Interior

4.0

Clienții s-au plâns că vechea generație T-Roc avea prea mult plastic în habitaclu, dar și că spațiul era cam limitat pe banchetă. Ei bine, noua iterație vine să corecteze ambele probleme, mulțumită noii platforme MQB Evo pe care sunt, de asemenea, dezvoltate Tiguan și Tayron.

Așadar, plasticul din habitaclu a fost redus, iar în locul său au apărut materiale moi și plăcute la atingere. Numărul lor este influențat, desigur, și de nivelul de echipare pe care îl bifezi. Noi, de pildă, am condus nivelul de top R Line.

Partea superioară a bordului este îmbrăcată într-un material textil, mai prietenos decât plasticul vechii generații. Ai apoi o inserție care imită metalul și care se întinde pe toată lungimea bordului, în partea dreaptă, iar puțin mai jos ai, din nou, o inserție din material moale. Aceleași materiale moi se întind și pe portiere.

Consola centrală include și ea materiale moi, cel puțin în partea superioară acolo unde avem o piele ecologică cu o serie de cusături contrastante.

Așa cum era de așteptat, în părțile inferioare mai regăsești plastic. Dar nu este nimic neobișnuit, mai ales pentru segmentul din care face parte T-Roc.

Scaunele sunt confortabile, dar chiar dacă plătești peste 40.000 de euro pe un T-Roc R Line, în standard primești tot scaune reglabile manual. Cel puțin au funcție de încălzire. Tot în standard vin îmbrăcate într-o combinație de microfibră, material textil și piele ecologică, cu logo-ul R brodat pe spătar.

Dacă bifezi un nivel de echipare de bază, adică Trend, primești o tapițerie din stofă.

La cererea clienților, Volkswagen a revenit la butoane fizice pe volan, iar noul T-Roc nu face excepție de la regulă. A fost păstrată, însă, zona tactilă de la baza display-ului central, de unde modifici temperatura din habitaclu sau volumul sistemului audio. Aceasta este acum iluminată pentru a fi mai vizibilă pe timpul nopții.

Toate funcțiile le controlezi din sistemul multimedia, așadar pe tunelul central nu ai deloc butoane fizice. În afară de butonul de la care pornești sau oprești motorul.

Portierele se deschid acum de la un mâner poziționat în partea din față a cotierelor de pe portiere. Nu este o deschidere electrică, așadar deschiderea accidentală în timpul mersului este posibilă chiar dacă ușile sunt blocate.

Și lumina ambientală este nouă, ea fiind ascunsă în spatele unor perforații de pe portiere.

Și acum, să vorbim despre spațiu. Noua arhitectură, MQB Evo, a adăugat 28 de milimetri în dreptul ampatamentului, astfel că noul T-Roc este mai generos cu pasagerii săi. În special cu cei din spate.

Germanii susțin că, pe banchetă pot sta confortabil persoane cu o înălțime de 1.85 metri, chiar și atunci când locurile din față sunt ocupate de persoane înalte. Eu, la o înălțime de 1.92 metri, nu mă încadrez în calculele germanilor.

Tocmai de aceea, pentru mine, spațiul la genunchi și la cap este în continuare limitat.

Cu spațiile de depozitare, Volkswagen T-Roc a stat întotdeauna bine. Cotiera centrală nu este una convențională. Ai mai degrabă un spațiu (deschis) de 5.5 litri și suporturi de pahare modulare. Și buzunarele portierelor sunt decente.

Vestea cea mai bună este că volumul portbagajului a crescut cu 30 de litri, astfel că acum ai la dispoziție 475 de litri pentru bagaje.

Hyundai Kona are un portbagaj de 466 litri, Nissan Qashqai depășește cu puțin pragul psihologic de 400 de litri (404 litri), iar Skoda Karoq este campioană din acest punct de vedere cu ai săi 588 de litri pentru bagaje. 

 

  • ds, sâmbătă, 22.11.2025 16:08

    Într-adevăr, prețul este piperat. La cam aceiași bani ai Toyota Corolla Cross sau C-HR. Fie și echiparea R-Line și tot e mult, iar de la 44 K deja intri pe alt segment, Nissan X-Trail, Mazda Cx30, poate chiar o Mazda Cx60 dacă prinzi o promoție, fără să mai spun de Mazda Cx5 - inclusiv noul Cx5. Aș preferă oricând pe oricare dintre astea în detrimentul T-Roc, mai ales că, așa cum spuneți, motorul are limitările lui, direcția nu este dintre cele mai precise, pedala de accelerație moale, suspensie nu prea strălucită, problemele la deschiderea ușilor din cauza poziționării mânerelor, reglajul manual al scaunelor - inclusiv la R-Line. O fi fost el superstar din 2017, dar i-a cam trecut timpul. Cel puțin vizual.

