Motor / Transmisie
Faptul că trăim în vremuri complicate se vede încă de la primul capitol al acestui test. În trecut, modelele Multivan abia dacă aveau în configurator motoare pe benzină. Dacă le găseai, păreau să fie puse acolo doar de dragul diversității, nu pentru că Volkswagen chiar se aștepta să le și cumpere cineva. Astăzi, după scandalul Dieselgate, dar și datorită trendului de electrificare pe care îl traversăm, lucrurile stau fix invers.
La debut, Volkswagen a decis să ofere Multivan doar cu motoare pe benzină și cu o versiune plug-in hibrid. Fix pe cea din urmă am avut eu ocazia să o testez preț de câteva zile. Aceasta folosește, practic, aceeași soluție tehnică precum surata de platformă, Octavia iV, model care ne-a fost alături, în rubrica de test, vara trecută.
Noul Multivan este construit acum pe platforma MQB, o alegere interesantă din partea grupului german. Asta pentru că, tradițional, Multivan era considerat și fabricat pe „scheletul” de model utilitar, nu pe arhitectura folosită și pentru mașini de pasageri. Această schimbare a permis și câteva modificări ale soluțiilor de propulsie.
Modelul PHEV folosește un motor de 1.4 litri TSI, alături de un motor electric, încastrat în cutia de viteze DSG și alimentat de o baterie ascunsă undeva sub podeaua lui Multivan. Împreună, acestea pot oferi până la 218 CP și 350 Nm cuplu.
Modelul hibrid este configurat astfel încât să ruleze electric cât mai mult posibil. Astfel, inițial, deplasarea mașinii se va face exclusiv electric, folosind toți cei 116 CP ai motorului care funcționează pe electroni. Din fericire, ai și 330 Nm cuplu livrați de această unitate compactă din cutia de viteze, ceea ce nu e departe de maximul oferit de combinația celor două tipuri de propulsoare, respectiv 350 Nm.
Atunci când mașina simte că ai nevoie de ceva mai multe resurse sau când se termină energia stocată în baterie, motorul cu combustie internă este pornit automat. Din fericire, trecerea de pe un tip de propulsie pe altul este lină și doar sunetul de sub capotă îți va aduce aminte de faptul că nu mai ai emisii zero.
Mai mult, bateria va avea permanent un nivel minim de energie disponibil, ceea ce îi va permite motorului electric să intervină și să ofere un plus de putere pentru motorul termic, ori de câte ori vei accelera mai puternic.
Astfel, nivelul maxim de putere și cuplu va fi disponibil oricând, mențiune necesară pentru cei îngrijorați de performanțele mașinii. Din păcate, nu am avut oportunitatea de a testa cum se descurcă motorul electric și atunci când mașina are 7 pasageri la bord.
in sfarsit, mizeria dizal disparuta!