Motor / Transmisie
Prin alăturarea literei R, T-Roc a primit sub capotă cel mai puternic motor de 2 litri din gama curentă Volkswagen, un propulsor turboalimentat, cu 4 cilindri, capabil să dezvolte nici mai mult, nici mai puțin de 300 de cai putere și 400 Nm cuplu. Da, pe un crossover subcompact.
De ce? Probabil doar pentru că se poate. Dar mai există o explicație aici: lumea se uită tot mai mult la SUV-uri și crossovere, iar vânzările de Golf R au început să scârțâie. Nu pentru că nu ar fi un produs bun, ci pur și simplu din cauza formei sale. Cu T-Roc R, Volkswagen oferă clienților o alternativă de performanță în forma pe care o doresc, cu fix aceleași componente.
Da, pe T-Roc R vei găsi același motor EA888 ca pe Golf R, dar tactat la ceva mai puțină putere. Cutia de viteze va fi, în continuare, tot una cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj, cunoscută colocvial după acronimul DSG. Aceasta va trimite puterea către toate cele patru roți ale lui T-Roc R. Iar asta înseamnă că, deși acesta e un exercițiu curajos, inginerii Volkswagen au mers totuși pe tehnologie testată.
Cum se simte cu acest motor noul T-Roc R? Incredibil. Propulsorul de 4 cilindri de sub capotă are un răspuns excelent în pedala de accelerație, iar cutia de viteze ține pasul cu tine în modul Race.
Modul Normal aduce o oarecare întârziere în răspuns, ceea ce e de înțeles. Acesta a fost creat pentru utilizarea zilnică, în traficul obișnuit al orașelor. Aici e chiar recomandat să ai o cutie de viteze destul de sedată, pentru a nu-ți zdruncina toate drumurile urbane.
Cuplul maxim este livrat de la 2.000 de rotații pe minut, un pic sus, comparativ cu alte motoare moderne. Asta îți aduce o senzație interesantă odată așezat la volan, T-Roc R simțindu-se ca o mașina mică, cu motor supraalimentat, un sentiment pe care l-am mai regăsit în modelele Abarth. Plaja de cuplu se întinde până dincolo de 4000 de rotații, deci poți să tragi destul de mult de acest motor.
Sunetul trebuie și el menționat aici. Mai degrabă lipsa sa parțială. Dacă vrei să auzi pocnituri din evacuare și „țipete” de cilindri va trebui să faci cumva să ieși din oraș. Acestea se fac cunoscute la turații mari, iar asta implică și viteze mari.
Din păcate, izolarea fonică și filtrul de particule de pe traseul evacuării taie foarte mult din emoția transmisă în alți ani de propulsoarele de acest fel. Dacă vrei o notă ceva mai agresivă poți opta pentru sistemul de evacuare opțional semnat de cei de la Akrapovic, pentru circa 3.000 de euro.
"Ținuta de drum impecabilă în orice situație" - asteptam testul elanului, caci Golf R s-a cam facut de cacao in testul celor de km77