Interior

4.5

Volkswagen a căutat să transfere gamei ID toate aspectele practice, atent studiate, ale modelelor convenționale. Așa că, pe lângă designul plăcut, care poate fi condimentat cu 5 culori diferite, avem și multe detalii practice. Nici nu avea cum să fie altfel, având în vedere experiența dobândită cu fratele Multivan.

Dar să o luăm cu începutul. Materialele sunt bunicele, însă numai pe alocuri. Avem o zonă moale pe portiere și cam atât. Restul sunt tari, dar măcar sunt colorate și au o textură interesantă. M-am bucurat că avem spații de depozitare cauciucate. Finisajele sunt bune și chiar avem un material care imită o inserție din lemn.

Scaunele sunt confortabile și sunt îmbrăcate în materiale reciclabile. Spre exemplu, tapițeria oferită în standard este creată 100% din sticle reciclate. Iar cea de pe versiunile superioare este creată cu 10% plastic reciclat de pe fundul oceanelor și 90% din sticle PET reciclate.

Ergonomia este bună, însă trebuie să te obișnuiești cu folosirea comenzilor tactile de pe ecranul central. Pe volan, lucrurile sunt destul de simple. Ca și ecranul de 5 inch. 

ID.Buzz măsoară 4.7 metri și are un ampatament generos, de aproape 3 metri. Asta înseamnă mult spațiu interior și premizele potrivite pentru o variantă cu 7 locuri, promisă în 2023.

În prezent, varianta cu 5 locuri te răsfață cu mult spațiu interior. Pasagerii spate pot glisa bancheta cu 15 centimetri dacă vor să elibereze mai mult spațiu în portbagaj. Din păcate, nu există scaune individuale ca la Multivan, configurația banchetei fiind 60/40.

ID.Buzz vine cu un portbagaj foarte generos, care ajunge la 1121 de litri. În plus, el poate fi compartimentat inteligent, cu o podea dublă și sertare pentru cablurile de încărcare. Ai priză de 12V, multe agățători și, opțional, un cârlig de remorcare, acționat electric. Pentru că ID.Buzz poate trage după el până la 1000 de kilograme.

Spațiile de depozitare sunt multiple, o parte dintre ele preluate de la fratele Multivan. Spre exemplu, suportul de pahare al pasagerilor față. Ai multe buzunare și pe fețele ușilor și 8 prize USB. Una e chiar la nivelul oglinzii retrovizoare, pentru a încărca o eventuală cameră video de trafic.

Închei acest capitol prin a spune că mi-a plăcut modul în care Volkswagen a ascuns tot felul de detalii prin habitaclu. Adică o să găsești profilul conceptului din care s-a născut ID.Buzz pe lateralul scaunelor, prin portbagaj. Mai ai și un „Smiley Face” în spate mânerului de deschidere a ușilor, precum și o hartă a lumii ascunsă pe lateralul unui sertar dedicat celor de pe locurile din spate. 

  • Adi, miercuri, 07.09.2022 15:30

    Arata bine de afara. In rest, calitate infecta ca toate giorsele electrice uzuale, preturi uriase, incarcare in timpi uriasi (statii puternice nu sunt aproape nicaieri). Absolut nimic nu poate justifica politicile actuale de impunere fortata a masinilor electrice.

  • Moldovean, miercuri, 07.09.2022 16:55

    Mașina asta are ceva care mă face să îmi placă. Păcat că nu are și versiune termică.

  • Mircea Badea, joi, 08.09.2022 00:57

    pare de copii din fata..dexter...in rest da fum la multe gioarse dizal.. 140km/h in bulgaria?! traim in romania si toate merg inapoi...

  • ACE - Craiova, joi, 08.09.2022 07:49

    O masina foarte interesanta. Singurul lucru care te poate intimida putin: - pretul de aproape 58.000 Euro. In ceea ce priveste siguranta, VW Multivan a obtinut 5 stele la testele EURONCAP in anul 2022.

  • Seriff, joi, 08.09.2022 08:56

    @Mircea Badea la ce gioarsa diesel da fum? E o duba obosita cu un interior de anii 70 care are o autonomie penibila, o acceleratie mediocra si o viteza maxima de 2 lei. Si costa cat un Audi A4 bine dotat. Asa ca despre ce vorbim? Asta mai mult de 15.000 nu ar trebui sa coste. E o ghena cu stecher.

  • inexorabil, joi, 08.09.2022 10:05

    Deja mi-am rezervat tichete la VW Bus Festival de la Hanovra, din 2023. Astfel, acolo voi avea ocazia să studiez acest “VW”. Oricum, se pare că va fi o nebunie, oficialii firmei germane anticipând peste 100.000 de participanţi. Vor veni “Bulli”-işti din toată lumea. Sunt curios câţi dintre ei vor cădea pe spate în privinţa e-viitorului “luminos”. La urma urmei, cine este oligofrenul/autistul sadea care crede că ID.Buzz-ul va constitui obiect de colecţie şi va determina înfiinţarea unor cluburi retro?... Ah, da: poate doar Fănel (alias “inexopix”) să se bucure de el, impunând respect pe stradă cu inscripţia “Brigada Antitero”.

  • Andrei, sâmbătă, 10.09.2022 22:07

    70000 euro, plastic de Polo. Progres curat!

  • PMC, duminică, 11.09.2022 19:21

    https://www.romaniatv.net/video-culmea-crizei-energetice-bucurestenii-cu-tesla-de-zeci-de-mii-de-euro-stau-ore-intregi-la-coada-noaptea-in-parcarea-subterana-de-la-mall-ca-sa-si-incarce-masinile-electrice-gratis_6807281.html

  • PMC, marţi, 13.09.2022 10:42

    Incepand de azi nu mai ofera incarcare moca cei de la Lidl si Kaufland. Urmeaza cel mai probabil primariile de municipii de judet, care odata cu pretul exorbitant al energiei electrice, cu siguranta ca va taxa incarcarea din parcarile de primarie. Dar nu-i nimic, voi de la Automarket impingeti in continuare asta cu masinile electrice. Pana n-o sa va mai citeasca nimeni. Aia de la Autolatest, care scriu despre aceste adevaruri, au cateva mii de likeuri la un articol. Voi aveti cateva zeci. Nu stiu... dar daca as fi in locul vostru mi-as regandi un pic strategia publicistica. Dar e o vorba, "Fiecare pasare pe limba ei piere". Poate vi s-a urat si voua cu binele, who knows?...

  • andrei, vineri, 16.09.2022 10:52

    as vrea sa te vad eu pe tine bagand in A4 ce bagi in asta :))))))))))); sunt produse diferite cu scopuri diferite. si vezi daca respiri in spatele tevii de esapament de la dieselul ala macar 5 minute :). pretul e influentat de preturile actuale la piese. s-au scumpit toate, otel, materii prime etc. stii cat a ajuns o baterie din aia sa coste? SIGUR NU STII. evident, nu zic sa iti iei masina asta. doar ca astea sunt preturile acum. unii insa or sa si-o ia. in germania ai 3% dobanda cand iei o masina. mersi, sa tot iei.

  • Seriff, marţi, 20.09.2022 14:07

    @Andrei, o duba de genul pe motorina costa in jur de 20.000 euro, asta costa dublu si nu e deloc practica.

  • Vio, duminică, 16.10.2022 21:48

    in primul rand volkswagen Bulli era accesibil ca si pret si se adresa in general hipiotilor cu venituri mici, iar asta nu are are nici o treaba cu nisa asta, la ce pret are, deci cine sa-l cumpere? ...o pierdere de vreme...