  • Of, duminică, 23.11.2025 09:51

    Nu mai pot cu jantele de camion pe turism, lumea s-a tampit complet.

  • parere, duminică, 23.11.2025 11:19

    Cica materialele sunt si mai premium decat inainte. Pe modelul anterior materialele este f tari si plasticoase si vad ca asta este la fel. Nu inteleg ce om sanatos la cap si-ar mai lua nemtoaica in zilele noastre, cand calitatea fabricatiei a scazut dramatic pentru tot ce inseamna marca premium sau non-premium nemteasca.

  • pipo, duminică, 23.11.2025 12:26

    Eu unul nu am auzit și nici nu am simțit în ultimii 4 ani de când conduc aceasta motorizare ( pe alte modele, e adevărat ) de limitările serioase mai sus descrise . Poate ne da autorul mai multe detalii ? Fără suflu dupa 80 km/h !?...pe bune ? Fără nici-o pretenție la viteze de autostrada? Conduc aproape zilnic pe autostrada și pot spune ca motorul asta urca si trage foarte bine pana pe la 160 km/h. Repriza 80-120 este una chiar foarte dinamică , bineînțeles fara a avea pretenții sportive. Dacă te-oi fi dat jos dintr-un Porsche înainte sa sari în asta , atunci te înțeleg. Altfel, probabil ca ai condus alta motorizare . Nu e vreo bomba de motorizare , dar e un all rounder perfect acest 1.5 etsi/ 150 hp și foarte bun la drumuri lungi, nu făcut pr oraș, asa cum sugerezi mai sus. De altfel sunt destule teste care arata capabilitățile acestui motor . Imi e greu sa cred ca l-au " lesinat" special pt T-Roc sau ca au schimbat asa drastic setările la cutie pt acest model. Și nu e sa zici ca vorbim de vreun alt gabarit , acest T-Roc are vreo 1400 kg. Și ce sa cauți sa menții rotatiile peste 5000 ?... aia o face cutia dacă / cand are nevoie , dacă acolo se atinge vârful de 150 cai , nu înseamnă că trebuie sa menții acolo turația. Acolo nu mai ai nici pic de cuplu , a căzut de mult , de pe la 3000. De aia motorul poate da senzatia ca nu are suflu. Cred, sincer ca ai abuzat de padele manuale , crezând ca te descurci mai bine decât cu automata . Am încercat și eu asta, dar m-am lăsat de mult păgubaș, modulul manual la cutiile automate e frecție la picior de lemn. În rest , mașinuța nu arata rau deloc , dar interiorul este tot slăbuț as zice , iar display-ul ala separat pe post de bord este horor. Chiar nu înțeleg de ce renunta mai toți în a integra în bord display-urile . Aaa...si aia cu manerul de portiera interior pe cotiera e de cercetat, suna suspect. Per total, pretul este de-a dreptul exagerat , nu știu de ce, dar chiar și asa cred ca va fi un real succes. Dacă au vândut ei atata generația precedenta , care chiar era o pocnitoare fata de concurenta pe materiale și dotări , nu vad de ce sa nu vândă acum chiar mai mult.

  • DanG, duminică, 23.11.2025 12:57

    Legat de pret, gasesti la banii aia multe modele de Tiguan, cu aceeasi motorizare si faruri Matrix. Vad multe pe la 38.000 Euro cu motor de 1,5 benzina si 150 de cai. Sunt curios ce contine pachetul R Line din moment ce ridica asa mult pretul.

  • Andrei, duminică, 23.11.2025 18:09

    Motor bun, transmisie proasta. Pe X2 20i e tot un 1.5 turbo, desi masina e mult mai grea si mai mare. Se misca foarte bine.

  • nsrei, duminică, 23.11.2025 21:29

    Asta înseamnă să fii mafiot. 1.5 și 116 cp in 2025 și o poala de bani. In 2007 Opel Astra avea un motor de 1.6 și 115 cp. aspirat. ! Și da puteai merge cu ea, culmea avea și roti scaune și volan. Și da culmea avea și materiale mai bune. Și da era mai fiabila , am văzut una cu 6 sute de mii de km. Evident nu in România unde toate au cam 180 de mii. De km.