Consum

3.5

Discuția în jurul cifrelor de consum trebuie să înceapă de la modul de exploatare. Fiind un plug-in hibrid, va trebui să ai grijă să încarci bateria de fiecare dată când ai oportunitatea. Altfel, te vei baza pe resursele micului propulsor termic ce poate livra doar 150 CP și până la 250 Nm cuplu. Având în vedere și greutatea de 2.3 tone a mașinii la gol, vei avea destul de mult de cărat cu doar un motor de 1.4 litri TSI.

Conform celor de la Volkswagen, testele WLTP au arătat un consum mediu de combustibil de 1,9 l/100 kilometri, combinat cu un consum de electricitate de 17.4 kWh/100 kilometri. Rezultatele noastre au fost considerabil diferite.

Autonomia electrică pretinsă pentru Multivan este de 50 de kilometri cu un plin de baterie, dar temperatura joasă din timpul testului nostru a coborât acest nivel la jumătate. După 25 de kilometri parcurși pur electric, mașina noastră de test ne avertiza că va porni motorul termic, iar liniștea de la bord a fost întreruptă de sunetele specifice acestuia.

Mai mult, după primii 100 de kilometri parcurși, consumul indicat de mașină, în regim mixt, a fost de aproximativ 8 l/100 kilometri. Per total, pentru o mașină de asemenea dimensiuni, nu a fost un consum exorbitant, dar asta pentru că un sfert din distanță a fost parcurs complet electric, deci cu un consum 0 de combustibil. Fără acest ajutor, consumul afișat de mașină în a doua zi a testului a fost de 12 l/100 kilometri, în regim mixt de exploatare.

Rivalii lui Multivan sunt și mai controversați în acest moment. Pe de o parte avem Citroen Spacetourer și Peugeot Traveller, ambele disponibile acum doar cu motorizări electrice, de 136 CP și, desigur, consum 0 de combustibil fosil.

Pe de altă parte avem și Ford Tourneo Custom, care e disponibil cu o gamă de motorizări mai variate, inclusiv diesel. Tot Tourneo Custom e printre singurele alternative cu o opțiune plug-in hibrid în gamă, care folosește un motor pe benzină de un litru și un motor electric. Consumul declarat pentru acest model este de 3.3 l/100 kilometri, cu o autonomie electrică de 56 de kilometri.

  • Mircea Badea, joi, 17.03.2022 18:24

    in sfarsit, mizeria dizal disparuta!

  • Florin, vineri, 18.03.2022 12:21

    Are si dizal pa motorina

  • DanG, vineri, 18.03.2022 16:01

    Ne-am tampit de tot daca am ajuns sa punem motor de 1,4 pe o masina care in mod normal ar trebui sa topeasca sute de km intr-o zi. Cred ca e buna in configuratia asta doar ca shuttle pentru aeroport.

  • eu, vineri, 18.03.2022 16:26

    masina este deosebita. design exterior inovativ si atragator, interior fara cusur... si totusi .... eu cred ca nu este pretabila pentru conditiile din romania. pai cand s-o urca badea vasile de la tara cu namolul cleios pe ghete sau gigel da la capitala cu rahatul de caine intins pe talpa pantofului ti se fu*e definitiv sistemul de sine cu role pe care gliseaza scaunele si iti vine sa-ti iei campii. iti da de lucru apoi o zi intreaga sa stai sa cureti si tot degeaba, ca nu mai iese, praful si pietrisul adunat acolo inseamna sine distruse garantat. eu sunt stan patitul in astfel de situatii.

  • Andrei, vineri, 18.03.2022 21:27

    Sistemul de punctaj loveste din nou. Tot 4.3/5, ca toate masinile de pe site, desi asta e mai degraba un 3.5/5. Ori o fac electrica, ori o lasa Diesel, motorizarea asta hibrida nu are niciun sens, la ce ajuta 25km de rulaj electric la o masina de drum lung, nu stiu. La ce ajuta un motor pe benzina 1.4 pe o masina de aproape 3 tone cand e incarcata e o dilema totala. Te alearga TIR-urile, e o sicana mobila.

  • CCA, duminică, 20.03.2022 08:24

    Prostia aia de motorizare, ca in rest masina e ok, consuma, cu 4 persoane si bagaje, la drum lung, de peste 300 km, 15,2 litri la suta. Testat, nu povesti, Cu adevarat eco! Imi plac hibridele astea.

  • Gigi, duminică, 20.03.2022 13:33

    Cât de prostovan să fii să-ți cumperi dubă pe benzină? Ești șeic, emir, ceva? Motorul de 1,4TSI este o treaptă 3 absolută cu distribuția pe lanț ce trebuie schimbată la 100 000km.

  • alex_cu_a_mic, luni, 21.03.2022 11:16

    Babaieti, in unele state/orase, taxele sunt mai mari decat costul combustibilului intr-un an. Asa ca orice motorizare care scriptic beneficiaza de o taxare mai mica decat alta, e preferabina uneia care consuma mai putin.

  • Anonim, luni, 21.03.2022 12:06

    Masina asta are ca scop deplasarea pe distante lungi , incarcata la maxim altfel nu ii vad justificarea . Motorasul asta de 1.4 fortat pe autostrada cu incarcatura maxima in max 200 de mii de km o sa pape ulei fara numar . Un motor pe o astfel de masina trebuie sa duca 500 de mii de km fara probleme . Pentru masini de transport pe distante lungi dieselul este baza . Hybridele astea sunt doar niste pacaleli ale constructorilor pentru a se incadra in normele de poluare impuse cu salbaticie de UE

  • scamel, duminică, 03.04.2022 13:49

    AM,gn. cam limitat baiatu' anul trecut mirica zicea despre x3 ca e briceag elvetian( pe sticla,parca, si in articol a scris xerox multifunctional, sau viceversa.) e brandul lui, sa nu te dea in judecata.