Interior
Volkswagen a căutat să transfere gamei ID toate aspectele practice, atent studiate, ale modelelor convenționale. Așa că, pe lângă designul plăcut, care poate fi condimentat cu 5 culori diferite, avem și multe detalii practice. Nici nu avea cum să fie altfel, având în vedere experiența dobândită cu fratele Multivan.
Dar să o luăm cu începutul. Materialele sunt bunicele, însă numai pe alocuri. Avem o zonă moale pe portiere și cam atât. Restul sunt tari, dar măcar sunt colorate și au o textură interesantă. M-am bucurat că avem spații de depozitare cauciucate. Finisajele sunt bune și chiar avem un material care imită o inserție din lemn.
Scaunele sunt confortabile și sunt îmbrăcate în materiale reciclabile. Spre exemplu, tapițeria oferită în standard este creată 100% din sticle reciclate. Iar cea de pe versiunile superioare este creată cu 10% plastic reciclat de pe fundul oceanelor și 90% din sticle PET reciclate.
Ergonomia este bună, însă trebuie să te obișnuiești cu folosirea comenzilor tactile de pe ecranul central. Pe volan, lucrurile sunt destul de simple. Ca și ecranul de 5 inch.
ID.Buzz măsoară 4.7 metri și are un ampatament generos, de aproape 3 metri. Asta înseamnă mult spațiu interior și premizele potrivite pentru o variantă cu 7 locuri, promisă în 2023.
În prezent, varianta cu 5 locuri te răsfață cu mult spațiu interior. Pasagerii spate pot glisa bancheta cu 15 centimetri dacă vor să elibereze mai mult spațiu în portbagaj. Din păcate, nu există scaune individuale ca la Multivan, configurația banchetei fiind 60/40.
ID.Buzz vine cu un portbagaj foarte generos, care ajunge la 1121 de litri. În plus, el poate fi compartimentat inteligent, cu o podea dublă și sertare pentru cablurile de încărcare. Ai priză de 12V, multe agățători și, opțional, un cârlig de remorcare, acționat electric. Pentru că ID.Buzz poate trage după el până la 1000 de kilograme.
Spațiile de depozitare sunt multiple, o parte dintre ele preluate de la fratele Multivan. Spre exemplu, suportul de pahare al pasagerilor față. Ai multe buzunare și pe fețele ușilor și 8 prize USB. Una e chiar la nivelul oglinzii retrovizoare, pentru a încărca o eventuală cameră video de trafic.
Închei acest capitol prin a spune că mi-a plăcut modul în care Volkswagen a ascuns tot felul de detalii prin habitaclu. Adică o să găsești profilul conceptului din care s-a născut ID.Buzz pe lateralul scaunelor, prin portbagaj. Mai ai și un „Smiley Face” în spate mânerului de deschidere a ușilor, precum și o hartă a lumii ascunsă pe lateralul unui sertar dedicat celor de pe locurile din spate.
Arata bine de afara. In rest, calitate infecta ca toate giorsele electrice uzuale, preturi uriase, incarcare in timpi uriasi (statii puternice nu sunt aproape nicaieri). Absolut nimic nu poate justifica politicile actuale de impunere fortata a masinilor electrice.