Consum
Aici am avut parte de adevărate surprize. Recunosc, mi-am făcut cruce de vreo câteva ori. Prima a fost atunci când m-am urcat în mașină și am văzut că autonomia indicată (cu bateria 100%) era de 478 de kilometri. În condițiile în care, oficial, Volkswagen anunță 425 în regim WLTP.
Ok, să zicem că mașina a mers mult prin oraș. A doua cruce mi-am făcut-o după 110 kilometri parcurși pe lângă Copenhaga, în regim mixt, cu autostradă, drumuri naționale și orășele mici. Computerul de bord a indicat un consum de 21.3 kWh la 100 de km. Păi în cartea tehnică Volkswagen anunță 21 kWh/100 de km.
Nu cred că am fost vreodată atât de aproape de valorile oficiale. Să ținem cont și de faptul că am avut o temperatură ideală (24 de grade Celsius) și că limitele de viteză sunt stricte, iar amenzile mari. Volkswagen ID.Buzz are o baterie cu o valoare netă de 77 kWh, produsă de LG Chem.
Spre deosebire de celelalte baterii folosite pe modelele ID, aici inginerii și-au suflecat mânecile și au folosit puțin „tuning”. Pentru că bateria poate trage maxim 170 kW de la o priză rapidă. Și până acum nici un Volkswagen electric nu trăgea mai mult de 135 kW.
La o priză AC lucrurile rămân neschimbate: maxim 11 kW, ceea ce echivalează cu 7 ore și jumătate pentru o încărcare completă. În rarele momente când o să găsiți o priză de la care să trageți cu 170 kW, să știți că bateria se va încărca de la 5 la 80% în 30 de minute.
Aveți și un mod de recuperare B, care încetinește mașina când ridicați piciorul din accelerație și înmagazinează energia în baterie. Nu este, însă, genul de recuperare „one pedal”.
Magia lui ID.Buzz nu se oprește aici. La fel ca la Tesla (nu degeaba s-au întâlnit președinții celor două companii, în trecut), și ID.Buzz poate comunica cu priza. Asta înseamnă că nu mai ai nevoie de aplicații sau carduri înrolate pe site-uri. Mașina comunică cu priza, tu încarci, iar factura vine la final de lună. Rețeaua de prize europene include BP, EON, Ionity și alte câteva nume mari. Și promisiunea este că va crește numărul partenerilor.
De asemenea, ID.Buzz dispune și de transfer de energie bidirecțional. Adică poate transmite și el energie casei.
Arata bine de afara. In rest, calitate infecta ca toate giorsele electrice uzuale, preturi uriase, incarcare in timpi uriasi (statii puternice nu sunt aproape nicaieri). Absolut nimic nu poate justifica politicile actuale de impunere fortata a masinilor electrice.