
Consum
Dacă tot am pomenit de consum, haide să vorbim mai pe larg despre acest subiect. În cazul acestor teste internaționale, timpul pe care îl avem cu mașina este destul de limitat, iar traseele nu sunt atât de lungi, astfel că nu putem să facem un test de consum atât de relevant.
Chiar și așa, am încercat să conducem noul T-Roc atât pe autostradă, cât și pe drumuri naționale și în oraș. La finalul testului, consumul mediu indicat de bord a fost de 6.5 litri/100 de km. Pentru această motorizare, germanii declară un consum mediu de 5.8 litri/100 de km.
Lăsând la o parte rivalii din segmentul premium, Volkswagen T-Roc se duelează cu modele ca Hyundai Kona, Nissan Qashqai și Skoda Karoq. Pentru motorizarea de 1.6 litri T-GDi, cu două roți motrice și transmisie automată, Hyundai declară un consum mediu de 6.4 litri/100 de km.
Nissan Qashqai, 1.3 litri, mild-hybrid, cu două roți motrice, are un consum de 6.3 litri/100 de km, iar Skoda Karoq cu același propulsor de 1.5 litri TSI DSG, are un consum declarat de 6.1 litri/100 de km.
Într-adevăr, prețul este piperat. La cam aceiași bani ai Toyota Corolla Cross sau C-HR. Fie și echiparea R-Line și tot e mult, iar de la 44 K deja intri pe alt segment, Nissan X-Trail, Mazda Cx30, poate chiar o Mazda Cx60 dacă prinzi o promoție, fără să mai spun de Mazda Cx5 - inclusiv noul Cx5. Aș preferă oricând pe oricare dintre astea în detrimentul T-Roc, mai ales că, așa cum spuneți, motorul are limitările lui, direcția nu este dintre cele mai precise, pedala de accelerație moale, suspensie nu prea strălucită, problemele la deschiderea ușilor din cauza poziționării mânerelor, reglajul manual al scaunelor - inclusiv la R-Line. O fi fost el superstar din 2017, dar i-a cam trecut timpul. Cel puțin vizual.