Motor / Transmisie

4.0

Faptul că trăim în vremuri complicate se vede încă de la primul capitol al acestui test. În trecut, modelele Multivan abia dacă aveau în configurator motoare pe benzină. Dacă le găseai, păreau să fie puse acolo doar de dragul diversității, nu pentru că Volkswagen chiar se aștepta să le și cumpere cineva. Astăzi, după scandalul Dieselgate, dar și datorită trendului de electrificare pe care îl traversăm, lucrurile stau fix invers.

La debut, Volkswagen a decis să ofere Multivan doar cu motoare pe benzină și cu o versiune plug-in hibrid. Fix pe cea din urmă am avut eu ocazia să o testez preț de câteva zile. Aceasta folosește, practic, aceeași soluție tehnică precum surata de platformă, Octavia iV, model care ne-a fost alături, în rubrica de test, vara trecută.

Noul Multivan este construit acum pe platforma MQB, o alegere interesantă din partea grupului german. Asta pentru că, tradițional, Multivan era considerat și fabricat pe „scheletul” de model utilitar, nu pe arhitectura folosită și pentru mașini de pasageri. Această schimbare a permis și câteva modificări ale soluțiilor de propulsie.

Modelul PHEV folosește un motor de 1.4 litri TSI, alături de un motor electric, încastrat în cutia de viteze DSG și alimentat de o baterie ascunsă undeva sub podeaua lui Multivan. Împreună, acestea pot oferi până la 218 CP și 350 Nm cuplu. 

Modelul hibrid este configurat astfel încât să ruleze electric cât mai mult posibil. Astfel, inițial, deplasarea mașinii se va face exclusiv electric, folosind toți cei 116 CP ai motorului care funcționează pe electroni. Din fericire, ai și 330 Nm cuplu livrați de această unitate compactă din cutia de viteze, ceea ce nu e departe de maximul oferit de combinația celor două tipuri de propulsoare, respectiv 350 Nm.

Atunci când mașina simte că ai nevoie de ceva mai multe resurse sau când se termină energia stocată în baterie, motorul cu combustie internă este pornit automat. Din fericire, trecerea de pe un tip de propulsie pe altul este lină și doar sunetul de sub capotă îți va aduce aminte de faptul că nu mai ai emisii zero.

Mai mult, bateria va avea permanent un nivel minim de energie disponibil, ceea ce îi va permite motorului electric să intervină și să ofere un plus de putere pentru motorul termic, ori de câte ori vei accelera mai puternic.

Astfel, nivelul maxim de putere și cuplu va fi disponibil oricând, mențiune necesară pentru cei îngrijorați de performanțele mașinii. Din păcate, nu am avut oportunitatea de a testa cum se descurcă motorul electric și atunci când mașina are 7 pasageri la bord.

 

  • Mircea Badea, joi, 17.03.2022 18:24

    in sfarsit, mizeria dizal disparuta!

  • Florin, vineri, 18.03.2022 12:21

    Are si dizal pa motorina

  • DanG, vineri, 18.03.2022 16:01

    Ne-am tampit de tot daca am ajuns sa punem motor de 1,4 pe o masina care in mod normal ar trebui sa topeasca sute de km intr-o zi. Cred ca e buna in configuratia asta doar ca shuttle pentru aeroport.

  • eu, vineri, 18.03.2022 16:26

    masina este deosebita. design exterior inovativ si atragator, interior fara cusur... si totusi .... eu cred ca nu este pretabila pentru conditiile din romania. pai cand s-o urca badea vasile de la tara cu namolul cleios pe ghete sau gigel da la capitala cu rahatul de caine intins pe talpa pantofului ti se fu*e definitiv sistemul de sine cu role pe care gliseaza scaunele si iti vine sa-ti iei campii. iti da de lucru apoi o zi intreaga sa stai sa cureti si tot degeaba, ca nu mai iese, praful si pietrisul adunat acolo inseamna sine distruse garantat. eu sunt stan patitul in astfel de situatii.

  • Andrei, vineri, 18.03.2022 21:27

    Sistemul de punctaj loveste din nou. Tot 4.3/5, ca toate masinile de pe site, desi asta e mai degraba un 3.5/5. Ori o fac electrica, ori o lasa Diesel, motorizarea asta hibrida nu are niciun sens, la ce ajuta 25km de rulaj electric la o masina de drum lung, nu stiu. La ce ajuta un motor pe benzina 1.4 pe o masina de aproape 3 tone cand e incarcata e o dilema totala. Te alearga TIR-urile, e o sicana mobila.

  • CCA, duminică, 20.03.2022 08:24

    Prostia aia de motorizare, ca in rest masina e ok, consuma, cu 4 persoane si bagaje, la drum lung, de peste 300 km, 15,2 litri la suta. Testat, nu povesti, Cu adevarat eco! Imi plac hibridele astea.

  • Gigi, duminică, 20.03.2022 13:33

    Cât de prostovan să fii să-ți cumperi dubă pe benzină? Ești șeic, emir, ceva? Motorul de 1,4TSI este o treaptă 3 absolută cu distribuția pe lanț ce trebuie schimbată la 100 000km.

  • alex_cu_a_mic, luni, 21.03.2022 11:16

    Babaieti, in unele state/orase, taxele sunt mai mari decat costul combustibilului intr-un an. Asa ca orice motorizare care scriptic beneficiaza de o taxare mai mica decat alta, e preferabina uneia care consuma mai putin.

  • Anonim, luni, 21.03.2022 12:06

    Masina asta are ca scop deplasarea pe distante lungi , incarcata la maxim altfel nu ii vad justificarea . Motorasul asta de 1.4 fortat pe autostrada cu incarcatura maxima in max 200 de mii de km o sa pape ulei fara numar . Un motor pe o astfel de masina trebuie sa duca 500 de mii de km fara probleme . Pentru masini de transport pe distante lungi dieselul este baza . Hybridele astea sunt doar niste pacaleli ale constructorilor pentru a se incadra in normele de poluare impuse cu salbaticie de UE

  • scamel, duminică, 03.04.2022 13:49

    AM,gn. cam limitat baiatu' anul trecut mirica zicea despre x3 ca e briceag elvetian( pe sticla,parca, si in articol a scris xerox multifunctional, sau viceversa.) e brandul lui, sa nu te dea in judecata.