Calitate / Pret
Am primit un mesaj de la un cititor, pe pagina personală de Instagram, în care mi se spunea că mașina nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor comerciale. Că, deși s-au deschis comenzile, oamenii au fost ezitanți.
N-am fost de acord și am verificat. Volkswagen ID.Buzz are deja peste 10.000 de comenzi, deși mașina nu a ajuns încă pe străzi. După mine, este deja un succes comercial și va pune presiune pe fabrica Volkswagen din Hanovra, acolo unde germanii asamblează deja Transporter T7.
În România, prețurile pornesc de la 57.900 de euro, însă, în „dulcele” stil Volkswagen, ai nevoie de multe opționale ca să te apropii de un exemplar ca în poze. Spre exemplu, la un calcul succint al opționalelor de pe mașina mea de test, am ajuns aproape de pragul de 70.000 de euro.
Destul de mult după calculele noastre, dar nu suficient cât să impresioneze un grup de tineri danezi, absolut fascinați de mașină, care au declarat că valoarea li se pare corectă. Deh, altă țară, alte venituri, alte valori.
Arata bine de afara. In rest, calitate infecta ca toate giorsele electrice uzuale, preturi uriase, incarcare in timpi uriasi (statii puternice nu sunt aproape nicaieri). Absolut nimic nu poate justifica politicile actuale de impunere fortata a masinilor electrice.