
Motor / Transmisie
Noua generație Volkswagen T-Roc își propune să se adreseze unui număr cât mai mare de clienți. Tocmai de aceea, germanii pregătesc o serie de motorizări care vor fi disponibile de anul viitor. Este vorba despre o unitate de 2.0 litri, pe benzină, cu tracțiune integrală, disponibilă în două variante de putere, dar și o motorizare pur hibridă.
De asemenea, Volkswagen lucrează și la versiunea de performanță T-Roc R.
Până la debutul motorizărilor menționate mai sus, noua generație T-Roc poate fi comandată alături de un singur propulsor. Este vorba despre unitatea de 1.5 litri eTSI, mild-hybrid, care oferă fie 116, fie 150 de cai putere. Indiferent de alegerea făcută, primești o transmisie automată DSG cu șapte rapoarte.
Unitatea de 1.5 litri are avantajele sale, dar eu o văd mai potrivită pentru oraș și pentru acele ieșiri de weekend, prin apropierea orașului. Cu ocazia testelor internaționale din Portugalia, am condus versiunea de 150 de cai putere și, la viteze mici, propulsorul este destul de fâșneț.
Dar, pe măsură ce crești viteza, acesta își arată limitările. La peste 80 de km/h, unitatea cu patru cilindri cam rămâne fără aer, iar la viteze de autostradă nici nu are rost să o forțezi. Da, viteza va crește dacă apeși pedala de accelerație până la podea, dar creșterea nu va fi una care să te dea pe spate.
În plus, trebuie să menții o turație destul de ridicată pentru a simți ceva, având în vedere că cei 150 de cai putere sunt livrați între 5.000 și 6.000 de rotații pe minut, iar cuplul de 250 Nm între 1.500 și 3.500 de rotații pe minut. La turații ridicate, nici motorul nu mai este atât de silențios.
Transmisia automată cu dublu-ambreiaj își face bine treaba, cât timp nu o zorești. Dacă, de exemplu, adopți un stil de condus ceva mai sportiv, o vei simți cam nehotărâtă și, uneori, înceată. Și pe urcări am simțit-o la fel.
Partea bună este că poți trece cutia de viteze în modul manual și poți schimba treptele de la padelele montate în spatele volanului. În acest fel se îmbunătățește puțin comportamentul transmisiei.
Sistemul mild-hybrid la 48V nu permite un rulaj pur electric, dar ajută la scăderea consumului și a emisiilor de CO2.
Într-adevăr, prețul este piperat. La cam aceiași bani ai Toyota Corolla Cross sau C-HR. Fie și echiparea R-Line și tot e mult, iar de la 44 K deja intri pe alt segment, Nissan X-Trail, Mazda Cx30, poate chiar o Mazda Cx60 dacă prinzi o promoție, fără să mai spun de Mazda Cx5 - inclusiv noul Cx5. Aș preferă oricând pe oricare dintre astea în detrimentul T-Roc, mai ales că, așa cum spuneți, motorul are limitările lui, direcția nu este dintre cele mai precise, pedala de accelerație moale, suspensie nu prea strălucită, problemele la deschiderea ușilor din cauza poziționării mânerelor, reglajul manual al scaunelor - inclusiv la R-Line. O fi fost el superstar din 2017, dar i-a cam trecut timpul. Cel puțin vizual.