în modul Sport. De altfel, nici nu văd o diferență foarte mare între acesta și Comfort.
Chiar dacă în extraurban ID.Buzz pierde din voioșia unei mașini electrice, la viteze de până la 80 de km/h se simte bine, îndrăzneț, gata să mai fure un start la semafor. Transmisia este una automată, cu o singură treaptă. Nu cred că interesa pe nimeni informația asta.
Dar interesează că ID.Buzz vine acum cu un levier al schimbătorului care nu mai seamănă cu cel al lui BMW i3.
În concluzie, poate că Volkswagen ar trebui să complice puțin configuratorul lui ID.Buzz și cu o versiune mai puternică.
Arata bine de afara. In rest, calitate infecta ca toate giorsele electrice uzuale, preturi uriase, incarcare in timpi uriasi (statii puternice nu sunt aproape nicaieri). Absolut nimic nu poate justifica politicile actuale de impunere fortata a masinilor electrice.