Motor / Transmisie
Deși ne referim la T-Cross ca la un SUV, el este de fapt un model de segment B, ușor înălțat. Prin urmare, și motorizările sale vor fi similare cu cele ale fraților de platformă: Volkswagen Polo, Audi A1 și Seat Ibiza. Ai la dispoziție un singur motor pe benzină, cu numai trei cilindri și o capacitate de un litru. Poate fi comandat cu 95 sau 115 cai putere. În viitorul apropiat, clienții vor găsi în ofertă și un diesel 1.6 TDI de 95 de cai.
Pe mașina mea de test m-am bucurat de cea mai puternică versiune disponibilă în gamă, cea de 115 cai putere benzină, asociată unei transmisii automate DSG cu șapte rapoarte. După primul kilometru am avut un sentiment de deja-vu. Fix același comportament pe care l-am experimentat și pe Audi A1. L-am testat în urmă cu câteva săptămâni cu aceeași configurație.
Motorul pe benzină este destul de vânjos și trage bine, oferind resurse suficiente pentru o depășire sau pentru o rulare mai susținută. Are un cuplu motor de 200 de Nm, suficient, dar livrat abia de la 2000 de rotații. Mi l-aș fi dorit ceva mai devreme, întrucât transmisia automată DSG se încăpățânează să schimbe devreme și să îți ofere o rulare subturată în marea majoritate a timpului.
Prin urmare, atunci când rulezi cu mai puțin de 1500 de rotații, nu o să ai resurse „cât ai zice pește”, dacă vrei să schimbi banda. Bineînțeles, o apăsare zdravănă a pedalei de accelerație aduce o retrogradare satisfăcătoare, promptă. Însă, uneori, parcă nu ai nevoie de acea smucitură și ți-ai dori ca totul să se întâmple progresiv.
Ca și în cazul testului cu A1, recunosc că am ținut transmisia mai mult în modul Sport pentru a forța o schimbare întârziată a treptelor și a exploata mai bine plaja de cuplu.
Cât privește rafinamentul, motorul pe benzină este destul de silențios la turații mici, însă peste 3000 rpm devine ușor guraliv, iar sunetul său e la fel de enervant ca cel al unui aspirator. Apar și vibrații la repornirea sistemului start-stop. Aș spune că sunt destul de supărătoare. Mai supărătoare chiar și decât cele ale unui diesel 1.6 TDI, echipat cu aceeași cutie DSG.
Nu-mi dau cu parerea despre masina, este prea scumpa parerea mea uitandu-ma la ce ofera. Insa, la plusuri ati trecut "Consumul redus". Deci NU, 9% in oras pt un motor de 1.0 nu inseamna consum redus. Ca nu este un consum foarte mare este adevarat, dar in nici un caz nu este redus. Un Nissan Qashqai 1.6 diesel consuma in oras 6.5 - 7% iar in testul vostru Touareg de 3.0 L a scos 8.6% consum mixt. asta asa, ca o comparatie.